التفاعل بين نمطي حشد المصادرالجماعي (داخلي - خارجي) والتعزيز( الإيجابي – السلبي) ببيئة تعلم اجتماعية وأثره على تنمية مهارات حل مشكلات الكمبيوتر المحمول والإنغماس في التعلم لدى طلاب تكنولوجيا التعليم

Faculty Specific Education Year: 2023
Type of Publication: ZU Hosted Pages:
Authors:
Journal: مجلة دراسات وبحوث التربية النوعية جامعة الزقازيق Volume:
Keywords : التفاعل , نمطي , المصادرالجماعي (داخلي , خارجي) والتعزيز(    
Abstract:
The current research aimed to reveal the interaction between the two types of crowdsourcing (internal and external) and reinforcement (positive and negative) in a social learning environment and its impact on developing laptop problem-solving skills and immersion in learning among educational technology students. The research used the achievement test, observation card, and learning immersion scale as measurement tools. The experimental design was 22, and the research sample consisted of 132 students from the fourth level in the educational technology and computer program. They were divided into four experimental groups, each consisting of 33 students. The first group was in the internal crowdsourcing style with positive reinforcement, and the second group was in the crowdsourcing style. External with positive reinforcement, the third group with internal crowdsourced style with negative reinforcement, and the fourth group with external crowdsourced style with negative reinforcement. The research used a two-way analysis of variance method to reveal the significance of differences between groups. The results resulted in the superiority of the students of the external crowdsourced style compared to the internal crowdsourced style in developing the cognitive and skill aspects and immersion in solving laptop computer problems, and the students’ superiority when the crowdsourced source was positively reinforced compared to the negative reinforcement in developing the cognitive and skillful aspects and immersion in solving laptop computer problems, as shown. Results: There are no differences between the average scores of students in the four experimental groups in developing cognitive and skill aspects and immersion in solving laptop computer problems.
   
     
 
       

Author Related Publications

  • Eman Gamal Elsayed Ghoniem, "استراتيجية التكرار المتباعد القائمة على البطاقات التعليمية المصورة (الرقمية/ المعززة) لتنمية بعض مفاهيم البرمجة والقابلية للإستخدام لدى الطلاب المعاقين سمعيًا", الجمعية المصرية لتکنولوجيا التعليم, 2023 More
  • Eman Gamal Elsayed Ghoniem, "أثر التفاعل بين نمط الفيديو القائم على التعلم المصغر (خطى/ تفاعلي) وأسلوب تقديمه (أسئلة ضمنية/ تلميحات) على تنمية بعض مهارات البرمجة كائنية التوجه لدى طلاب الحاسب الآلي", الجمعية المصرية لتکنولوجيا التعليم, 2022 More
  • Eman Gamal Elsayed Ghoniem, "أثر مصدر الدعم (روبوت الدردشة التفاعلية-المعلم) بالمنصات التعليمية في تنمية بعض مهارات الجرافيک لدى الطلاب الصم بالمرحلة الجامعية", الجمعية الدولية للتعليم والتعلم الإلکتروني, 2022 More
  • Eman Gamal Elsayed Ghoniem, "تصميم بيئة تعلم قائمة على التفاعل بين نمط المحفزات التعليمية وتوقيت تعزيز الأداء وقياس أثرها على تنمية مهارات برمجة الاختبارات الإلکترونية والدافعية للإنجاز لدى طلاب تکنولوجيا", مجلة کلية التربية النوعية-جامعة بورسعيد, 2021 More
  • Eman Gamal Elsayed Ghoniem, "Integrating Problem-Based Learning Into Blended Learning To Enhance Students’ Programming Skills", Journal of Positive School Psychology, 2022 More

Department Related Publications

  • Ehab Mahmoud Ibrahiem Mohamed, "تأثير التفاعل بين أنماط التعلم الالكترونى عبر شبكة الانترنت والاسلوب المعرفى للمتعلم على تنمية مهارات انتاج برامج الفيديو الرقمية لدى طلاب تكنولوجيا التعليم (دكتوراة لم تناقش بعد)", لايوجد, 1900 More
  • Manar Hamed Abdallah Hamed, "أنماط الدعم التعليمي باستخدام الإنفو جرافيك في بيئة التعلم الإلكتروني القائم على الحالة وأثرها في تنمية مهارات حل المشكلات لدى الطلاب معلمي الحاسب الآلي", كلية التربية، جامعة دمنهور, 2017 More
Tweet