Zagazig University Digital Repository
Home
Thesis & Publications
All Contents
Publications
Thesis
Graduation Projects
Research Area
Research Area Reports
Search by Research Area
Universities Thesis
ACADEMIC Links
ACADEMIC RESEARCH
Zagazig University Authors
Africa Research Statistics
Google Scholar
Research Gate
Researcher ID
CrossRef
دوافع مشاهدة إعلانات الفيديو على اليوتيوب وتأثيرها على علاقة الجمهور بالعلامات التجارية لشركات الاتصالات:دراسة مسحية مقارنة بين مصر والسعودية
Faculty
Art
Year:
2024
Type of Publication:
ZU Hosted
Pages:
Authors:
Hytham Mohamed Youssef Youns
Staff Zu Site
Abstract In Staff Site
Journal:
."، االمجلة المصرية لبحوث الرأي العام كلية الإعلام بجامعة القاهرة
Volume:
23
Keywords :
دوافع مشاهدة إعلانات الفيديو , , اليوتيوب وتأثيرها
Abstract:
Motivations of Watching YouTube Video Ads and Their Impact on the Audience’s Relationship with Telecom Companies: A Comparative Survey Study between Egypt and Saudi Arabia Abstract: The study sought to determine the motives behind the public's exposure to video Ads of Egyptian and Saudi Telecom companies on their pages on the social media "YouTube", and the impact of these motives on their relationship with these brands. The study relied on the survey method by applying online survey on an available sample of (400) respondents in Egypt and Saudi Arabia. The study concluded with many results, as follows: -The study showed that Vodafone came to the forefront of Egyptian Telecom companies that the Egyptian public is keen to follow through YouTube, while about Saudi Telecom companies, Saudi Telecom Company "STC" came in first rank. - Utilitarian motives came in first rank for Egyptian and Saudi audiences to watch video Ads for the Telecom companies under study on YouTube. In contrast, Hedonic motives came in second place for the Egyptian audience and third rank for the Saudi audience. Motivational reasons came in second place for the Saudi audience and third place for the Egyptian audience. In general, the motives of the Egyptian audience were high with an SD (of 2.3550), while the motives of the Saudi audience were average with an SD (of 1.9100). - The study highlighted the relationship of commitment between respondents and Egyptian and Saudi Telecom companies through video Ads on YouTube, where it came to the forefront and with the agreement of the Egyptian and Saudi audiences, indicating that respondents prefer to deal with a certain brand over others. The study recommends the importance of companies working to enhance customer loyalty through rewards programs and promoting brands in a way that simulates strong and positive interaction with the audience. Keywords: Motives for watching video ads - Audience’s Relationship - Telecom companies
Author Related Publications
Hytham Mohamed Youssef Youns, "العوامل المؤثرة في اتجاهات مستخدمي الإنترنت نحو التسوق الالكتروني وعلاقاتها بسلوكهم الشرائي: دراسة مقارنة على عينة من المستخدمين في مصر والسعودية.", كلية الإعلام بجامعة القاهرة, 2018
More
Hytham Mohamed Youssef Youns, "تعرض الشباب الجامعي السعودي لإعلانات مؤثري وسائل التواصل الاجتماعي وعلاقته بمستويات استجابتهم الشرائية: دراسة مسحية", كلية الإعلام بجامعة الاهرام الكندية, 2020
More
Hytham Mohamed Youssef Youns, "THE USE OF BIG DATA IN STRATEGIC COMMUNICATION FOR PUBLIC RELATIONS IN PUBLIC AND PRIVATE SECTOR COMPANIES IN SAUDI ARABIA", University of Mostaganem-Algeria, 2022
More
Hytham Mohamed Youssef Youns, "INVESTIGATING THE IMPACT OF ADVANCED E-MARKETING STRATEGIES ON ENHANCING CONSUMER BRAND LOYALTY IN RIYADH'S COMPETITIVE RETAIL MARKET, SAUDI ARABIA.", كلية الإعلام،جامعة بني سويف, 2025
More
Hytham Mohamed Youssef Youns, "دور حملات التسويق الأخضر في تنمية الوعي البيئي لدى الجمهور السعودي تجاه مخاطر البيئة:دراسة ميدانية في ضوء مبادرة "السعودية الخضراء", كلية الإعلام بجامعة الاهرام الكندية, 2025
More
Department Related Publications
Mahmoud Abdel Latif , "تفضيلات الجمهور المصرى للعناصر الإخراجية بدراما الرعب التليفزيونية", مجلة كلية الاداب - جامعة الزقازيق, 2020
More
Mohammed Abdelattef Abdelmoety , "دور شبكات التواصل الاجتماعي في تشكيل اتجاهات الشباب المصري نحو مجلس الشيوخ والمرشحين لعضويتة, دراسة مسحية.", المجلة المصرية لبحوث الاعلام, 2021
More
Wafa Salah Abdulrahman Khalil, "المداخل الإقناعية المؤثرة على فاعلية حملات التسويق الاجتماعى دراسة تطبيقية على الحملات الحكومية وحملات المجتمع المدنى", كلية الاعلام, 2018
More
Khaled Ahmed Abdelgawad Ali Abohneady, "استخدامات الجمهور في الإمارات للتطبيقات الحكومية على الهواتف الذكية دراسة حالة على دبي", كلية الإعلام - جامعة القاهرة, 2018
More
Mohamed Abdelfattah Awad Ebada, "المؤسسات الصحفية الدولية ومقومات النجاح فى العصر الرقمى -مؤسسة لومند الفرنسية نموذجاً", مجلة المعهد الكندى العالى لتكنولوجيا الاعلام الحديث (CIC), 2019
More
جامعة المنصورة
جامعة الاسكندرية
جامعة القاهرة
جامعة سوهاج
جامعة الفيوم
جامعة بنها
جامعة دمياط
جامعة بورسعيد
جامعة حلوان
جامعة السويس
شراقوة
جامعة المنيا
جامعة دمنهور
جامعة المنوفية
جامعة أسوان
جامعة جنوب الوادى
جامعة قناة السويس
جامعة عين شمس
جامعة أسيوط
جامعة كفر الشيخ
جامعة السادات
جامعة طنطا
جامعة بنى سويف