الأغنيه النابوليتانية بين الأصالة والمعاصرة دراسة تحليلية لأسلوب الصياغة الفنية الحديثة لأغنية O Sole Mio بصوت فريق البوب الإيطاليIL Volo

Faculty Specific Education Year: 2021
Type of Publication: ZU Hosted Pages:
Authors:
Journal: علوم وفنون الموسيقى جامعة حلوان - كلية التربية الموسيقية Volume:
Keywords : الأغنيه النابوليتانية , الأصالة والمعاصرة دراسة تحليلية    
Abstract:
The Neapolitan song in Italian Canzone Napoletana is a product generally composed of the Neapoletan language with a male voice with a solo playing and accompanied by a musical instrument, and is a distinctive feature of the city of Naples and its region and its words are varied, but they used to refer to the topics of love and the nature of southern Italy, and the Neapoletan song became officially present on the scene Since the decade of 1830, there are two elements that helped its spread, the first is the existence of the ideal popular nature, and the second is the presence of many music stores and song publishers, for example, the Naples Spring Festival is one of the most important festivals that include many artistic and cultural activities, and s It distinguished from Italy's festivals and cultural demonstrations that traditional performing arts and music acquire more than 70% of its activities and annually it is visited by more than 90 thousand visitors from outside Italy, and accordingly the researcher chose one of the most famous songs of Naples in the world that was presented in These festivals for study and analysis are O Sole Mio song written in 1898 by Eduardo Di Capurro and writer Giovanni Capurro to know the modern art formulation of this song, which was performed by Trio Italian opera pop IL Volo in order to reach its performance in the form Proper technician. - First Theoretical Framework. - Second Analytical Framework. - Search Results, List of References, Research Summary.
   
     
 
       

Author Related Publications

  • Omniya Mohamed Samier Mohamed, "دراسة تحليلية لأسلوب أداء آريا ( ملكة الليل Königin der Nacht ) لصوت السوبرانو الخفيف من أوبرا ( الفلوت السحري Die Zauber flöte ) لـ " موتسارت "", جامعة حلوان - كلية التربية الموسيقية, 2018 More
  • Omniya Mohamed Samier Mohamed, "" أسلوب الأداء الغنائي لكلاً من مُطربة الجاز دي بريدجواتر والسوبرانو أميرة سليم لمزيج من بعض أعمال موتسارت " ( دراسة تحليلية مُقارنة )", أكاديمية الفنون, 2021 More
  • Omniya Mohamed Samier Mohamed, "" أسلوب الأداء الغنائي لأغنية الجرس من أوبرا لاكمي للمؤلف ليو دوليب " " Singing Style of Bell Song from The Opera Lakmé by Leo Delibes "", جامعة حلوان, 2021 More
  • Omniya Mohamed Samier Mohamed, "الدمج المعاصر لبعض الأعمال الفنية لموتسارت وبعض الأعمال الغنائية للموسيقى العربية في العمل الفني موتسارت المصري", جامعة الاسكندرية - كلية التربية النوعية, 2019 More
  • Omniya Mohamed Samier Mohamed, "التوظيف الدرامي للغناء في مشهد انتحار عطيل Otello من أوبرا عطيل لـ فيردي", جامعة حلوان - كلية التربية الموسيقية, 2020 More

Department Related Publications

  • Alshaymaa Fouad Abdelhamied, "فاعلية مؤلفات موتسارت لآلة البيانو فى إثارة الخيال لابتكار تعبيرات حركية عند أطفال الروضة (ماجستير)", لايوجد, 1900 More
  • Doaa Elfagr Mohamed Samy, "برنامج مقترح لرفع مستوى الأداء بالمهارات الموسيقية لدى الطالب المعلم بكلية التربية شعبة طفولة", القاهرة, 2011 More
  • Rania Adel Mohamed Elhady Salim, "تنمية التركيز وسرعة رد الفعل من خلال موضوع الاقدام والاحجام فى الايقاع الحركى", كلية التربية الموسيقية - جامعة حلوان, 2013 More
  • Islam Hassan AbdelKhaliek, "برنامج مقترح قائم علي أناشيد مبتكره لتنمية بعض القيم الإجتماعية لطفل الروضه", رابطة التربويين العرب, 2018 More
  • Shaymaa Elshahat Emara Elsayed, "التحويلات المقامية و المسارات النغمية في سماعي صبا (توفيق الصباغ) وسماعي صبا (صفر علي ) (دراسة مقارنة)", مجلة علوم وفنون الموسيقي, 2022 More
Tweet