Zagazig University Digital Repository
Home
Thesis & Publications
All Contents
Publications
Thesis
Graduation Projects
Research Area
Research Area Reports
Search by Research Area
Universities Thesis
ACADEMIC Links
ACADEMIC RESEARCH
Zagazig University Authors
Africa Research Statistics
Google Scholar
Research Gate
Researcher ID
CrossRef
الدمج المعاصر لبعض الأعمال الفنية لموتسارت وبعض الأعمال الغنائية للموسيقى العربية في العمل الفني موتسارت المصري
Faculty
Specific Education
Year:
2019
Type of Publication:
ZU Hosted
Pages:
Authors:
Omniya Mohamed Samier Mohamed
Staff Zu Site
Abstract In Staff Site
Journal:
بحوث في العلوم والفنون النوعية جامعة الاسكندرية - كلية التربية النوعية
Volume:
Keywords :
الدمج المعاصر لبعض الأعمال الفنية لموتسارت
Abstract:
The Contemporary Integration of some of Mozart's Pieces and some of the Lyrical Pieces of Arabic music in “Mozart in Egypt” Introduction: As the music is a science in permanent development, therefore the researcher was interested in provide one of the new experiences in the provision of musical works of Arab music within the global music experiences which attracted the attention of professionals and amateurs alike. The researcher presents a presentation on the method of modern fusion of music and how it is applied through a work that participated in singing in it. It is "Egyptian Mozart" composed by contemporary French author Hughes De Courson, Research Identification and the previous studies: Research Identification: Research Problem: Despite the presence of Arabic music regionally and on the international scene, participation in many important and influential musical events, so the researcher saw the importance of conducting this study by shedding light on one of these musical works by study and analysis. Research Objective: Learn about a contemporary musical direction whose purpose is to blend the East and the West into a work that combines Western orchestras and oriental music with singing. Importance of Research: To provide a study to musicians, especially who specialists in singing to learn contemporary musical trends and their characteristics and the methods used in their performance. Research Sample: The work of “Mozart in Egypt” by “Hughes De Courson”. Research Limits: Since the beginning of the new millennium so far. Research Questions: What is the technical method used in the research sample work? Methodology: Descriptive approach (content analysis) Research Tools: 1- Arab and foreign references 2. Music scores 3. Audio and video recordings 4. The web and all that can be reached through the Internet Research Terminology: Each term used by the researcher in relation to the current research. The Previous Studies: Part One this part including theoretical concepts of the research that tackled by the researcher as follows: I: Wolfgang Amadeus Mozart II: Hughes De Courson III: The Role the Researcher Has Played Part Two these part Contains: Introduction I: The analysis of the sample selected in the research: analysis of: Ya Man Hawa ). II: Researcher Live Performance and interaction with the public. Part Three: Research results and recommendations as Proposed: This chapter includes research results and recommendations, a list of Arabic and foreign references and websites, the summary of the research in both Arabic and foreign. (Keywords): The Contemporary Integration - Mozart in Egypt - Wolfgang Amadeus Mozart - Hughes De Courson - Lyrical Pieces of Arabic music.
Author Related Publications
Omniya Mohamed Samier Mohamed, "دراسة تحليلية لأسلوب أداء آريا ( ملكة الليل Königin der Nacht ) لصوت السوبرانو الخفيف من أوبرا ( الفلوت السحري Die Zauber flöte ) لـ " موتسارت "", جامعة حلوان - كلية التربية الموسيقية, 2018
More
Omniya Mohamed Samier Mohamed, "" أسلوب الأداء الغنائي لكلاً من مُطربة الجاز دي بريدجواتر والسوبرانو أميرة سليم لمزيج من بعض أعمال موتسارت " ( دراسة تحليلية مُقارنة )", أكاديمية الفنون, 2021
More
Omniya Mohamed Samier Mohamed, "" أسلوب الأداء الغنائي لأغنية الجرس من أوبرا لاكمي للمؤلف ليو دوليب " " Singing Style of Bell Song from The Opera Lakmé by Leo Delibes "", جامعة حلوان, 2021
More
Omniya Mohamed Samier Mohamed, "الأغنيه النابوليتانية بين الأصالة والمعاصرة دراسة تحليلية لأسلوب الصياغة الفنية الحديثة لأغنية O Sole Mio بصوت فريق البوب الإيطاليIL Volo", جامعة حلوان - كلية التربية الموسيقية, 2021
More
Omniya Mohamed Samier Mohamed, "التوظيف الدرامي للغناء في مشهد انتحار عطيل Otello من أوبرا عطيل لـ فيردي", جامعة حلوان - كلية التربية الموسيقية, 2020
More
Department Related Publications
Lymaa Ahmed Abdelfatah Mohamed Aly, "برنامج مقترح لتنمية الانتماء الوطني والابتكار الايقاعي لدي طلاب المدارس من خلال الأغاني الوطنية عند عمرو مصطفي", كلية التربية النوعية/جامعة الزقازيق, 2019
More
Lymaa Ahmed Abdelfatah Mohamed Aly, "توظيف الألحان الشعبية المصرية في إثراء مقرر الارتجال الموسيقي التعليمي", كلية التربية الموسيقية /جامعة حلوان, 2019
More
Lymaa Ahmed Abdelfatah Mohamed Aly, "برنامج تدريبي مقترح لأعضاء هيئة التدريس علي استخدام منصة إدمودوEdmodo الإلكترونية في التربية الموسيقية", كلية التربية الموسيقية /جامعة حلوان, 2021
More
Omniya Mohamed Samier Mohamed, "دراسة تحليلية لأسلوب أداء آريا ( ملكة الليل Königin der Nacht ) لصوت السوبرانو الخفيف من أوبرا ( الفلوت السحري Die Zauber flöte ) لـ " موتسارت "", جامعة حلوان - كلية التربية الموسيقية, 2018
More
Omniya Mohamed Samier Mohamed, "" أسلوب الأداء الغنائي لكلاً من مُطربة الجاز دي بريدجواتر والسوبرانو أميرة سليم لمزيج من بعض أعمال موتسارت " ( دراسة تحليلية مُقارنة )", أكاديمية الفنون, 2021
More
جامعة المنصورة
جامعة الاسكندرية
جامعة القاهرة
جامعة سوهاج
جامعة الفيوم
جامعة بنها
جامعة دمياط
جامعة بورسعيد
جامعة حلوان
جامعة السويس
شراقوة
جامعة المنيا
جامعة دمنهور
جامعة المنوفية
جامعة أسوان
جامعة جنوب الوادى
جامعة قناة السويس
جامعة عين شمس
جامعة أسيوط
جامعة كفر الشيخ
جامعة السادات
جامعة طنطا
جامعة بنى سويف