Zagazig University Digital Repository
Home
Thesis & Publications
All Contents
Publications
Thesis
Graduation Projects
Research Area
Research Area Reports
Search by Research Area
Universities Thesis
ACADEMIC Links
ACADEMIC RESEARCH
Zagazig University Authors
Africa Research Statistics
Google Scholar
Research Gate
Researcher ID
CrossRef
فاعلية استخدام إستراتيجيتي ECRIF وREACT في تنمية مهارات القراءة المتعمقة والكتابة التأملية لدى الطلاب المعلمين بكلية التربية النوعية
Faculty
Specific Education
Year:
2025
Type of Publication:
ZU Hosted
Pages:
Authors:
Hiam Jaber Fattouh Mahmoud
Staff Zu Site
Abstract In Staff Site
Journal:
المجلة التربوية -كلية التربية جامعة سوهاج كلية التربية جامعة سوهاج
Volume:
Keywords :
فاعلية استخدام إستراتيجيتي ECRIF وREACT في تنمية
Abstract:
الملخص باللغة الإنجليزية Effectiveness of using ECRIF and REACT strategies In developing in-depth reading and reflective writing skills Among student teachers in college of specific education Dr. Haiam Gaber Fattouh Mahmoud This research aimed to develop in-depth reading and reflective writing skills among student teachers in colleges of specific education using the ECRIF and REACT strategies. The problem of this research was identified in the weakness of in-depth reading and reflective writing skills among student teachers in colleges of specific education. The lack of modern teaching strategies such as ECRIF and REACT strategiesThe following research tools were constructed: two questionnaires, one for in-depth reading skills and the other for reflective writing skills, two tests, one for in-depth reading skills and the other for reflective writing skills, a teacher’s guide for implementing the ECRIF strategy, a teacher’s guide for implementing the REACT strategy, and student teachers’ worksheets, and a sample was selected. Of the student teachers in the first group at the Faculty of Specific Education, Zagazig University, the number is 90 student teachers, and they were divided into three groups. ; The first experimental group, the second experimental group, and the control group. The deep reading and reflective writing tests were applied to them beforehand. The first experimental group was taught using the ECRIF strategy. The second experimental group was taught using the REACT strategy. The deep reading and reflective writing tests were applied to them afterward. It was concluded that A set of results, perhaps the most important of which is: the effectiveness of using the ECRIF and REACT strategies In developing in-depth reading and reflective writing skills for both the first experimental group and the second experimental group of student teachers in the first year at the Faculty of Specific Education, Zagazig University. Keywords: Effectiveness - ECRIF strategy - REACT strategy - in-depth reading - reflective writing
Author Related Publications
Hiam Jaber Fattouh Mahmoud, "برنامج مقترح قائم على النظرية السياقية لتنمية مهارات الفهم الاستماعي والتعبير الشفهي لدى تلاميذ المرحلة الابتدائية", جامعة القاهرة, 2023
More
Hiam Jaber Fattouh Mahmoud, "فعالية برنامج تدريبي قائم على التعلم المستند للدماغ في تنمية الفهم القرائي وخفض قلق الاختبار لدى تلاميذ مرحلة التعليم الأساسي "الحلقة الثانية", جامعة بني سويف, 2023
More
Hiam Jaber Fattouh Mahmoud, "فاعلية برنامج قائم علي مُدخل التفكير الجمعي في تنمية بعض مهارات القراءة التحليلية لدي طلاب المرحلة الثانوية", جامعة القاهرة, 2024
More
Hiam Jaber Fattouh Mahmoud, "برنامج قائم على مدخل الطرائف الأدبية لتنمية الثروة اللغوية ومهارات القراءة التذوقية لدى تلاميذ المرحلة الابتدائية", كلية التربية جامعة سوهاج, 2024
More
Hiam Jaber Fattouh Mahmoud, "نموذج تدريسي قائم على النظريتين البنيوية والسيميائية في تنمية مهارات الفهم النحوي والتحليل البلاغي لدى طلاب المرحلة الثانوية .", كلية التربية جامعة طنطا, 2025
More
Department Related Publications
Fatma Mohamed Bahgat, "دور المؤسسات التربوية في التوعية بظاهرة التغيرات المناخية", مجلة كلية التربية بنى سويف, 2023
More
Hanim Khalid Mohamed Mohamed Saleem, "تصور مستقبلي لدور التعليم الالكتروني في تحقيق تكافؤ الفرص التعليمية في التعليم العام بمصر", 2024
More
Eman Ahmed Hany, "نموذج بنائى للعلاقة بين الذكاء الوجدانى والصمود النفسى والاتجاه نحو المهنة لدى الطلاب المعلمين بكلية التربية النوعية", 2024
More
Mona Salah Abdallah, "A program Based on TPACK for Enhancing Prospective Teachers’EFL21st Century Skills", مركز تطوير تدريس اللغة الإنجليزية –جامعة عين شمس-, 2024
More
Rehab Talaat Mahmoud Attia, "برنامج قائم على التدريس الاستراتيجي لتنمية الكفاءة اللغوية ومهارات التفكير الناقد لدى الطالب المعلم", مجلو كلية التربية جامعه بنى سويف, 2022
More
جامعة المنصورة
جامعة الاسكندرية
جامعة القاهرة
جامعة سوهاج
جامعة الفيوم
جامعة بنها
جامعة دمياط
جامعة بورسعيد
جامعة حلوان
جامعة السويس
شراقوة
جامعة المنيا
جامعة دمنهور
جامعة المنوفية
جامعة أسوان
جامعة جنوب الوادى
جامعة قناة السويس
جامعة عين شمس
جامعة أسيوط
جامعة كفر الشيخ
جامعة السادات
جامعة طنطا
جامعة بنى سويف