فاعلية استخدام إستراتيجية اقتحم البنائية فى تصويب المفاهيم البلاغية الخطأ وتنمية مهارات العمل الجماعى لدى طلبة المرحلة الثانوية

Faculty Education Year: 2021
Type of Publication: ZU Hosted Pages:
Authors:
Journal: كلية التربية جامعة بنى سويف كلية التربية جامعة بنى سويف Volume:
Keywords : فاعلية استخدام إستراتيجية اقتحم البنائية , تصويب    
Abstract:
The research aimed at correcting wrong rhetorical concepts and developing 1st secondary stage students’ team work skills, and the experimental group consisted of (50) students of the first secondary stage students in Sharkia and Minya. The problem of research was the existence of wrong rhetorical concepts and alternative perceptions of the correct concepts with a lack of team work skills while doing cooperative, verbal and editorial linguistic activities and tasks, which required an attempt to employ one of the constructivism theory strategies, Eqtahm Strategy to treat these difficulties. The research relied on preparing a list of rhetorical concepts necessary for 1st general secondary school students, that resulted from the analysis of the content of the Arabic language book in the first and second semester, as well as preparing a diagnostic test to identify the wrong rhetorical concepts, preparing a list of team work skills, a rhetorical concepts test and a team work skills test. One of the most notable findings of the research was the effect of using Eqtahm Strategy on correcting the wrong rhetorical concepts and developing team work skills of the experimental group students as revealed by statistical analyses where There is a statistically significant difference in the pre and post administrations of the rhetorical concepts test and team work skills test in favor using Constructivism Eqtahm Strategy.
   
     
 
       

Author Related Publications

  • Ali Abdelmoniem Ali Mohamed Hessien, "فاعل ةٍ برنامج قائم عل نظر ةٌ التعلم المستند إل الدماغ لتنم ةٍ الأداء التدر سٌ المنم للتفك رٍ فى اللغة العرب ةٍ لدي طلبة كل ةٍ الترب ةٍ شعبة طفولة", مجلة دراسات عربية فى التربية وعلم النفس, 2017 More
  • Ali Abdelmoniem Ali Mohamed Hessien, "بناء برنامج تدريبى قائم على نموذج كولب للتعلم الخبراتى وفاعليته فى تنمية مهارات الكتابة الأكاديمية والكفاءة الذاتية لدى طلبة كلية التربية شعبة اللغة العربية", مجلة كلية التربية جامعة العريش, 2017 More
  • Ali Abdelmoniem Ali Mohamed Hessien, "فاعلية إستراتيجية مقترحة قائمة على مدخل التحليل البلاغى لتنمية مهارات القراءة التحليلية والذائقة الأدبية لدى طلاب المرحلة الثانوية", مجلة القراءة والمعرفة, 2019 More
  • Ali Abdelmoniem Ali Mohamed Hessien, "فاعلية استخدام إستراتيجية الأبعاد السداسية PDEODE فى اللغة العربية لتنمية مهارات الاستدلال النحوى لدى تلاميذ المرحلة الإعدادية", كلية التربية بسوهاج, 2020 More
  • Ali Abdelmoniem Ali Mohamed Hessien, "فاعلية نموذج تدريسى قائم على النظرية السيميائية فى تنمية مهارات القراءة التناصية للنصوص الأدبية لدى طلبة كلية التربية شعبة اللغة العربية", للآداب والعلوم التربوية جامعة عين شمس, 2020 More

Department Related Publications

  • Fatma Ahmed Mohamed Elmaghreby, "Activating EFL Online Learning Strategeis Via Web Quest", Fac of Education ,Zagazig university, 2009 More
  • Enas AbdelMaksoud Tohamy Diab, "The Effectiveness of Some Brain-Based Learning Strategies for the Development of Some Systems Thinking Skills for the Prospective Teachers at the Geography and History Sections at the Faculty of Education", مجلة العلوم الاجتماعية تربية عين شمس, 2015 More
  • Susan Mohammed Hassan El Sayed Ali, "برنامج تدريبي مقترح قائم على الاحترافية المهنية للمعلم، وأثره على تنمية الثقافة المهنية لمعلمي العلوم بالمرحلة الإعدادية أثناء الخدمة واتجاهاتهم نحوها", الجمعية المصرية للتربية العلمية, 2006 More
  • Susan Mohammed Hassan El Sayed Ali, "فاعلية استخدام استراتيجية التعلم بالعمل (LBDs) في تنمية بعض مهارات التفكير العليا ومهارات العمل المعملي في مادة العلوم لدى الطالبات الفائقات بالصف الثاني المتوسط بالسعودية", الجمعية المصرية للتربية العلمية, 2017 More
  • Mohamed Abdelhamied Mohamed Ali Salim, "Efficacité de l'enseignement réciproque dans le développement de quelques compétences de la lecture critique auprès les étudiants de la section de français à la faculté de pédagogie", جامعة بنها, 2015 More
Tweet