Zagazig University Digital Repository
Home
Thesis & Publications
All Contents
Publications
Thesis
Graduation Projects
Research Area
Research Area Reports
Search by Research Area
Universities Thesis
ACADEMIC Links
ACADEMIC RESEARCH
Zagazig University Authors
Africa Research Statistics
Google Scholar
Research Gate
Researcher ID
CrossRef
The Effect of Facebook Marketing on Brand Engagement: The role of Demographics and Psychographics An empirical study on smartphone users in Egypt
Faculty
Commerce
Year:
2018
Type of Publication:
ZU Hosted
Pages:
Authors:
omnia Abdelaziem Abdelhaliem Helal
Staff Zu Site
Abstract In Staff Site
Journal:
مجلة دراسات عربية في التربية وعلم النفس مجلة كلية التجارة للبحوث العلمية، كلية التجارة، جامعة الإسكندرية
Volume:
Keywords :
, Effect , Facebook Marketing , Brand Engagement: , role
Abstract:
Social media are increasingly finding a place for themselves in all aspects of our lives. Social media are being extensively used as a platform to conduct marketing and advertising activities (Alalwan, 2018). However, there is always a chal
Author Related Publications
omnia Abdelaziem Abdelhaliem Helal, "دور العوامل الديموجرافية و السيكوجرافية في العلاقة بين التسويق عبر مواقع التواصل الاجتماعي و ولاء العملاء للعلامة التجارية", مجلة الدراسات و البحوث التجارية، كلية التجارة، جامعة بنها, 2018
More
omnia Abdelaziem Abdelhaliem Helal, "The Role of Demographics and Psychographics in the Relationship between Social Media Marketing and Brand Awareness among Smartphone Users in Egypt", كلية التجارة- جامعة الاسماعيلية, 2018
More
omnia Abdelaziem Abdelhaliem Helal, "The moderating role of self-efficacy in the relationship between workplace envy and social undermining", Global Business and Organizational Excellence, 2021
More
omnia Abdelaziem Abdelhaliem Helal, "Entrepreneurial marketing and bank performance in Egypt: is environmental turbulence a missing link?", Journal of Entrepreneurship in Emerging Economies, 2021
More
omnia Abdelaziem Abdelhaliem Helal, "A Moderation and Mediation Model of Social Media Marketing and Brand Loyalty Among Smartphone Users in Egypt", International Journal of Customer Relationship Marketing and Management, 2021
More
Department Related Publications
Abeer Osman Abdelazez Ataallah, "Workplace Bullying’s practices and results:A comparative study", كلية التجارة - جامعة الزقازيق, 2013
More
Abeer Osman Abdelazez Ataallah, "The Factors Affect Organizational Knowledge Creation Processes in the Egyptian Manufacturing Environment: a comparative Study", كلية التجارة - جامعة الزقازيق, 2014
More
Abeer Osman Abdelazez Ataallah, "دراسة تحليلية لتأثير العدالة التنظيمية على التكيف التنظيمى بالتطبيق على الوحدات المحلية", كلية التجارة- جامعة عين شمس, 2015
More
Abeer Osman Abdelazez Ataallah, "دور القيادة الخادمة في تفعيل التطوير الذاتي: دراسة مقارنة بالمستشفيات الجامعية", كلية التجارة- جامعة عين شمس, 2015
More
Tamer Mohamed Hassan Ibrahiem Shahwan, "VOLATILITY SPILLOVER BETWEEN USA AND EGYPTIAN CAPITAL MARKETS", scholdge interational journal of maagement & development, 2015
More
جامعة المنصورة
جامعة الاسكندرية
جامعة القاهرة
جامعة سوهاج
جامعة الفيوم
جامعة بنها
جامعة دمياط
جامعة بورسعيد
جامعة حلوان
جامعة السويس
شراقوة
جامعة المنيا
جامعة دمنهور
جامعة المنوفية
جامعة أسوان
جامعة جنوب الوادى
جامعة قناة السويس
جامعة عين شمس
جامعة أسيوط
جامعة كفر الشيخ
جامعة السادات
جامعة طنطا
جامعة بنى سويف