" أسلوب الأداء الغنائي لكلاً من مُطربة الجاز دي بريدجواتر والسوبرانو أميرة سليم لمزيج من بعض أعمال موتسارت " ( دراسة تحليلية مُقارنة )

Faculty Specific Education Year: 2021
Type of Publication: ZU Hosted Pages:
Authors:
Journal: الفن المعاصر أكاديمية الفنون Volume:
Keywords : , أسلوب الأداء الغنائي لكلاً , مُطربة الجاز    
Abstract:
The twentieth century is considered the most prosperous period in the different musical schools, which are varied and varied in their styles, and there is no doubt that the musical currents that appeared in the twentieth century had a value like those that appeared in the Baroque era, the classical era and the romantic era, and this explains for us the wave of artistic and thus musical experiences It spread throughout Europe at the beginning of the twentieth century, which was all concerned with opposing the style of romantic music, steeped in emotion and emotion, and searching for new rules and concepts for realistic music with no imagination or dreams, music in line with the spirit of the new era and the developments of life in it; With the development and the intermingling of civilizations, what is known in music as "jazz" appeared. It is considered one of the modern musical currents that appeared in the twentieth century to keep pace with the spirit of the new era and the developments of life in it, and "jazz" music is the real American addition in the world of music, which is due to African Negro music, which was the true expression of the persecution of immigrants from Africa to America , And interacted with classical European music and became a recognized musical accent, and "jazz" gradually developed into a symbol for the whole of Africa, and "Medley Mozart" is one of the most important works of art that was executed in 2006 CE expressing the features of classical singing with the mixing of features of folk jazz singing Contemporary; Therefore, this artwork is considered one of the landmarks in the world of Afro-American operatic and folk singing, with its mixture of Mozart melodies, lyrics, techniques, performance styles and lyrical expression; However, this work has not been researched and analyzed by a specialized scientific study or specialized research. Accordingly, the researcher chose that artwork within the presentation of Mozart Spirit by composer Dmitry Pavlov and worked to define it as a sample and subject of the current research. Thus, the researcher found the importance of dealing with "Mozart's mix" by studying, analyzing, and determining each of the performance and expression styles used in the lyrical performance. In order to benefit from it to serve the students of the International Singing Department of the Faculty of Specific Education. - The study was divided into: ( First: the theoretical framework, second: the analytical framework, the research results, the list of references, Appendices, the research summary in Arabic and English( .
   
     
 
       

Author Related Publications

  • Omniya Mohamed Samier Mohamed, "دراسة تحليلية لأسلوب أداء آريا ( ملكة الليل Königin der Nacht ) لصوت السوبرانو الخفيف من أوبرا ( الفلوت السحري Die Zauber flöte ) لـ " موتسارت "", جامعة حلوان - كلية التربية الموسيقية, 2018 More
  • Omniya Mohamed Samier Mohamed, "" أسلوب الأداء الغنائي لأغنية الجرس من أوبرا لاكمي للمؤلف ليو دوليب " " Singing Style of Bell Song from The Opera Lakmé by Leo Delibes "", جامعة حلوان, 2021 More
  • Omniya Mohamed Samier Mohamed, "الدمج المعاصر لبعض الأعمال الفنية لموتسارت وبعض الأعمال الغنائية للموسيقى العربية في العمل الفني موتسارت المصري", جامعة الاسكندرية - كلية التربية النوعية, 2019 More
  • Omniya Mohamed Samier Mohamed, "الأغنيه النابوليتانية بين الأصالة والمعاصرة دراسة تحليلية لأسلوب الصياغة الفنية الحديثة لأغنية O Sole Mio بصوت فريق البوب الإيطاليIL Volo", جامعة حلوان - كلية التربية الموسيقية, 2021 More
  • Omniya Mohamed Samier Mohamed, "التوظيف الدرامي للغناء في مشهد انتحار عطيل Otello من أوبرا عطيل لـ فيردي", جامعة حلوان - كلية التربية الموسيقية, 2020 More

Department Related Publications

  • Radwa Kamal MohyEldin Tamim, "فاعلية برنامج قائم على التعلم الذاتى لتنمية مهارات قراءة النوته الموسيقية وقياس أثره على عزف آلة البيانو لدى طلاب كليات التربية النوعية (ماجستير)", لايوجد, 1900 More
  • Doaa Elfagr Mohamed Samy, "برنامج مقترح لإكساب طفل رياض الأطفال مرونة حركية لليدين باستخدام بعض الآلات الموسيقية", القاهرة, 2012 More
  • Reham Ahmed Ihab, "THE IMPROVEMENT OF THE FACULTY OF SPECIFIC EDUCATION STUDENT IN THE INSTRUCTIONAL IMPROVISE SUBJECT THROUGH SOME ROMANTIC AGE", مجلة فنون وعلوم الموسيقى كلية التربية النوعية جامعة حلوان, 2015 More
  • Ehab Atef Ezzat Aziz, "دراسة تحليلية لبعض مقامات درجة الدوكاه فى المؤتمر الأول للموسيقى العربية", كلية التربية الموسيقية جامعة حلوان, 2014 More
  • Ayatallah Salah Mohamed Elsayed Hassanien, "الطقطوقة الشعبية عند فريد الاطرش", مجلة كلية التربية الموسيقية - جامعة حلوان, 2016 More
Tweet