" اتجاهات الشباب الجامعي نحو معالجة وسائل الاعلام السعودية الوطنية لقضايا العنف الأسرى: دراسة مسحية"

Faculty Art Year: 2017
Type of Publication: ZU Hosted Pages: 90-113
Authors:
Journal: المجلة العربية لبحوث الاعلام والاتصال كلية الإعلام بجامعة الاهرام الكندية Volume:
Keywords : , اتجاهات الشباب الجامعي , معالجة وسائل الاعلام    
Abstract:
The study aimed to identify the degree of importance of media services related to domestic violence topics in Saudi national media, from the perspective of recipients, as well as their choices of the most effective media in this context. It also aimed to reveal the type of satisfaction that Saudi national media provides to recipients. The study belongs to the type of descriptive research, and it relied on the survey method that is consistent with the objectives and problem of the study, as it monitors and describes the levels of interest and preference for the content of the Saudi media related to the issues of domestic violence directed at the study sample, which numbered (400) individuals from the community of male and female students enrolled in the colleges (theoretical and practical) at King Saud University in Riyadh. The most prominent results of the study are: The study sample is exposed to Saudi media according to the expected order of arrangement in this era, in which the attractiveness of modern electronic means is increasing, as “websites” - using computers and mobile phones - came in first place, followed by “television channels”, then “newspapers”. The respondents also felt there was a lack of information about domestic violence provided by the Saudi media. The sample also acknowledged a greater number of negatives in the treatment of domestic violence content in the Saudi media compared to positives.They were represented in the following order: “presenting domestic violence incidents as individual incidents rather than social phenomena”, “not highlighting them before they are published or broadcast, which reduces the intensity of exposure to them”, “focusing on specific types of domestic violence”, “focusing on violence between specific parties in the family”.
   
     
 
       

Author Related Publications

  • Hytham Mohamed Youssef Youns, "العوامل المؤثرة في اتجاهات مستخدمي الإنترنت نحو التسوق الالكتروني وعلاقاتها بسلوكهم الشرائي: دراسة مقارنة على عينة من المستخدمين في مصر والسعودية.", كلية الإعلام بجامعة القاهرة, 2018 More
  • Hytham Mohamed Youssef Youns, "تعرض الشباب الجامعي السعودي لإعلانات مؤثري وسائل التواصل الاجتماعي وعلاقته بمستويات استجابتهم الشرائية: دراسة مسحية", كلية الإعلام بجامعة الاهرام الكندية, 2020 More
  • Hytham Mohamed Youssef Youns, "THE USE OF BIG DATA IN STRATEGIC COMMUNICATION FOR PUBLIC RELATIONS IN PUBLIC AND PRIVATE SECTOR COMPANIES IN SAUDI ARABIA", University of Mostaganem-Algeria, 2022 More
  • Hytham Mohamed Youssef Youns, "دوافع مشاهدة إعلانات الفيديو على اليوتيوب وتأثيرها على علاقة الجمهور بالعلامات التجارية لشركات الاتصالات:دراسة مسحية مقارنة بين مصر والسعودية", كلية الإعلام بجامعة القاهرة, 2024 More
  • Hytham Mohamed Youssef Youns, "INVESTIGATING THE IMPACT OF ADVANCED E-MARKETING STRATEGIES ON ENHANCING CONSUMER BRAND LOYALTY IN RIYADH'S COMPETITIVE RETAIL MARKET, SAUDI ARABIA.", كلية الإعلام،جامعة بني سويف, 2025 More

Department Related Publications

  • Mahmoud Abdel Latif , "تفضيلات الجمهور المصرى للعناصر الإخراجية بدراما الرعب التليفزيونية", مجلة كلية الاداب - جامعة الزقازيق, 2020 More
  • Mohammed Abdelattef Abdelmoety , "دور شبكات التواصل الاجتماعي في تشكيل اتجاهات الشباب المصري نحو مجلس الشيوخ والمرشحين لعضويتة, دراسة مسحية.", المجلة المصرية لبحوث الاعلام, 2021 More
  • Mohammed Abdelattef Abdelmoety , "دور وسائل الإعلام التقليدية والاجتماعية فى تعزيز الجهود التطوعية للجمهور المصرى، ومنظمات المجتمع المدنى بشأن مواجهة جائحة كورونا )دراسة ميدانية(", المجلة المصرية لبحوث الاعلام, 2031 More
  • Mohamed Abdelfattah Awad Ebada, "استخدام الشباب الجامعي لفن الانفوجرافيك الخاص بالمبادرات الرئاسية الصحية في المواقع الالكترونية", مجلة البحوث الاعلامية ،جامعة الازهر, 2023 More
  • Wafa Salah Abdulrahman Khalil, "المداخل الإقناعية المؤثرة على فاعلية حملات التسويق الاجتماعى دراسة تطبيقية على الحملات الحكومية وحملات المجتمع المدنى", كلية الاعلام, 2018 More
Tweet