Contact frequency and quality’s impact on educational integrity during deaf inclusion in higher education

Faculty Specific Education Year: 2025
Type of Publication: ZU Hosted Pages:
Authors:
Journal: International Journal for Educational Integrity ٍSpringer Volume:
Keywords : Contact frequency , quality’s impact on educational integrity    
Abstract:
Abstract Introduction: Academic integrity is a core issue at all higher education institutions. Repetitive qualified contact with members of a different group, such as deaf students, can result in more positive educational integrity between them and hearing peers or faculty. Case description: This study investigated the educational integrity of deaf students, peers, and faculty influenced by their attitudes through contact frequency or quality in the inclusion process. The study sample included university undergraduate deaf students and peers, totaling 144 and 720 students, respectively, and 96 academic faculty members. Three questionnaires were used to examine the attitudes of deaf students, hearing peers, and faculty. Discussion and evaluation: The findings revealed that the majority of deaf students, hearing students and faculty were open to the inclusion process. Frequency of contact, rather than quality of contact, significantly influenced hearing peers’ and faculty members’ attitudes. However, contact quality was more important than frequency of contact for positive attitudes of deaf students. Conclusions: Both undergraduate deaf and hearing students, besides faculty, perceived gains from inclusion processes through increased cognitive, affective, and behavioral skills, implying that inclusive practices promote academic integrity behavior.
   
     
 
       

Author Related Publications

  • Eman Gamal Elsayed Ghoniem, "استراتيجية التكرار المتباعد القائمة على البطاقات التعليمية المصورة (الرقمية/ المعززة) لتنمية بعض مفاهيم البرمجة والقابلية للإستخدام لدى الطلاب المعاقين سمعيًا", الجمعية المصرية لتکنولوجيا التعليم, 2023 More
  • Eman Gamal Elsayed Ghoniem, "أثر التفاعل بين نمط الفيديو القائم على التعلم المصغر (خطى/ تفاعلي) وأسلوب تقديمه (أسئلة ضمنية/ تلميحات) على تنمية بعض مهارات البرمجة كائنية التوجه لدى طلاب الحاسب الآلي", الجمعية المصرية لتکنولوجيا التعليم, 2022 More
  • Eman Gamal Elsayed Ghoniem, "أثر مصدر الدعم (روبوت الدردشة التفاعلية-المعلم) بالمنصات التعليمية في تنمية بعض مهارات الجرافيک لدى الطلاب الصم بالمرحلة الجامعية", الجمعية الدولية للتعليم والتعلم الإلکتروني, 2022 More
  • Eman Gamal Elsayed Ghoniem, "تصميم بيئة تعلم قائمة على التفاعل بين نمط المحفزات التعليمية وتوقيت تعزيز الأداء وقياس أثرها على تنمية مهارات برمجة الاختبارات الإلکترونية والدافعية للإنجاز لدى طلاب تکنولوجيا", مجلة کلية التربية النوعية-جامعة بورسعيد, 2021 More
  • Eman Gamal Elsayed Ghoniem, "Integrating Problem-Based Learning Into Blended Learning To Enhance Students’ Programming Skills", Journal of Positive School Psychology, 2022 More

Department Related Publications

  • Naglaa Saied Mohamed Ahmed, "فاعلية إستخدام الألعاب الإلكترونية التعليمية علي تنمية مهارات التفكير وحل المشكلات التعليمية عند التلاميذ.", مجلة دراسات بحوث التربية النوعية جامعة الزقازيق, 2020 More
  • Naglaa Saied Mohamed Ahmed, "أثر وعي معلمات رياض الأطفال بتطبيقات الذكاء الرقمي علي النمو المعرفي لدي الأطفال.", مجلة رابطة التربويين العرب, 2021 More
  • Manar Hamed Abdallah Hamed, "أثر اختلاف نمطي التدريب الإلكتروني (المباشر - الهجين) في بيئة التعلم النقال على تنمية المهارات الرقمية التعليمية لدى أخصائيي تكنولوجيا التعليم", الجمعية الدولية للتعليم والتعلم الإلكتروني, 2022 More
  • Eman Gamal Elsayed Ghoniem, "أثر التفاعل بين نمط الفيديو القائم على التعلم المصغر (خطى/ تفاعلي) وأسلوب تقديمه (أسئلة ضمنية/ تلميحات) على تنمية بعض مهارات البرمجة كائنية التوجه لدى طلاب الحاسب الآلي", الجمعية المصرية لتکنولوجيا التعليم, 2022 More
  • Eman Gamal Elsayed Ghoniem, "Integrating Problem-Based Learning Into Blended Learning To Enhance Students’ Programming Skills", Journal of Positive School Psychology, 2022 More
Tweet