Zagazig University Digital Repository
Home
Thesis & Publications
All Contents
Publications
Thesis
Graduation Projects
Research Area
Research Area Reports
Search by Research Area
Universities Thesis
ACADEMIC Links
ACADEMIC RESEARCH
Zagazig University Authors
Africa Research Statistics
Google Scholar
Research Gate
Researcher ID
CrossRef
THE USE OF BIG DATA IN STRATEGIC COMMUNICATION FOR PUBLIC RELATIONS IN PUBLIC AND PRIVATE SECTOR COMPANIES IN SAUDI ARABIA
Faculty
Art
Year:
2022
Type of Publication:
ZU Hosted
Pages:
23-6
Authors:
Hytham Mohamed Youssef Youns
Staff Zu Site
Abstract In Staff Site
Journal:
International Journal of Social Communication University of Mostaganem-Algeria
Volume:
9
Keywords :
, , , , DATA , STRATEGIC COMMUNICATION , PUBLIC RELATIONS , PUBLIC
Abstract:
The revolution brought by big data has evolved the way organisations used to operate. The implication of big data is potentially significant in strategic communication for public relations. It helps PR professionals in developing an understanding and manages the massive amount of data. Big data provides the professional of PR with an opportunity to make a decision based on evidence by analysing the past trends rather than making decisions that are solely based on intuitions and guesswork. The current research paper dives deeper into the values, benefits, challenges and risks that are associated with the adoption of big data in public relations to achieve strategic communication. The research paper covers Saudi Arabia’s public and private companies to analyse the utilize of big data in strategic communication for improving public relations. A sample of 100 PR practitioners within Saudi Arabia’s private and public companies are included in the research. The paper answers multiple questions regarding the implementation of big data and its extent in Saudi Arabia. The research paper bridge the literature gaps as most of the studies highlighted the European practitioners’ perspective regarding big data and its applications. However, the research paper shed light on the perspective of Saudi Arabia’s practitioners regarding big data advantages, challenges, risks and application.
Author Related Publications
Hytham Mohamed Youssef Youns, "العوامل المؤثرة في اتجاهات مستخدمي الإنترنت نحو التسوق الالكتروني وعلاقاتها بسلوكهم الشرائي: دراسة مقارنة على عينة من المستخدمين في مصر والسعودية.", كلية الإعلام بجامعة القاهرة, 2018
More
Hytham Mohamed Youssef Youns, "تعرض الشباب الجامعي السعودي لإعلانات مؤثري وسائل التواصل الاجتماعي وعلاقته بمستويات استجابتهم الشرائية: دراسة مسحية", كلية الإعلام بجامعة الاهرام الكندية, 2020
More
Hytham Mohamed Youssef Youns, "دوافع مشاهدة إعلانات الفيديو على اليوتيوب وتأثيرها على علاقة الجمهور بالعلامات التجارية لشركات الاتصالات:دراسة مسحية مقارنة بين مصر والسعودية", كلية الإعلام بجامعة القاهرة, 2024
More
Hytham Mohamed Youssef Youns, "INVESTIGATING THE IMPACT OF ADVANCED E-MARKETING STRATEGIES ON ENHANCING CONSUMER BRAND LOYALTY IN RIYADH'S COMPETITIVE RETAIL MARKET, SAUDI ARABIA.", كلية الإعلام،جامعة بني سويف, 2025
More
Hytham Mohamed Youssef Youns, "دور حملات التسويق الأخضر في تنمية الوعي البيئي لدى الجمهور السعودي تجاه مخاطر البيئة:دراسة ميدانية في ضوء مبادرة "السعودية الخضراء", كلية الإعلام بجامعة الاهرام الكندية, 2025
More
Department Related Publications
Mohammed Abdelattef Abdelmoety , "دور وسائل الإعلام التقليدية والاجتماعية فى تعزيز الجهود التطوعية للجمهور المصرى، ومنظمات المجتمع المدنى بشأن مواجهة جائحة كورونا )دراسة ميدانية(", المجلة المصرية لبحوث الاعلام, 2031
More
Mohamed Abdelfattah Awad Ebada, "استخدام الشباب الجامعي لفن الانفوجرافيك الخاص بالمبادرات الرئاسية الصحية في المواقع الالكترونية", مجلة البحوث الاعلامية ،جامعة الازهر, 2023
More
Mahmoud Abdel Latif , "تفضيلات الجمهور المصرى للعناصر الإخراجية بدراما الرعب التليفزيونية", مجلة كلية الاداب - جامعة الزقازيق, 2020
More
Mohammed Abdelattef Abdelmoety , "دور شبكات التواصل الاجتماعي في تشكيل اتجاهات الشباب المصري نحو مجلس الشيوخ والمرشحين لعضويتة, دراسة مسحية.", المجلة المصرية لبحوث الاعلام, 2021
More
Wafa Salah Abdulrahman Khalil, "المداخل الإقناعية المؤثرة على فاعلية حملات التسويق الاجتماعى دراسة تطبيقية على الحملات الحكومية وحملات المجتمع المدنى", كلية الاعلام, 2018
More
جامعة المنصورة
جامعة الاسكندرية
جامعة القاهرة
جامعة سوهاج
جامعة الفيوم
جامعة بنها
جامعة دمياط
جامعة بورسعيد
جامعة حلوان
جامعة السويس
شراقوة
جامعة المنيا
جامعة دمنهور
جامعة المنوفية
جامعة أسوان
جامعة جنوب الوادى
جامعة قناة السويس
جامعة عين شمس
جامعة أسيوط
جامعة كفر الشيخ
جامعة السادات
جامعة طنطا
جامعة بنى سويف