تمارين مبتكرة لتحسين القراءة الصولفائية بالتعليم الهجين فى ظل جائحة كورونا

Faculty Specific Education Year: 2021
Type of Publication: ZU Hosted Pages: 40
Authors:
Journal: مجلة علوم وفنون الموسيقى كلية التربية الموسيقية - جامعة حلوان Volume:
Keywords : تمارين مبتكرة لتحسين القراءة الصولفائية بالتعليم    
Abstract:
Research Summary Innovative Exercises to Improve Solfeges reading through Hybrid Learning in the CoronaVairus pandemic Reading in Solfege is considered one of the important branches of Solfege course, as it relates to the individual's ability to dealing with music" tones and times", so it was necessary to pay attention to developing the student's skills with it To become able to dealing with the language of the music. The world is witnessing now the radical changes that in all aspects of life, especially the educational operation, the researcher came up with the idea of developing student skills in correct reading in the hybrid education system in light of the Coronavirus pandemic. The research aims to: 1. Creating exercises to improve Solfeges reading for students of the second year in the Department of Music Education at the Faculty of Specific Education, contains internal division and temporal ligaments in( ),( ) 2. Benefit of hybrid education to improve Solfeges reading in Corona pandemic. The research is divided into two parts A theoretical part Previous studies related to the research topic, philosophical reading, hybrid education An application part Research procedures, innovative exercises prepared by the researcher, results, recommendations and proposals, references, appendices and finally a summary of the research in both Arabic and foreign languages.
   
     
 
       

Author Related Publications

  • Reham Hassan Abdallah, "فاعلية برنامج قائم علي تطبيقات الذكاء الاصطناعي لتدريس بعض بنود قواعد الموسيقي النظرية", كلية التربية الموسيقية - جامعة حلوان, 2021 More
  • Reham Hassan Abdallah, "تطويع بعض بنود الإيقاع الحركي لتمرينات العلاج الحركي الطبيعي", كلية التربية الموسيقية - جامعة حلوان, 2022 More
  • Reham Hassan Abdallah, "برنامج مقترح باستخدام الفصول الإفتراضية لتدريس مادة الإرتجال الموسيقي في ظل التحول والتعليم الرقمي", كلية التربية الموسيقية - جامعة حلوان, 2022 More
  • Reham Hassan Abdallah, "فاعلية برنامج مقترح قائم علي التكامل بين مادتي الصولفيج الغربي وعزف وغناء الأناشيد المدرسية لتحسين بعض المهارات الغنائية والعزفية لدي طلاب الكليات الموسيقية", كلية التربية الموسيقية - جامعة حلوان, 2023 More
  • Reham Hassan Abdallah, "برنامج تدريبي مقترح لإعداد الطالب/المعلم لمواجهة ظاهرة التنمر المدرسي من خلال الأغاني والأناشيد المدرسية في مادة التربية الميدانية", كلية التربية الموسيقية - جامعة حلوان, 2024 More

Department Related Publications

  • Lymaa Ahmed Abdelfatah Mohamed Aly, "برنامج مقترح لتنمية الانتماء الوطني والابتكار الايقاعي لدي طلاب المدارس من خلال الأغاني الوطنية عند عمرو مصطفي", كلية التربية النوعية/جامعة الزقازيق, 2019 More
  • Lymaa Ahmed Abdelfatah Mohamed Aly, "توظيف الألحان الشعبية المصرية في إثراء مقرر الارتجال الموسيقي التعليمي", كلية التربية الموسيقية /جامعة حلوان, 2019 More
  • Lymaa Ahmed Abdelfatah Mohamed Aly, "برنامج تدريبي مقترح لأعضاء هيئة التدريس علي استخدام منصة إدمودوEdmodo الإلكترونية في التربية الموسيقية", كلية التربية الموسيقية /جامعة حلوان, 2021 More
  • Omniya Mohamed Samier Mohamed, "دراسة تحليلية لأسلوب أداء آريا ( ملكة الليل Königin der Nacht ) لصوت السوبرانو الخفيف من أوبرا ( الفلوت السحري Die Zauber flöte ) لـ " موتسارت "", جامعة حلوان - كلية التربية الموسيقية, 2018 More
  • Omniya Mohamed Samier Mohamed, "" أسلوب الأداء الغنائي لكلاً من مُطربة الجاز دي بريدجواتر والسوبرانو أميرة سليم لمزيج من بعض أعمال موتسارت " ( دراسة تحليلية مُقارنة )", أكاديمية الفنون, 2021 More
Tweet