" أسلوب الأداء الغنائي لأغنية الجرس من أوبرا لاكمي للمؤلف ليو دوليب " " Singing Style of Bell Song from The Opera Lakmé by Leo Delibes "

Faculty Specific Education Year: 2021
Type of Publication: ZU Hosted Pages:
Authors:
Journal: علوم وفنون الموسيقى جامعة حلوان Volume:
Keywords : , أسلوب الأداء الغنائي لأغنية الجرس , أوبرا    
Abstract:
The Opera (in French “Opéra”) is a lyrical theatrical work which includes an integrated lyrical dramatic composer based on music and singing. The dialogue is performed by singing with its different layers and groups. Its theme and melodies are consistent with the taste and customs of the era in which it was written. The Opera includes Poetry, Music, singing, Ballet, Decor, Fine Arts and mime or mixing them all. Its songs also include singles, duets, trios, recitativo, and choir singing accompanied by the full orchestra. The Bell Song, from the Opera Lakmé by the French composer Leo Delibes, is one of the signs in the world of Opera, with its contents: the melody, words, techniques, methods of performance and its expression in both the lyrical and instrumental performance of the artwork. However, it never been taken as a research and analysis from a scientific study or specialized research. The current study presents an analytical study to find out the extent of its importance in performance, method and technical methods to reach its optimal performance. The research is divided into two parts (a) the theory, and (b) the analytical framework. Then, the research results, list of references and an Abstract in Arabic and English.
   
     
 
       

Author Related Publications

  • Omniya Mohamed Samier Mohamed, "دراسة تحليلية لأسلوب أداء آريا ( ملكة الليل Königin der Nacht ) لصوت السوبرانو الخفيف من أوبرا ( الفلوت السحري Die Zauber flöte ) لـ " موتسارت "", جامعة حلوان - كلية التربية الموسيقية, 2018 More
  • Omniya Mohamed Samier Mohamed, "" أسلوب الأداء الغنائي لكلاً من مُطربة الجاز دي بريدجواتر والسوبرانو أميرة سليم لمزيج من بعض أعمال موتسارت " ( دراسة تحليلية مُقارنة )", أكاديمية الفنون, 2021 More
  • Omniya Mohamed Samier Mohamed, "الدمج المعاصر لبعض الأعمال الفنية لموتسارت وبعض الأعمال الغنائية للموسيقى العربية في العمل الفني موتسارت المصري", جامعة الاسكندرية - كلية التربية النوعية, 2019 More
  • Omniya Mohamed Samier Mohamed, "الأغنيه النابوليتانية بين الأصالة والمعاصرة دراسة تحليلية لأسلوب الصياغة الفنية الحديثة لأغنية O Sole Mio بصوت فريق البوب الإيطاليIL Volo", جامعة حلوان - كلية التربية الموسيقية, 2021 More
  • Omniya Mohamed Samier Mohamed, "التوظيف الدرامي للغناء في مشهد انتحار عطيل Otello من أوبرا عطيل لـ فيردي", جامعة حلوان - كلية التربية الموسيقية, 2020 More

Department Related Publications

  • Lymaa Ahmed Abdelfatah Mohamed Aly, "برنامج مقترح لتنمية الانتماء الوطني والابتكار الايقاعي لدي طلاب المدارس من خلال الأغاني الوطنية عند عمرو مصطفي", كلية التربية النوعية/جامعة الزقازيق, 2019 More
  • Lymaa Ahmed Abdelfatah Mohamed Aly, "توظيف الألحان الشعبية المصرية في إثراء مقرر الارتجال الموسيقي التعليمي", كلية التربية الموسيقية /جامعة حلوان, 2019 More
  • Lymaa Ahmed Abdelfatah Mohamed Aly, "برنامج تدريبي مقترح لأعضاء هيئة التدريس علي استخدام منصة إدمودوEdmodo الإلكترونية في التربية الموسيقية", كلية التربية الموسيقية /جامعة حلوان, 2021 More
  • Omniya Mohamed Samier Mohamed, "دراسة تحليلية لأسلوب أداء آريا ( ملكة الليل Königin der Nacht ) لصوت السوبرانو الخفيف من أوبرا ( الفلوت السحري Die Zauber flöte ) لـ " موتسارت "", جامعة حلوان - كلية التربية الموسيقية, 2018 More
  • Omniya Mohamed Samier Mohamed, "" أسلوب الأداء الغنائي لكلاً من مُطربة الجاز دي بريدجواتر والسوبرانو أميرة سليم لمزيج من بعض أعمال موتسارت " ( دراسة تحليلية مُقارنة )", أكاديمية الفنون, 2021 More
Tweet