Zagazig University Digital Repository
Home
Thesis & Publications
All Contents
Publications
Thesis
Graduation Projects
Research Area
Research Area Reports
Search by Research Area
Universities Thesis
ACADEMIC Links
ACADEMIC RESEARCH
Zagazig University Authors
Africa Research Statistics
Google Scholar
Research Gate
Researcher ID
CrossRef
تطوير بيئة الويب الدلالي في ضوء تحليلات التعلم لتنمية مهارات أمن البيانات وحماية الحاسب الآلي لدى طلاب تكنولوجيا التعليم.
Faculty
Specific Education
Year:
2022
Type of Publication:
ZU Hosted
Pages:
Authors:
Rasha Ali AbdelAzim Wali
Staff Zu Site
Abstract In Staff Site
Journal:
المجلة الدولية للتعليم الإلكتروني المجلة الدولية للتعليم الإلكتروني
Volume:
Keywords :
تطوير بيئة الويب الدلالي , , تحليلات التعلم
Abstract:
The current research aimed to develop data security and computer protection skills among educational technology students through the semantic web environment in light of learning analytics, and the research sample consisted of students of the third year of the computer teacher preparation division of the Department of Educational Technology, Faculty of Qualitative Education, Zagazig University, consisting of 60 male and female students, selected randomly and divided into two groups, the control group was taught in the traditional way, while the experimental group was taught using the semantic web environment developed in light of learning analytics, and the research used the experimental design known as (two control and experimental groups), an achievement test to measure the cognitive aspects associated with data security and computer protection skills, and an observation card to measure the performative aspects associated with data security and computer protection skills. An achievement test to measure the cognitive aspects associated with data security and computer protection skills, and an observation card to measure the performance aspects associated with data security and computer protection skills, and both the descriptive method and the experimental method were used to measure the effect of the independent variable on the dependent variable, and the current research reached several results, including: There is a statistically significant difference at (0.05) level between the mean scores of the control group students and the scores of the experimental group students in the post-application of the achievement test and the observation card related to data security and computer protection skills in favor of the experimental group students, the current research recommended that the semantic web environment designed in the current research should be utilized in developing the skills of other computer courses for educational technology students and employing learning analytics in modern learning environments to improve the learning process.
Author Related Publications
Rasha Ali AbdelAzim Wali, "التفاعل بين استراتيجيتين تلخيص المراجعة الإلکترونية (المجاميع / التعاوني) والأسلوب المعرفي (التصلب /المرونة) في بيئة المشروعات الإلکترونية وأثره علي تنمية مهارات إنتاج مصادر التعلم السمعية الرقمية لدي طلبة تکنولوجيا التعليم.", الجمعية المصرية لتكنولوجيا التعليم, 2021
More
Rasha Ali AbdelAzim Wali, "نمطا التعلم الإشاري الإلکتروني (الأبجدية الإشارية – الفيديو الإشاري) في بيئة التعلم المصغر النقال في ضوء نموذج فراير وأثرهما على تنمية المفاهيم التکنولوجية ومستوى الطموح الأکاديمي لدى الطلاب الصم بالمرحلة الجامعية.", الجمعية المصرية لتكنولوجيا التعلين, 2022
More
Rasha Ali AbdelAzim Wali, "التفاعل بين نمطي التغذية الراجعة (الإعلامية/ التصحيحية) في بيئة للتعلم الإلكتروني المتباعد ومستويي المثابرة الأكاديمية (المرتفع/ المنخفض) وأثره على تنمية مهارات الثقافة الرقمية والتنور التكنولوجي لدى تلاميذ المرحلة الابتدائية", الجمعية المصرية لتكنولوجيا التعليم, 2023
More
Rasha Ali AbdelAzim Wali, "التفاعل بين نمط تقديم إستراتيجية التعلم التنافسي (زوجي/جماعي) وتوقيت تقديم المكافآت (فوري/مرجأ) في بيئة تعلم إلكترونية وأثره في تنمية بعض مهارات التصميم الإبداعي والكفاءة الذاتية الأكاديمية لدي طلاب تكنولوجيا التعليم.", كلية التربية النوعية جامعة الزقازيق, 2024
More
Rasha Ali AbdelAzim Wali, "نمطي إدارة المناقشات (التشاركي- الموجه) في بيئة تدريب إلكترونية وأثرهما علي تطوير الجدارات الرقمية والدافعية المهنية لدي أعضاء هيئة التدريس بكلية التربية النوعية جامعة الزقازيق", كلية التربية النوعية جامعة الزقازيق, 2025
More
Department Related Publications
Mohammed Abdelrahman Abedelmoneim , "العلاقة بين أنواع المنظمات التمهيدية وموقعها فى برامج الفيديو التعليمية ومستوى الاداء المهارى (ماجستير)", لايوجد, 1900
More
Samah Zaghlol Hassan Bakeer Hassan, "أثر أنماط التدريب الإلكتروني ( المباشر - المساند – المزيج ) على تنمية مهارات استخدام نظام (Blackboard) في التدريس لدى أعضاء هيئة التدريس في ضوء احتياجاتهم التدريبية", كلية التربية جامعة الازهر, 2019
More
Rehab Elsayed Ahmed Fouad Ahmed, "فعالية إستخدام الشبكات الاجتماعية فى تحسين آداء طلاب تكنولوجيا التعليم فى التربية العملية وخفض قلق التدريس لديهم", مجلة كلية التربية – جامعة بنها, 2016
More
جامعة المنصورة
جامعة الاسكندرية
جامعة القاهرة
جامعة سوهاج
جامعة الفيوم
جامعة بنها
جامعة دمياط
جامعة بورسعيد
جامعة حلوان
جامعة السويس
شراقوة
جامعة المنيا
جامعة دمنهور
جامعة المنوفية
جامعة أسوان
جامعة جنوب الوادى
جامعة قناة السويس
جامعة عين شمس
جامعة أسيوط
جامعة كفر الشيخ
جامعة السادات
جامعة طنطا
جامعة بنى سويف