الإسهام النسبي للكفاءة الذاتية المدركة وتوجه الهدف في التنبؤ بالتشويش المعرفي والاتجاه نحو التعليم المدمج لدى طلاب كلية التربية بجامعة الزقازيق

Faculty Education Year: 2022
Type of Publication: ZU Hosted Pages:
Authors:
Journal: المجلة المصرية للدراسات النفسية المجلة المصرية للدراسات النفسية Volume: 32
Keywords : الإسهام النسبي للكفاءة الذاتية المدركة وتوجه    
Abstract:
The aim of this research is knowing the predictability of perceived self-efficacy and the goal orientation on cognitive interference and the attitudes towards blended learning among students of the Faculty of Education at Zagazig University, and it also aimed to know the differences in both cognitive interference and the attitudes towards blended learning according to Levels of cognitive interference and the attitudes towards blended learning among university students .The sample consisted of (581) male and female students from the first and fourth grades at the Faculty of Education - Zagazig University. We used Pearson's correlation coefficient and the multiple regression equation model: there is a negative statistically significant relationship between cognitive interference and both Competence Self-Perception and goal orientation in the research sample, while there is a positive significant relationship Statistically between the attitdues towards blended learning and the Competence Self-Perception and goal orientation of the research sample. It can be predicted from the Competence Self-Perception and goal orientation on cognitive interference and the attitudes towards blended learning among the research sample
   
     
 
       

Author Related Publications

  • Basbousa Ahmed Gharib Liethy, "ضبط الانتباه والإخفاق المعرفي لدى مرتفعي ومنخفضي قلق الاختبار من طلبة كلية التربية جامعة الزقازيق.", مجلة دراسات تربوية ونفسية - كلية التربية جامعة الزقازيق, 2018 More
  • Basbousa Ahmed Gharib Liethy, "فاعلية الذات الإبداعية وبيئة التعلم الإبداعية كمنبئات بالحل الإبداعي للمشكلات لدى طلبة برنامج (STEM) بكليات التربية", المجلة المصرية للدراسات النفسية, 2023 More
  • Basbousa Ahmed Gharib Liethy, "التعلم الإبداعي والصمود الأكاديمي لدي طلبة برامج (STEM) بكلية التربية بجامعة الزقازيق", مجلة الإرشاد النفسي – كلية التربية – جامعة عين شمس, 2025 More
  • Basbousa Ahmed Gharib Liethy, "التمرد الأكاديمي والاغتراب النفسي وعلاقتهما ببعض المتغيرات الديموجرافية لدى طلاب الجامعة", مجلة الإرشاد النفسي، كلية التربية، جامعة عين شمس, 2025 More
  • Basbousa Ahmed Gharib Liethy, "العوامل الستة للشخصية (نموذج هيكساكو) وعلاقتها بإعاقة الذات الأكاديمية لدى طلاب جامعة الزقازيق مرتفعي ومنخفضي تقدير الذات", المجلة العربية للقياس والتقويم, 2025 More

Department Related Publications

  • Faten Farouk Abdelfattah Mosa, "الكفاءة الاجتماعية وعلاقتها بالنوع والعمر وقدرات طفل ما قبل المدرسة", كلية التربية- جامعة الزقازيق, 2006 More
  • Somia Ahmed Mohamed Alie, "" بعض المشكلات السلوكية والأكاديمية الشائعة لدى طالبات كليتي العلوم والتربية والآداب بجامعة تبوك "", جامعة بني سويف, 2009 More
  • Somia Ahmed Mohamed Alie, "العلاقة بين الذكاء الوجداني والعوامل الخمسة الكبرى في الشخصية لدى طلاب الجامعة", جامعة بني سويف, 2007 More
  • Mohamed Elmory Mohamed Ismaiel Khalil , "استخدم بعض شبكات التواصل الاجتماعي لدى عينة من طلاب وطالبات الجامعة في المستويات الدراسية المختلفة. إعداد أ.د/ محمد المري محمد إسماعيل د/ هنية السيد محمد الجمل مستشار ومدير المركز القومي للقياس والتقويم مدير إدارة تنسيق الوظائف القيادية ", كلية التربيه النوعيه - جامعة المنوفيه, 2015 More
  • Mimi Alsayed Ahmed Ismayl, "العلاقة بين الانتباه المتمركز حول الذات وتقدير الذات لدى طالبات كلية العلوم والآداب بسراة عبيدة", جامعة أسوان - مصر, 2012 More
Tweet