The Role of Demographics and Psychographics in the Relationship between Social Media Marketing and Brand Awareness among Smartphone Users in Egypt

Faculty Commerce Year: 2018
Type of Publication: ZU Hosted Pages:
Authors:
Journal: مجلة بحوث التربية الشاملة كلية التجارة- جامعة الاسماعيلية Volume:
Keywords : , Role , Demographics , Psychographics , the Relationship between Social    
Abstract:
Social media are increasingly finding a place for themselves in all aspects of our lives. Social media are being extensively used as a platform to conduct marketing and advertising activities (Alalwan, 2018). However, there is always a ch
   
     
 
       

Author Related Publications

  • omnia Abdelaziem Abdelhaliem Helal, "دور العوامل الديموجرافية و السيكوجرافية في العلاقة بين التسويق عبر مواقع التواصل الاجتماعي و ولاء العملاء للعلامة التجارية", مجلة الدراسات و البحوث التجارية، كلية التجارة، جامعة بنها, 2018 More
  • omnia Abdelaziem Abdelhaliem Helal, "The Effect of Facebook Marketing on Brand Engagement: The role of Demographics and Psychographics An empirical study on smartphone users in Egypt", مجلة كلية التجارة للبحوث العلمية، كلية التجارة، جامعة الإسكندرية, 2018 More
  • omnia Abdelaziem Abdelhaliem Helal, "The moderating role of self-efficacy in the relationship between workplace envy and social undermining", Global Business and Organizational Excellence, 2021 More
  • omnia Abdelaziem Abdelhaliem Helal, "Entrepreneurial marketing and bank performance in Egypt: is environmental turbulence a missing link?", Journal of Entrepreneurship in Emerging Economies, 2021 More
  • omnia Abdelaziem Abdelhaliem Helal, "A Moderation and Mediation Model of Social Media Marketing and Brand Loyalty Among Smartphone Users in Egypt", International Journal of Customer Relationship Marketing and Management, 2021 More

Department Related Publications

  • Athar Hashem Ahmed Hashim, "أثر اختلاف التركيب النسبى للهيكل التمويلى على الإنتاجية "دراسة تطبيقية على المنظمات المصرية"", كلية التجارة -جامعة الزقازيق, 2016 More
  • Tamer Mohamed Hassan Ibrahiem Shahwan, "Efficiency analysis of GCC academic libraries: an application of data envelopment analysis", Performance Measurement and Metrics, 2013 More
  • Zaki Mahmoud Zaki Sakr, ""أثر تطبيق الحكومة الالكترونية على الجودة الشاملة ومستوى جودة الخدمات الجامعية: دراسة تطبيقية على خدمات جامعة الزقازيق"", كلية التجارة- جامعة الزقازيق, 2011 More
  • Maha Mohamed Mohamed Ahmed Elbanawey, "العلاقة بين الصمت التنظيمي و الاحتراق الوظيفي "دراسة تطبيقية على الأطباء البشريين في مستشفيات جامعة الزقازيق"", المجلة العلمية للتجارة و التمويل، كلية التجارة، جامعة طنطا, 2017 More
  • omnia Abdelaziem Abdelhaliem Helal, "دور العوامل الديموجرافية و السيكوجرافية في العلاقة بين التسويق عبر مواقع التواصل الاجتماعي و ولاء العملاء للعلامة التجارية", مجلة الدراسات و البحوث التجارية، كلية التجارة، جامعة بنها, 2018 More
Tweet