التفاعل بين استراتيجيتين تلخيص المراجعة الإلکترونية (المجاميع / التعاوني) والأسلوب المعرفي (التصلب /المرونة) في بيئة المشروعات الإلکترونية وأثره علي تنمية مهارات إنتاج مصادر التعلم السمعية الرقمية لدي طلبة تکنولوجيا التعليم.

Faculty Specific Education Year: 2021
Type of Publication: ZU Hosted Pages:
Authors:
Journal: مجلة تکنولوجيا التعليم: سلسلة دراسات وبحوث الجمعية المصرية لتكنولوجيا التعليم Volume:
Keywords : التفاعل , استراتيجيتين تلخيص المراجعة الإلکترونية (المجاميع    
Abstract:
The current research aimed to develop the cognitive achievement, skill performance and quality of the final product of the skills of producing digital audio learning resources for educational technology students by designing an e-project environment based on the interaction between two e-review summarization strategies (group/collaborative) and cognitive style (rigidity/flexibility), and to reveal the impact of this interaction on the development of cognitive and performance aspects and the quality of the final product of the skills. The research sample consisted of 60 male and female students from the first semester of the Department of Educational Technology, Faculty of Quality Education, Zagazig University, who were randomly selected and divided into four experimental groups. The current research came up with several findings, including: There are statistically significant differences at (0.05) level between the mean scores of the students in the post-application of the cognitive aspect, the performance aspect and the quality of the final product of the skills of producing digital audio learning resources due to the main effect of the difference in the e-review summarization strategy in the e-projects environment in favor of the collaborative e-review summarization strategy, There are statistically significant differences at the level of (0, 05) between the mean scores of the students in the dimensional application of the cognitive aspect, the performance aspect and the quality of the final product of the production skills of digital audio learning resources is due to the main effect of the difference in cognitive style (rigid / flexible) in the e-project environment in favor of the flexible cognitive style, there is no effect of the interaction between the research variables in cognitive achievement, while there is an interaction effect between the research variables in the dimensional application of the observation card and the product evaluation card in favor of the experimental group that studied using the electronic review summary strategy (collaborative) and cognitive style (flexible) over the other groups.
   
     
 
       

Author Related Publications

  • Rasha Ali AbdelAzim Wali, "نمطا التعلم الإشاري الإلکتروني (الأبجدية الإشارية – الفيديو الإشاري) في بيئة التعلم المصغر النقال في ضوء نموذج فراير وأثرهما على تنمية المفاهيم التکنولوجية ومستوى الطموح الأکاديمي لدى الطلاب الصم بالمرحلة الجامعية.", الجمعية المصرية لتكنولوجيا التعلين, 2022 More
  • Rasha Ali AbdelAzim Wali, "تطوير بيئة الويب الدلالي في ضوء تحليلات التعلم لتنمية مهارات أمن البيانات وحماية الحاسب الآلي لدى طلاب تكنولوجيا التعليم.", المجلة الدولية للتعليم الإلكتروني, 2022 More
  • Rasha Ali AbdelAzim Wali, "التفاعل بين نمطي التغذية الراجعة (الإعلامية/ التصحيحية) في بيئة للتعلم الإلكتروني المتباعد ومستويي المثابرة الأكاديمية (المرتفع/ المنخفض) وأثره على تنمية مهارات الثقافة الرقمية والتنور التكنولوجي لدى تلاميذ المرحلة الابتدائية", الجمعية المصرية لتكنولوجيا التعليم, 2023 More
  • Rasha Ali AbdelAzim Wali, "التفاعل بين نمط تقديم إستراتيجية التعلم التنافسي (زوجي/جماعي) وتوقيت تقديم المكافآت (فوري/مرجأ) في بيئة تعلم إلكترونية وأثره في تنمية بعض مهارات التصميم الإبداعي والكفاءة الذاتية الأكاديمية لدي طلاب تكنولوجيا التعليم.", كلية التربية النوعية جامعة الزقازيق, 2024 More
  • Rasha Ali AbdelAzim Wali, "نمطي إدارة المناقشات (التشاركي- الموجه) في بيئة تدريب إلكترونية وأثرهما علي تطوير الجدارات الرقمية والدافعية المهنية لدي أعضاء هيئة التدريس بكلية التربية النوعية جامعة الزقازيق", كلية التربية النوعية جامعة الزقازيق, 2025 More

Department Related Publications

  • Amal Elsayed Ahmed Eltahier, "طرق تقديم دعم المحتوى التعليمي بالكتاب المعزز وأثره على تنمية سلوك حل المشكلات لدى طلاب تكنولوجيا التعليم", مجلة كلية التربية جامعة حلوان, 2017 More
Tweet