Zagazig University Digital Repository
Home
Thesis & Publications
All Contents
Publications
Thesis
Graduation Projects
Research Area
Research Area Reports
Search by Research Area
Universities Thesis
ACADEMIC Links
ACADEMIC RESEARCH
Zagazig University Authors
Africa Research Statistics
Google Scholar
Research Gate
Researcher ID
CrossRef
أثر العوامل التنظيمية على أبعاد الرشاقة التسويقية دراسة ميدانية على شركات المحمول المصرية
Faculty
Commerce
Year:
2022
Type of Publication:
ZU Hosted
Pages:
Authors:
omnia Abdelaziem Abdelhaliem Helal
Staff Zu Site
Abstract In Staff Site
Journal:
المجلة العلمية للدراسات التجارية و البيئية المجلة العلمية للدراسات التجارية و البيئية
Volume:
Keywords :
, العوامل التنظيمية , أبعاد الرشاقة التسويقية دراسة ميدانية
Abstract:
Despite the growing interest in the concept of marketing agility and its applications in practice, its determinants are yet to be clarified. Therefore, the current study aimed to determine the impact of organizational factors (organizational culture, personality traits, leader characteristics, and empowerment) on the dimensions of marketing agility (proactiveness, speed, flexibility, and responsiveness). Four main hypotheses and a number of sub-assumptions were developed and data were collected from employees working in mobile service companies in Sharkia Governorate. Valid questionnaires wer 365 and simple and multiple regression analysis were employed using SPSS v. 22. Results showed support to hypotheses. Implications were disucessd and recommendations were suggested.
Author Related Publications
omnia Abdelaziem Abdelhaliem Helal, "دور العوامل الديموجرافية و السيكوجرافية في العلاقة بين التسويق عبر مواقع التواصل الاجتماعي و ولاء العملاء للعلامة التجارية", مجلة الدراسات و البحوث التجارية، كلية التجارة، جامعة بنها, 2018
More
omnia Abdelaziem Abdelhaliem Helal, "The Role of Demographics and Psychographics in the Relationship between Social Media Marketing and Brand Awareness among Smartphone Users in Egypt", كلية التجارة- جامعة الاسماعيلية, 2018
More
omnia Abdelaziem Abdelhaliem Helal, "The Effect of Facebook Marketing on Brand Engagement: The role of Demographics and Psychographics An empirical study on smartphone users in Egypt", مجلة كلية التجارة للبحوث العلمية، كلية التجارة، جامعة الإسكندرية, 2018
More
omnia Abdelaziem Abdelhaliem Helal, "The moderating role of self-efficacy in the relationship between workplace envy and social undermining", Global Business and Organizational Excellence, 2021
More
omnia Abdelaziem Abdelhaliem Helal, "Entrepreneurial marketing and bank performance in Egypt: is environmental turbulence a missing link?", Journal of Entrepreneurship in Emerging Economies, 2021
More
Department Related Publications
Tamer Mohamed Hassan Ibrahiem Shahwan, "A Comparison of Bayesian Methods and Artificial Neural Networks for Forecasting Chaotic Financial Time Series", Journal of Statistics Applications & Probability, 2012
More
Zaki Mahmoud Zaki Sakr, "دراسة تحليلية لمدى ادراك المديرين بمستشفيات جامعة الزقازيق للمدخل المتكامل لرأس المال الفكرى: نموذج مقترح" .", كلية التجارة ببنها., 2010
More
Zaki Mahmoud Zaki Sakr, "Organizational Justice And its impact on Organizational Citizenship Behaviors: An empirical study on the domestic management units' managers in sharkeya governorate", كلية التجارة ببنها., 2013
More
Samia Elsayed Mahmoud Muhamed, "أثر السخرية التنظيمية على الاحتراق الوظيفي في الوحدات الحكومية بمحافظة الشرقية", مجلة كلية التجارة للبحوث العلمية، كلية التجارة، جامعة الإسكندرية, 2018
More
omnia Abdelaziem Abdelhaliem Helal, "A Moderation and Mediation Model of Social Media Marketing and Brand Loyalty Among Smartphone Users in Egypt", International Journal of Customer Relationship Marketing and Management, 2021
More
جامعة المنصورة
جامعة الاسكندرية
جامعة القاهرة
جامعة سوهاج
جامعة الفيوم
جامعة بنها
جامعة دمياط
جامعة بورسعيد
جامعة حلوان
جامعة السويس
شراقوة
جامعة المنيا
جامعة دمنهور
جامعة المنوفية
جامعة أسوان
جامعة جنوب الوادى
جامعة قناة السويس
جامعة عين شمس
جامعة أسيوط
جامعة كفر الشيخ
جامعة السادات
جامعة طنطا
جامعة بنى سويف