صياغة مقترحة لثنائي آلتي القانون للموسيقى التصويرية لفيلم بطل من ورق

Faculty Specific Education Year: 2025
Type of Publication: ZU Hosted Pages:
Authors:
Journal: مجلة علوم وفنون الموسيقى كلية التربية الموسيقية جامعة حلوان Volume:
Keywords : صياغة مقترحة لثنائي آلتي القانون للموسيقى    
Abstract:
A Proposed Formulation for the Duet of two Qanun Instruments of the Soundtrack in the Music of Batal Men Waraq Movie In the light of development of methods of playing and teaching methods on musical instruments in general and the Qanun in particular, modern methods and techniques of teaching have emerged, including the method of instrumental accompaniment and group playing, which are skills that a successful player needs. The method of musical accompaniment is important in enriching the musical work and showing its artistic and aesthetic features, which lead to attracting the listener’s attention and improving performance in various musical aspects. The beginning of the twentieth century has witnessed a development in various arts, especially in the field of music. There was a development in the expressive and aesthetic aspect of musical works of art. Soundtrack is one of the effective expressive elements in the dramatic work, and also one of the basic factors in the film production. Cinematic art is one of the most influential arts on society because it brings together many different arts that participate in producing this work fully, reaching and influencing the recipient, perceiving the work through hearing and sight. This helps the recipient to reach the aim of the work and the environment in which the work takes place, affirming the content of the image and the embodiment the imaginary work for each situation. In this research, the researcher tried to suggest a proposed formulation for a duet of two Qanun instruments for the soundtrack of the Movie of “Batal Men Waraq”. After presenting the research problem, its objectives, importance, and research procedures, this research presents two parts The first part: the theoretical framework It includes 1. the soundtrack of films 2. the functions and methods of soundtrack of films 3. a brief overview of the duet. The second part: The practical framework It includes
   
     
 
       

Author Related Publications

  • Amira Mohamed Abdelaziz Abedulazyz, "تدريبات صولفائية مقترحة فى بعض المقامات الأساسية للإستفادة منها فى تذوق الموسيقى العربية", مجلة علوم وفنون كلية التربية الموسيقية, 2017 More
  • Amira Mohamed Abdelaziz Abedulazyz, "إستخدام آلة القانون فى عزف الأناشيد المدرسية للطالب المعلم", مجلة علوم وفنون كلية التربية الموسيقية, 2017 More
  • Amira Mohamed Abdelaziz Abedulazyz, "أسلوب صياغة المقدمة الغنائية لرواية ريا وسكينة عند كلا من بليغ حمدى وعمار الشريعى ( دراسة مقارنة )", مجلة علوم وفنون كلية التربية الموسيقية, 2019 More
  • Amira Mohamed Abdelaziz Abedulazyz, "أسلوب مقترح لأداء سماعى كرد جوكسيل لرفع مستوى أداء طلاب مرحلة الدراسات العليا على آلة القانون بالكليات المتخصصة", مجلة علوم وفنون كلية التربية الموسيقية, 2019 More
  • Amira Mohamed Abdelaziz Abedulazyz, "الإستفادة من الموسيقى التصويرية لمسلسل أبو العروسة فى مادة الصولفيج الغنائى العربى لطلاب كلية التربية النوعية جامعة الزقازيق", مجلة علوم وفنون كلية التربية الموسيقية, 2019 More

Department Related Publications

  • Lymaa Ahmed Abdelfatah Mohamed Aly, "برنامج مقترح لتنمية الانتماء الوطني والابتكار الايقاعي لدي طلاب المدارس من خلال الأغاني الوطنية عند عمرو مصطفي", كلية التربية النوعية/جامعة الزقازيق, 2019 More
  • Lymaa Ahmed Abdelfatah Mohamed Aly, "توظيف الألحان الشعبية المصرية في إثراء مقرر الارتجال الموسيقي التعليمي", كلية التربية الموسيقية /جامعة حلوان, 2019 More
  • Lymaa Ahmed Abdelfatah Mohamed Aly, "برنامج تدريبي مقترح لأعضاء هيئة التدريس علي استخدام منصة إدمودوEdmodo الإلكترونية في التربية الموسيقية", كلية التربية الموسيقية /جامعة حلوان, 2021 More
  • Omniya Mohamed Samier Mohamed, "دراسة تحليلية لأسلوب أداء آريا ( ملكة الليل Königin der Nacht ) لصوت السوبرانو الخفيف من أوبرا ( الفلوت السحري Die Zauber flöte ) لـ " موتسارت "", جامعة حلوان - كلية التربية الموسيقية, 2018 More
  • Omniya Mohamed Samier Mohamed, "" أسلوب الأداء الغنائي لكلاً من مُطربة الجاز دي بريدجواتر والسوبرانو أميرة سليم لمزيج من بعض أعمال موتسارت " ( دراسة تحليلية مُقارنة )", أكاديمية الفنون, 2021 More
Tweet