التفاعل بين نمط تقديم إستراتيجية التعلم التنافسي (زوجي/جماعي) وتوقيت تقديم المكافآت (فوري/مرجأ) في بيئة تعلم إلكترونية وأثره في تنمية بعض مهارات التصميم الإبداعي والكفاءة الذاتية الأكاديمية لدي طلاب تكنولوجيا التعليم.

Faculty Specific Education Year: 2024
Type of Publication: ZU Hosted Pages:
Authors:
Journal: مجلة دراسات وبحوث في التربية النوعية كلية التربية النوعية جامعة الزقازيق Volume:
Keywords : التفاعل , , تقديم إستراتيجية التعلم التنافسي (زوجي/جماعي)    
Abstract:
The research aimed to raise the level of students of the third level, the educational technology program, Faculty of Specific Education - Zagazig University in creative design skills, and self-efficacy, through the design of an e-learning environment based on interaction The mode of presenting a competitive learning strategy (even / group) and the timing of providing rewards (immediate/ postponed), and then revealing the impact of this interaction in the development of some cognitive and performance aspects associated with creative design skills and academic self-efficacy, and the descriptive analytical approach was used, the curriculum The research sample consisted of (60) male and female students, Where the experiment was conducted on four experimental groups, the first is the interaction between the pattern of presenting the competitive learning strategy in pairs with the timing of providing rewards immediately, the second experimental group The interaction between the mode of presenting the competitive learning strategy collectively with the timing of providing rewards immediately, the third experimental group: the interaction between the pattern of presenting the competitive learning strategy in pairs with the timing of providing rewards in a deferred manner, the fourth experimental group The interaction between the pattern of presenting the competitive learning strategy collectively With the timing of providing rewards in a deferred manner, the measurement tools were represented in the achievement test, observation card, product evaluation card and academic self-efficacy scale, and the results resulted in statistically significant differences between the average scores of students in the level of achievement in favor of students of the third experimental group (double competition / postponed timing), as well as the results indicated that there are statistically significant differences between the average scores of students in skill performance, and product quality in favor of students of the second experimental group (collective competition / immediate timing),The main recommendation of the research The need to employ a competitive learning strategy with the timing of rewards in e-learning environments.
   
     
 
       

Author Related Publications

  • Rasha Ali AbdelAzim Wali, "التفاعل بين استراتيجيتين تلخيص المراجعة الإلکترونية (المجاميع / التعاوني) والأسلوب المعرفي (التصلب /المرونة) في بيئة المشروعات الإلکترونية وأثره علي تنمية مهارات إنتاج مصادر التعلم السمعية الرقمية لدي طلبة تکنولوجيا التعليم.", الجمعية المصرية لتكنولوجيا التعليم, 2021 More
  • Rasha Ali AbdelAzim Wali, "نمطا التعلم الإشاري الإلکتروني (الأبجدية الإشارية – الفيديو الإشاري) في بيئة التعلم المصغر النقال في ضوء نموذج فراير وأثرهما على تنمية المفاهيم التکنولوجية ومستوى الطموح الأکاديمي لدى الطلاب الصم بالمرحلة الجامعية.", الجمعية المصرية لتكنولوجيا التعلين, 2022 More
  • Rasha Ali AbdelAzim Wali, "تطوير بيئة الويب الدلالي في ضوء تحليلات التعلم لتنمية مهارات أمن البيانات وحماية الحاسب الآلي لدى طلاب تكنولوجيا التعليم.", المجلة الدولية للتعليم الإلكتروني, 2022 More
  • Rasha Ali AbdelAzim Wali, "التفاعل بين نمطي التغذية الراجعة (الإعلامية/ التصحيحية) في بيئة للتعلم الإلكتروني المتباعد ومستويي المثابرة الأكاديمية (المرتفع/ المنخفض) وأثره على تنمية مهارات الثقافة الرقمية والتنور التكنولوجي لدى تلاميذ المرحلة الابتدائية", الجمعية المصرية لتكنولوجيا التعليم, 2023 More
  • Rasha Ali AbdelAzim Wali, "نمطي إدارة المناقشات (التشاركي- الموجه) في بيئة تدريب إلكترونية وأثرهما علي تطوير الجدارات الرقمية والدافعية المهنية لدي أعضاء هيئة التدريس بكلية التربية النوعية جامعة الزقازيق", كلية التربية النوعية جامعة الزقازيق, 2025 More

Department Related Publications

  • Mohammed Abdelrahman Abedelmoneim , "العلاقة بين أنواع المنظمات التمهيدية وموقعها فى برامج الفيديو التعليمية ومستوى الاداء المهارى (ماجستير)", لايوجد, 1900 More
  • Samah Zaghlol Hassan Bakeer Hassan, "أثر أنماط التدريب الإلكتروني ( المباشر - المساند – المزيج ) على تنمية مهارات استخدام نظام (Blackboard) في التدريس لدى أعضاء هيئة التدريس في ضوء احتياجاتهم التدريبية", كلية التربية جامعة الازهر, 2019 More
  • Rehab Elsayed Ahmed Fouad Ahmed, "فعالية إستخدام الشبكات الاجتماعية فى تحسين آداء طلاب تكنولوجيا التعليم فى التربية العملية وخفض قلق التدريس لديهم", مجلة كلية التربية – جامعة بنها, 2016 More
Tweet