برنامج مقترح قائم على نموذج التدريس الاستقرائى لتنمية مهارات العزف على آله الإكسيليفون لدى طلاب التربيةالموسيقية

Faculty Specific Education Year: 2019
Type of Publication: ZU Hosted Pages:
Authors:
Journal: مجله التربويين العرب مجله التربويين العرب Volume:
Keywords : برنامج مقترح قائم , نموذج التدريس الاستقرائى    
Abstract:
Many educators believe that musical education has a developmental and value role, and the types and concepts of values that emphasize its importance. The field of musical education is one of the most important fields that transcend and advance humanity. Each of the musical instruments, which are called educational instruments because they are taught in general education schools, have an educational importance in enriching the child's school life, and in order to achieve effective learning, an appropriate environment must be provided for learning. And this is done by teaching models where they build a distinctive teaching environment that contains all the elements that contribute to the development of teaching. Learning can be benefited from through the inductive teaching model in dealing with playing skills on the xylophone as an educational and educational machine because of its large presence in public educational schools, including The special one in its various stages throughout the Republic and because it also has a special character that distinguishes it from the rest of the other educational instruments. In this study, the researcher tries to provide the student teacher with the basic playing skills of the educational xylophone through a training program based on the inductive teaching model. The results of the research found the effectiveness of the proposed program based on inductive teaching to develop the skills of playing the oxylivon machine among the students of the first band in the department of musical education at the Faculty of Quality Education University zagazig for the experimental group.
   
     
 
       

Author Related Publications

  • Radwa Kamal MohyEldin Tamim, "فاعلية برنامج قائم على التعلم الذاتى لتنمية مهارات قراءة النوته الموسيقية وقياس أثره على عزف آلة البيانو لدى طلاب كليات التربية النوعية (ماجستير)", لايوجد, 1900 More
  • Radwa Kamal MohyEldin Tamim, ""برنامج مقترح لتنمية مهارات الارتجال الموسيقى باستخدام استراتيجية التساؤل الذاتى"", كلية التربية النوعية جامعة الاسكندرية, 2014 More
  • Radwa Kamal MohyEldin Tamim, "" برنامج مقترح لتنمية عزف السلالم الموسيقيه باستخدام استراتيجة النمذجة فى ضوء مفهوم جودة التعليم "", التربويين العرب, 2018 More
  • Radwa Kamal MohyEldin Tamim, ""فاعلية استخدام الواقع الافتراضى لتنمية النمو المهنى لدى معلم التربية الموسيقية ".", مؤتمر الدولى الاول كلية التربية النوعية جامعة بورسعيد, 2015 More
  • Radwa Kamal MohyEldin Tamim, ""طريقة مقترحة لتقييم أداء الطلاب على آلة الأكورديون في ضوء معايير الجودة"", المؤتمر الدولى الاول كلية التربية جامعة الزقازيق, 2017 More

Department Related Publications

  • Hany Hassan Ali Hasn, "دراسة مقارنة لكل من اماديوس موتسارت وريتشارد شتراوس (ماجستير)", لايوجد, 1900 More
  • Reham Ahmed Ihab, "MAKING USE OF THE SCALES OF SOME PIECES OF BLUES MUSIC IN IMPROVEMENT OF THE SOLFAGE SINGING", علوم وفنون الموسيقى جامعة حلوان كلية التربية الموسيقية, 2014 More
  • Reham Ahmed Ihab, "EMPLOYMENT OF SOME MOZART COMPOSITIONS FOR IMPROVEMENT OF THE STUDENT PERFORMANCE IN THE WESTERN SOLFAGE SUBJECT", مجلة علوم وفنون الموسيقى كلية التربية النوعية جامعة حلوان, 2015 More
  • Ayatallah Salah Mohamed Elsayed Hassanien, "الديالوج الغنائى عند فريد الاطرش", مجلة كلية التربية الموسيقية - جامعة حلوان, 2016 More
  • Moeness Ali Mustafa Ali, "اسلوب معالجة الالحان الشعبية فى الرابسودي عند فرانز ليست", مجلة كلية التربية الموسيقية جامعة حلوان, 2015 More
Tweet