تمارين مبتكرة و مستلهمة من (طقطوقة يا وعدي علي الأيام ) و(طقطوقة يا مراكبي) لأحمد منيب

Faculty Specific Education Year: 2022
Type of Publication: ZU Hosted Pages:
Authors:
Journal: مجلة علوم وفنون الموسيقى مجلة علوم وفنون الموسيقى Volume:
Keywords : تمارين مبتكرة , مستلهمة , (طقطوقة , وعدي , الأيام    
Abstract:
Innovative exercises inspired by (Taqtuqa Ya O Uday ala Al Ayyam) and (Taqtuqa Ya Marakbi) For Ahmed Mounib Dr.Shimaa Elshahat omara The Oud God is one of the important Arab instruments in the Arab Takht and the musical ensemble, which appeared and spread through various successive ages and different civilizations and has undergone many modifications and development. Of the Arab philosophers and composers. The Arabic library is full of instrumental, lyrical, folk and Nubian musical works by great composers and composers. Ahmed Munib is considered one of the pioneers in composing in the last decades of the twentieth century. He composed many lyrical works and was able to combine and mix Egyptian and Nubian music through simple and smooth lyrical melodies that were passed down through generations. The Nubian, Egyptian and Arabic so far, as it was composed by many singers such as Mohamed Mounir, Hamid Al Shaeri and Alaa Abdel Khaleq. From here, the researcher Ahmed Mounib will study, analyze and draw inspiration from musical exercises inspired by some simple rhythms from the Taqtuqa Ya Waady Ali Al Ayyam, and Taqtuqa Ya Markabi to improve The performance of the students of the second band in playing the Oud instrument. The search contains: Introduction, research problem, importance, objectives, questions and procedures, then previous studies and terminology. - Theoretical framework and dealing with the heavy audio template and the composition and personality of each of the two tuners. - Analytical framework dealing with the analysis of the selected sample. Innovative and inspired exercises. - Research results and recommendations. Then the researcher concluded her study with a summary of the research and a list of references that she relied on in documenting her study
   
     
 
       

Author Related Publications

  • Shaymaa Elshahat Emara Elsayed, "دراسة تحليلية لطقطوقة ما قلي وقلتلو في مقام الحجاز عند فريد الأطرش", جامعة حلوان, 2013 More
  • Shaymaa Elshahat Emara Elsayed, "أسلوب تلحين محمود الشريف للأعمال الغنائية لمحمد عبدالمطلب (دراسة تحليلية)", جامعة حلوان, 2013 More
  • Shaymaa Elshahat Emara Elsayed, "دراسة تحليلية لبعض الاعمال الغنائية الخاصه بالطفل عند عمار الشريعي", مجلة علوم وفنون الموسيقي, 2019 More
  • Shaymaa Elshahat Emara Elsayed, "دراسة تحليلية لبعض المؤلفات الالية عند ايدن نافيز وهران", علوم وفنون الموسيقي, 2020 More
  • Shaymaa Elshahat Emara Elsayed, "أسلوب روحى الخماش فى صياغة الابتهالات الدينية", مجلة البحوث فى مجالات التربية النوعية كلية التربية النوعية المنيا, 2021 More

Department Related Publications

  • Lymaa Ahmed Abdelfatah Mohamed Aly, "برنامج مقترح لتنمية الانتماء الوطني والابتكار الايقاعي لدي طلاب المدارس من خلال الأغاني الوطنية عند عمرو مصطفي", كلية التربية النوعية/جامعة الزقازيق, 2019 More
  • Lymaa Ahmed Abdelfatah Mohamed Aly, "توظيف الألحان الشعبية المصرية في إثراء مقرر الارتجال الموسيقي التعليمي", كلية التربية الموسيقية /جامعة حلوان, 2019 More
  • Lymaa Ahmed Abdelfatah Mohamed Aly, "برنامج تدريبي مقترح لأعضاء هيئة التدريس علي استخدام منصة إدمودوEdmodo الإلكترونية في التربية الموسيقية", كلية التربية الموسيقية /جامعة حلوان, 2021 More
  • Omniya Mohamed Samier Mohamed, "دراسة تحليلية لأسلوب أداء آريا ( ملكة الليل Königin der Nacht ) لصوت السوبرانو الخفيف من أوبرا ( الفلوت السحري Die Zauber flöte ) لـ " موتسارت "", جامعة حلوان - كلية التربية الموسيقية, 2018 More
  • Omniya Mohamed Samier Mohamed, "" أسلوب الأداء الغنائي لكلاً من مُطربة الجاز دي بريدجواتر والسوبرانو أميرة سليم لمزيج من بعض أعمال موتسارت " ( دراسة تحليلية مُقارنة )", أكاديمية الفنون, 2021 More
Tweet