خطة مقترحة لتدريس منهج البيانو للفرقة الثانية (بيانو 3- الساعات المعتمدة) لمواكبة التعليم الهجين

Faculty Specific Education Year: 2021
Type of Publication: ZU Hosted Pages:
Authors:
Journal: بمجلة التربية النوعية والتكنولوجيا "بحوث علمية وتطبيقية" جامعة كفر الشيخ كلية التربية النوعية جامعة كفر الشيخ Volume:
Keywords : , مقترحة لتدريس منهج البيانو للفرقة الثانية    
Abstract:
The education community is witnessing serious attempts to integrate technology into the educational process in order to benefit from it in order to raise the level of quality of teaching and learning. The development in information technologies and modern communications has helped in reconsidering the structure of educational institutions to provide new environments and modern methods of education, which paved the way for the emergence of a new type of education that mixes traditional education with e-learning, which is called "hybrid education". A new transformation in the educational process whose dimensions shaped the current challenges and its mechanisms played a major role in its application to overcome the obstacles of space and time. Hybrid education is the development of e-learning within an educational program in which multimedia is integrated to achieve educational goals in the optimal way, and it stresses that the key to successful hybrid education is choosing the good mix of means that will achieve the highest impact in education. The researcher will propose a teaching plan for teaching the piano instrument curriculum for the second year (piano 3) with the credit hour system as is followed by the regulations of the Faculty of Specific Education - Zagazig University using hybrid education. Teaching takes 10 weeks with two sessions per week. The first session of each week is in the classrooms. In the college, and the second session with the new system followed using the Microsoft Teams program, then the researcher reviewed the results of the research, and she concluded that the student is close to the professor inside and outside the classroom and follows him directly, personally, and regularly, and the students’ performance level improves in the piano course for the second year (Piano 3 approved hours).
   
     
 
       

Author Related Publications

  • Enji Mushir Noshi Attia, ""African Music's Features and Characteristics as Shown in Akin Euba and Abbas Suleiman Al- Sibai's Piano Works and It's Performing style"", مجلة جامعة حلوان, 2017 More
  • Enji Mushir Noshi Attia, "“Löuis Kohler’s teaching Piano Method”", مجلة جامعة حلوان, 2013 More
  • Enji Mushir Noshi Attia, "كيفية الأستفادة من أغاني أفلام الرسوم المتحركة فى تعليم الأطفال العزف على آلة البيانو", كلية التربية الموسيقية, 2019 More
  • Enji Mushir Noshi Attia, "دراسة تحليلية لمؤلفة "معركة ماناساس The Battle of Manassas للمؤلف توماس "توم الكفيف" Thomas, Blind Tom وأسلوب أدائها", كلية التربية الموسيقية, 2021 More
  • Enji Mushir Noshi Attia, "دور آلـة البيانو في مصاحبة المؤلفات الغنائية عند هيربرت بيدفورد Herbert Bedford", كلية التربية الموسيقية, 2022 More

Department Related Publications

  • Rania Adel Mohamed Elhady Salim, "الاستفادة من تلحين النصوص الشعرية فى تنمية بعض القيم التربوية والمفاهيم الموسيقية لطفل مرحلة رياض الاطفال", كلية التربية الموسيقية - جامهة حلوان, 2011 More
  • Ehab Atef Ezzat Aziz, "دراسة لبعض المصطلحات والمفاهيم الموسيقية في مخطوط (جوامع علم الموسيقي) من كتاب الشفاء للشيخ الرئيس ابن سينا", كلية التربية الموسيقية جامعة حلوان, 2013 More
  • Ahmed Badi Mohamed Ibrahim, "تدريبات صولفائية غنائية مستوحاة من المقدمة الموسيقية لقصيدة قارئة الفنجان", مجلة علوم وفنون الموسيقى جامعة حلوان, 2009 More
  • Alshaymaa Fouad Abdelhamied, "Exploiting Dalcroze's Strokes to Improve Variations on the Harmonic Marche in Improvisation Curriculum", المؤتمر العلمى العاشر الدولى الثانى جامعة حلوان كلية التربية الموسيقية, 2017 More
  • Ehab Atef Ezzat Aziz, "استخدام استراتيجيات التعلم الحديثة في تدريس بعض قواعد ونظريات الموسيقى العربية للدارس المبتدئ بالكليات النوعية", كلية التربية الموسيقية - جامعة حلوان, 2017 More
Tweet