A Moderation and Mediation Model of Social Media Marketing and Brand Loyalty Among Smartphone Users in Egypt

Faculty Commerce Year: 2021
Type of Publication: ZU Hosted Pages:
Authors:
Journal: International Journal of Customer Relationship Marketing and Management International Journal of Customer Relationship Marketing and Management Volume:
Keywords : , Moderation , Mediation Model , Social Media Marketing    
Abstract:
However, there is always a challenge in how organizations can figure out the results of social media marketing. Therefore, this study aimed to study the effect of social media marketing on brand loyalty among smartphone users in Egypt and to identify the effect of some demographics and psychographics on this relationship. A cluster sample consisting of 502 smartphone users has been surveyed using a questionnaire that has been designed and validated. Ex-post facto design was employed to achieve the research objectives. Multi-group analysis and path analysis were employed to test research hypotheses. Results showed that social media marketing significantly affects brand loyalty, and smartphone users’ age and education significantly affect this relationship. Finally, smartphone users’ psychographics significantly affected this relationship.
   
     
 
       

Author Related Publications

  • omnia Abdelaziem Abdelhaliem Helal, "دور العوامل الديموجرافية و السيكوجرافية في العلاقة بين التسويق عبر مواقع التواصل الاجتماعي و ولاء العملاء للعلامة التجارية", مجلة الدراسات و البحوث التجارية، كلية التجارة، جامعة بنها, 2018 More
  • omnia Abdelaziem Abdelhaliem Helal, "The Role of Demographics and Psychographics in the Relationship between Social Media Marketing and Brand Awareness among Smartphone Users in Egypt", كلية التجارة- جامعة الاسماعيلية, 2018 More
  • omnia Abdelaziem Abdelhaliem Helal, "The Effect of Facebook Marketing on Brand Engagement: The role of Demographics and Psychographics An empirical study on smartphone users in Egypt", مجلة كلية التجارة للبحوث العلمية، كلية التجارة، جامعة الإسكندرية, 2018 More
  • omnia Abdelaziem Abdelhaliem Helal, "The moderating role of self-efficacy in the relationship between workplace envy and social undermining", Global Business and Organizational Excellence, 2021 More
  • omnia Abdelaziem Abdelhaliem Helal, "Entrepreneurial marketing and bank performance in Egypt: is environmental turbulence a missing link?", Journal of Entrepreneurship in Emerging Economies, 2021 More

Department Related Publications

  • Tamer Mohamed Hassan Ibrahiem Shahwan, "Efficiency analysis of UAE banks using data envelopment analysis", Journal of Economic and Administrative Sciences, 2013 More
  • Maha Mohamed Mohamed Ahmed Elbanawey, "الدورالوسيط للملكية النفسية في إطارالعلاقة بين إدراك أخلاقية صناعة القرارالتنظيمي وخصائص الوظيفة والسلوك الإستباقي للأفراد "دراسة ميدانية على المستشفيات الحكومية بمحافظة الشرقية"", مجلة كلية التجارة للبحوث العلمية، كلية التجارة، جامعة الإسكندرية, 2018 More
  • Samia Elsayed Mahmoud Muhamed, "استخدام نموذج رضا العميل الأمريكي لقياس محددات و نتائج رضا المرضى عن الخدمة الصحية بالمستشفيات الخاصة : دراسة تطبيقية", المجلة العلمية للتجارة و التمويل، كلية التجارة، جامعة طنطا, 2017 More
  • Abeer Osman Abdelazez Ataallah, "تطبيقاات تجارية باستخدام الحاسب الآلي", المؤلف, 2020 More
  • Abeer Osman Abdelazez Ataallah, "Management Studies-Functional Approach", المؤلف, 2021 More
Tweet