أنشطه تعليمية لبعض استراتيجيات التفكير المتشعب لرفع مستوي التحصيل في مادة قواعد الموسيقي النظرية لطلاب شعبة الموسيقي

Faculty Specific Education Year: 2020
Type of Publication: ZU Hosted Pages: 63
Authors:
Journal: علوم وفنون الموسيقي كلية التربية الموسيقية جامعة حلوان Volume:
Keywords : أنشطه تعليمية لبعض استراتيجيات التفكير المتشعب    
Abstract:
The current research aimed at teaching Basics of Theoretical Music Course by providing students with practical activities and applications using some divergent thinking strategies. The researcher followed the quasi- experiment methodology ( one group). Based upon first year exam results in Basics of Theoretical Music Course, participant were 10 students among those who have low marks in the above- mentioned course. A test on Basics of Theoretical Music Course was pre- and post- administered to the participants as the only instrument of the study. The two hypothesises of the study were approved. These hypothesises are: 1) there is a statistically significant difference between the mean scores of the study group in the pre- and post- test of basics of theoretical music course in favour of the post- test results, and 2) divergent thinking strategies are effective in teaching the basics of theoretical music course by calculating Modified Blake´s Gain Ratio. This research is divided into two parts. The first one involves introduction, aims, significance, delimitations, hypothesises, previous studies, and theoretical section. The second part includes the practical section incorporating procedures, results, discussion, recommendations, references, and appendices. Keywords: educational activities, divergent thinking strategies, basics of theoretical music course.
   
     
 
       

Author Related Publications

  • Islam Hassan AbdelKhaliek, "برنامج مقترح قائم علي أناشيد مبتكره لتنمية بعض القيم الإجتماعية لطفل الروضه", رابطة التربويين العرب, 2018 More
  • Islam Hassan AbdelKhaliek, "فاعلية تصميم بيئة تعليمية قائمة علي استراتيجية الرسوم الكرتونية لتنمية بعض المفاهيم الموسيقية لتلاميذ الصف الخامس الابتدائي", كلية التربية النوعية جامعة المنيا, 2020 More
  • Islam Hassan AbdelKhaliek, "تمارين مقترحه بإستخدام التدريس المتمايز للتغلب علي صعوبات العزف علي ألة الأكورديون لطلاب التربية الموسيقية", كلية التربية النوعية جامعة المنيا, 2020 More
  • Islam Hassan AbdelKhaliek, "فاعلية استراتيجية النمذجه في تحسين أداء بعض التقنيات العزفية لألة البيانو لطلاب التربية الموسيقية", كلية التربية النوعية جامعة الزقازيق, 2020 More
  • Islam Hassan AbdelKhaliek, "أثر استخدام التدريس القائم على تعليم الأقران في اكساب بعض مهارات العزف علي آلة الريكورد وتنمية الاتجاه نحو الآلة لدي طلاب التربية الموسيقية", جامعة جنوب الوادي, 2021 More

Department Related Publications

  • Moeness Ali Mustafa Ali, "اسلوب معالجة الالحان الشعبية فى الراسودي عند بيلا بارتوك", مجلة كلية التربية الموسيقية جامعة حلوان, 2015 More
  • Ehab Atef Ezzat Aziz, "تقييم الأداء الموسيقى والتربوى للطالب المعلم فى التربية العملية فى ضوء الجودة الشاملة", المؤتمر العربي الدولي الخامس لضمان جودة التعليم العالي IACQA جامعة الشارقة – الإمارات, 2015 More
  • Reham Ahmed Ihab, "A CREATIVE FORMULATION OF SOME OF THE WORLD CHILD SONGS AND ANTHEMS, AND MAKING USE THEREOF IN DEVELOPMENT OF THE MASS PLAYING OF EDUCATIONAL INSTRUMENTS", مجلة فكر وابداع اصدار علمى متخصص, 2011 More
  • Sara Abdelsamiee Mohamed Ahmad, "إسلوب مقترح لآداء لونجا رياض السبناطى على آلة البيانو", كليه التربيه النوعيه جامعه بنها, 2021 More
  • Amira Mohamed Abdelaziz Abedulazyz, "الاستفادة من أوبريت السندباد عند محمد فوزي في الصولفيج والغناء العربي", كلية التربية الموسيقية جامعة حلوان, 2024 More
Tweet