الاسهام النسبي لأساليب التعلم وبيئة التعلم الإبداعية في التنبؤ بفعالية الذات الإبداعية لدى طلبة مدارس المتفوقين الثانوية في العلوم والتكنولوجيا (STEM)

Faculty Education Year: 2022
Type of Publication: ZU Hosted Pages:
Authors:
Journal: المجلة التربوية بكلية التربية جامعة سوهاج Volume:
Keywords : الاسهام النسبي لأساليب التعلم وبيئة التعلم    
Abstract:
The present research aimed to identify the relationship between creative self-efficacy and both learning styles and creative learning environment, and identify relative contribution of learning styles and creative learning environment in predicting creative self-efficacy among STEM school students. Measures learning styles prepared by Felder & Silverman, 1998), creative learning environment (prepared by the researcher), creative self-efficacy (prepared Abbott, 2010). Measures were applied on main study sample which consisted of (247) male and female from secondary stage in STEM school. By using Person correlation coefficient and regression analysis, Ruselts showed that there is a statistically significant positive (0.01) between learning styles dimensions and both dimensions of creative self-efficacy, and a statistically significant positive correlation (0.01) between creative learning environment dimensions and both dimensions of creative self-efficacy. and creative self-efficacy can be predicited from learning styles (verbal/ visual, active/ reflective) and creative learning environment (student effective participation, positive climate learn).
   
     
 
       

Author Related Publications

  • Yousra Shaban Ibrahiem polpol, "مستويات التفكير التأملى لدى طلاب كلية التربية جامعة الزقازيق فى ضوء بعض المتغيرات الديموجرافية", جامعة المنصورة, 2013 More
  • Yousra Shaban Ibrahiem polpol, "الاسهام النسبى للمناخ المدرسي وأنماط إدارة الفصل الدراسي في التنبؤ بالتفاؤل الأكاديمى لدى معلمي المرحلة الابتدائية بالمدارس الحكومية والخاصة", جامعة بنها, 2020 More
  • Yousra Shaban Ibrahiem polpol, "التمكين النفسي وعلاقته بالمثابرة الأكاديمية والالتزام التنظيمي لدى أعضاء هيئة التدريس ومعاونيهم بجامعة الزقازيق.", جامعة الفيوم, 2022 More
  • Yousra Shaban Ibrahiem polpol, "تأثير تعبيرات الوجوه وظرفي التطابق كمشتتات على الانتباه الانتقائي في ضوء العبء الإدراكي لدى طلبة الجامعة.", جامعة عين شمس مركز الارشاد النفسى, 2025 More
  • Yousra Shaban Ibrahiem polpol, "الدور الوسيط للانفعالات الأكاديمية في العلاقة بين دعم المعلم المدرك والاندماج الأكاديمي لدى طلبة الصف الأول الثانوي العام.", الجمعية المصرية للدراسات النفسية, 2023 More

Department Related Publications

  • Somia Ahmed Mohamed Alie, "التنبؤ بفاعلية الذات من كل من الرضا الوظيفي وضغوط العمل والإحتراق النفسي لدى معلمي المرحلة الثانوية", جامعة بورسعيد, 2012 More
  • Ahmed Samir Megahid Aboelhassan, "فاعلية طرق معادلة صورتى اختبار مبنى فى ضوء نظرية الذكاء الناجح لستيرنبرج وفقا لنظرية القياس التقليدية", جامعة المنصورة, 2014 More
  • Amira Mohamed Badr Mohamed Sallama, "المناخ المدرسى وعلاقته بجودة الحياة النفسية لدى تلاميذ المرحلة الإعدادية", كلية رياض الاطفال جامعة المنصورة, 2014 More
  • Mohamed Elmory Mohamed Ismaiel Khalil , "الرضا عن الحياة لدى مستخدمي بعض شبكات التواصل الاجتماعي من طلبة كلية التربية – جامعة الزقازيق إعداد أ.د/ محمد المري محمد إسماعيل خليل أستاذ ورئيس قسم علم النفس التربوي كلية التربية – جامعة الزقازيق", جامعة اسيوط, 2013 More
  • Mimi Alsayed Ahmed Ismayl, "السعادة الذاتية وعلاقتها بالذكاء الوجداني لدى طلبة الثانوية العامة بمحافظة الدقهلية", جامعة دمنهور, 2014 More
Tweet