العوامل المؤثرة في اتجاهات مستخدمي الإنترنت نحو التسوق الالكتروني وعلاقاتها بسلوكهم الشرائي: دراسة مقارنة على عينة من المستخدمين في مصر والسعودية.

Faculty Art Year: 2018
Type of Publication: ZU Hosted Pages: 235-167
Authors:
Journal: ."، االمجلة المصرية لبحوث الرأي العام كلية الإعلام بجامعة القاهرة Volume: 17
Keywords : العوامل المؤثرة , اتجاهات مستخدمي الإنترنت , التسوق    
Abstract:
In light of the importance of e-commerce websites as a modern means of online shopping, the study seeks to identify the most important factors that influence the attitudes of Egyptian and Saudi Internet users towards shopping via e-commerce websites. These factors are related to the features of these websites, such as ease of use, perceived benefit, security and privacy There are factors related to the characteristics of the products or services you offer, such as quality and price. In addition, there are factors related to user characteristics, such as user trust, experience, and attitudes toward brands As well as their attitudes towards shopping. The study also seeks to determine the relationship between these independent variables - individually - that influence users' attitudes and their attitudes towards shopping The study also seeks to determine the relationship between these independent variables - individually - that influence users' attitudes and their attitudes towards shopping, and also to determine the relationship between Egyptian and Saudi users' attitudes towards online shopping and their purchasing behaviour
   
     
 
       

Author Related Publications

  • Hytham Mohamed Youssef Youns, "تعرض الشباب الجامعي السعودي لإعلانات مؤثري وسائل التواصل الاجتماعي وعلاقته بمستويات استجابتهم الشرائية: دراسة مسحية", كلية الإعلام بجامعة الاهرام الكندية, 2020 More
  • Hytham Mohamed Youssef Youns, "THE USE OF BIG DATA IN STRATEGIC COMMUNICATION FOR PUBLIC RELATIONS IN PUBLIC AND PRIVATE SECTOR COMPANIES IN SAUDI ARABIA", University of Mostaganem-Algeria, 2022 More
  • Hytham Mohamed Youssef Youns, "دوافع مشاهدة إعلانات الفيديو على اليوتيوب وتأثيرها على علاقة الجمهور بالعلامات التجارية لشركات الاتصالات:دراسة مسحية مقارنة بين مصر والسعودية", كلية الإعلام بجامعة القاهرة, 2024 More
  • Hytham Mohamed Youssef Youns, "INVESTIGATING THE IMPACT OF ADVANCED E-MARKETING STRATEGIES ON ENHANCING CONSUMER BRAND LOYALTY IN RIYADH'S COMPETITIVE RETAIL MARKET, SAUDI ARABIA.", كلية الإعلام،جامعة بني سويف, 2025 More
  • Hytham Mohamed Youssef Youns, "دور حملات التسويق الأخضر في تنمية الوعي البيئي لدى الجمهور السعودي تجاه مخاطر البيئة:دراسة ميدانية في ضوء مبادرة "السعودية الخضراء", كلية الإعلام بجامعة الاهرام الكندية, 2025 More

Department Related Publications

  • Mahmoud Abdel Latif , "تفضيلات الجمهور المصرى للعناصر الإخراجية بدراما الرعب التليفزيونية", مجلة كلية الاداب - جامعة الزقازيق, 2020 More
  • Mohammed Abdelattef Abdelmoety , "دور شبكات التواصل الاجتماعي في تشكيل اتجاهات الشباب المصري نحو مجلس الشيوخ والمرشحين لعضويتة, دراسة مسحية.", المجلة المصرية لبحوث الاعلام, 2021 More
  • Mohammed Abdelattef Abdelmoety , "دور وسائل الإعلام التقليدية والاجتماعية فى تعزيز الجهود التطوعية للجمهور المصرى، ومنظمات المجتمع المدنى بشأن مواجهة جائحة كورونا )دراسة ميدانية(", المجلة المصرية لبحوث الاعلام, 2031 More
  • Mohamed Abdelfattah Awad Ebada, "استخدام الشباب الجامعي لفن الانفوجرافيك الخاص بالمبادرات الرئاسية الصحية في المواقع الالكترونية", مجلة البحوث الاعلامية ،جامعة الازهر, 2023 More
  • Wafa Salah Abdulrahman Khalil, "المداخل الإقناعية المؤثرة على فاعلية حملات التسويق الاجتماعى دراسة تطبيقية على الحملات الحكومية وحملات المجتمع المدنى", كلية الاعلام, 2018 More
Tweet