تعرض الشباب الجامعي السعودي لإعلانات مؤثري وسائل التواصل الاجتماعي وعلاقته بمستويات استجابتهم الشرائية: دراسة مسحية

Faculty Art Year: 2020
Type of Publication: ZU Hosted Pages: 463-378
Authors:
Journal: "، المجلة العربية لبحوث الاعلام والاتصال كلية الإعلام بجامعة الاهرام الكندية Volume:
Keywords : تعرض الشباب الجامعي السعودي لإعلانات مؤثري    
Abstract:
The study aimed to identify the most important dimensions and motives for Saudi university students’ exposure to and follow-up of influencer advertisements on social media, and to reveal the dimensions of credibility of these influencers among their followers and the extent of the respondents’ awareness of the compatibility and compatibility between the influencer’s personality and the personality of the brand for which he is advertising And an attempt to determine the nature of the relationship between the dimensions of this exposure and the levels of purchasing response among the respondents.), and this was done by conducting a survey study on a sample of young people (males and females) from King Saud University students in Riyadh, Kingdom of Saudi Arabia One of the most important results reached by the study is that the vast majority of the study sample respondents are exposed to social media in a high intensity, as they use it constantly (83.6%), and a large percentage use these media daily (69%), and they also prefer holidays to be exposed to social media, which are Fridays (24.4%), then Thursday (23.5%), and Saturday (19.4%)...
   
     
 
       

Author Related Publications

  • Hytham Mohamed Youssef Youns, "العوامل المؤثرة في اتجاهات مستخدمي الإنترنت نحو التسوق الالكتروني وعلاقاتها بسلوكهم الشرائي: دراسة مقارنة على عينة من المستخدمين في مصر والسعودية.", كلية الإعلام بجامعة القاهرة, 2018 More
  • Hytham Mohamed Youssef Youns, "THE USE OF BIG DATA IN STRATEGIC COMMUNICATION FOR PUBLIC RELATIONS IN PUBLIC AND PRIVATE SECTOR COMPANIES IN SAUDI ARABIA", University of Mostaganem-Algeria, 2022 More
  • Hytham Mohamed Youssef Youns, "دوافع مشاهدة إعلانات الفيديو على اليوتيوب وتأثيرها على علاقة الجمهور بالعلامات التجارية لشركات الاتصالات:دراسة مسحية مقارنة بين مصر والسعودية", كلية الإعلام بجامعة القاهرة, 2024 More
  • Hytham Mohamed Youssef Youns, "INVESTIGATING THE IMPACT OF ADVANCED E-MARKETING STRATEGIES ON ENHANCING CONSUMER BRAND LOYALTY IN RIYADH'S COMPETITIVE RETAIL MARKET, SAUDI ARABIA.", كلية الإعلام،جامعة بني سويف, 2025 More
  • Hytham Mohamed Youssef Youns, "دور حملات التسويق الأخضر في تنمية الوعي البيئي لدى الجمهور السعودي تجاه مخاطر البيئة:دراسة ميدانية في ضوء مبادرة "السعودية الخضراء", كلية الإعلام بجامعة الاهرام الكندية, 2025 More

Department Related Publications

  • Mahmoud Abdel Latif , "تفضيلات الجمهور المصرى للعناصر الإخراجية بدراما الرعب التليفزيونية", مجلة كلية الاداب - جامعة الزقازيق, 2020 More
  • Mohammed Abdelattef Abdelmoety , "دور شبكات التواصل الاجتماعي في تشكيل اتجاهات الشباب المصري نحو مجلس الشيوخ والمرشحين لعضويتة, دراسة مسحية.", المجلة المصرية لبحوث الاعلام, 2021 More
  • Wafa Salah Abdulrahman Khalil, "المداخل الإقناعية المؤثرة على فاعلية حملات التسويق الاجتماعى دراسة تطبيقية على الحملات الحكومية وحملات المجتمع المدنى", كلية الاعلام, 2018 More
  • Khaled Ahmed Abdelgawad Ali Abohneady, "استخدامات الجمهور في الإمارات للتطبيقات الحكومية على الهواتف الذكية دراسة حالة على دبي", كلية الإعلام - جامعة القاهرة, 2018 More
  • Mohamed Abdelfattah Awad Ebada, "المؤسسات الصحفية الدولية ومقومات النجاح فى العصر الرقمى -مؤسسة لومند الفرنسية نموذجاً", مجلة المعهد الكندى العالى لتكنولوجيا الاعلام الحديث (CIC), 2019 More
Tweet