INVESTIGATING THE IMPACT OF ADVANCED E-MARKETING STRATEGIES ON ENHANCING CONSUMER BRAND LOYALTY IN RIYADH'S COMPETITIVE RETAIL MARKET, SAUDI ARABIA.

Faculty Art Year: 2025
Type of Publication: ZU Hosted Pages: 1477-1509
Authors:
Journal: المجلة المصرية لبحوث الاتصال الجماهيري كلية الإعلام،جامعة بني سويف Volume: 8
Keywords : INVESTIGATING , IMPACT , ADVANCED E-MARKETING STRATEGIES , ENHANCING    
Abstract:
The purpose of this study is to investigate the effect of using advanced e marketing strategies to increase consumer brand loyalty in Riyadh competition retail market with emphasis on understanding those strategies that efficiently and effectively build consumer loyalty and trust. Data was collected from retail consumers of Riyadh using structured questionnaire as a quantitative research approach. The sample size of the study is 200 particiapnts. In order to assess the relationship between brand loyalty, content personalization, customer trust, email marketing, online customer engagement, and social media marketing, structural equation modeling (SEM) was used. The results indicate that customer trust significant impact and it drives both customer loyalty and mediates the effects of email marketing, online customer engagement, and social media marketing. The study find that content personalization had an insignificant effect on either brand loyalty or customer trust, perhaps revealing an expectation difference between other markets and Riyadh. Analysis showed online customer engagement as well as social media marketing can positively impact brand loyalty, indicating the efficacy in the use of the engagement-based marketing. This study shows that trust and engagement oriented, e-marketing strategies, targeted to cultural and market specific preferences, could make a difference in how retail businesses are able to build consumer loyalty, in Riyadh. Keywords: Social Media Marketing, Brand Loyalty, Customer Trust, Content Personalization, Email Marketing, Online Customer Engagement
   
     
 
       

Author Related Publications

  • Hytham Mohamed Youssef Youns, "العوامل المؤثرة في اتجاهات مستخدمي الإنترنت نحو التسوق الالكتروني وعلاقاتها بسلوكهم الشرائي: دراسة مقارنة على عينة من المستخدمين في مصر والسعودية.", كلية الإعلام بجامعة القاهرة, 2018 More
  • Hytham Mohamed Youssef Youns, "تعرض الشباب الجامعي السعودي لإعلانات مؤثري وسائل التواصل الاجتماعي وعلاقته بمستويات استجابتهم الشرائية: دراسة مسحية", كلية الإعلام بجامعة الاهرام الكندية, 2020 More
  • Hytham Mohamed Youssef Youns, "THE USE OF BIG DATA IN STRATEGIC COMMUNICATION FOR PUBLIC RELATIONS IN PUBLIC AND PRIVATE SECTOR COMPANIES IN SAUDI ARABIA", University of Mostaganem-Algeria, 2022 More
  • Hytham Mohamed Youssef Youns, "دوافع مشاهدة إعلانات الفيديو على اليوتيوب وتأثيرها على علاقة الجمهور بالعلامات التجارية لشركات الاتصالات:دراسة مسحية مقارنة بين مصر والسعودية", كلية الإعلام بجامعة القاهرة, 2024 More
  • Hytham Mohamed Youssef Youns, "دور حملات التسويق الأخضر في تنمية الوعي البيئي لدى الجمهور السعودي تجاه مخاطر البيئة:دراسة ميدانية في ضوء مبادرة "السعودية الخضراء", كلية الإعلام بجامعة الاهرام الكندية, 2025 More

Department Related Publications

  • Mahmoud Abdel Latif , "تفضيلات الجمهور المصرى للعناصر الإخراجية بدراما الرعب التليفزيونية", مجلة كلية الاداب - جامعة الزقازيق, 2020 More
  • Mohammed Abdelattef Abdelmoety , "دور شبكات التواصل الاجتماعي في تشكيل اتجاهات الشباب المصري نحو مجلس الشيوخ والمرشحين لعضويتة, دراسة مسحية.", المجلة المصرية لبحوث الاعلام, 2021 More
  • Wafa Salah Abdulrahman Khalil, "المداخل الإقناعية المؤثرة على فاعلية حملات التسويق الاجتماعى دراسة تطبيقية على الحملات الحكومية وحملات المجتمع المدنى", كلية الاعلام, 2018 More
  • Khaled Ahmed Abdelgawad Ali Abohneady, "استخدامات الجمهور في الإمارات للتطبيقات الحكومية على الهواتف الذكية دراسة حالة على دبي", كلية الإعلام - جامعة القاهرة, 2018 More
  • Mohamed Abdelfattah Awad Ebada, "المؤسسات الصحفية الدولية ومقومات النجاح فى العصر الرقمى -مؤسسة لومند الفرنسية نموذجاً", مجلة المعهد الكندى العالى لتكنولوجيا الاعلام الحديث (CIC), 2019 More
Tweet