Zagazig University Digital Repository
Home
Thesis & Publications
All Contents
Publications
Thesis
Graduation Projects
Research Area
Research Area Reports
Search by Research Area
Universities Thesis
ACADEMIC Links
ACADEMIC RESEARCH
Zagazig University Authors
Africa Research Statistics
Google Scholar
Research Gate
Researcher ID
CrossRef
برنامج مقترح في التغير المناخي قائم على مدخل التعلم العميق النشط ADL لتصويب بعض التصورات الخطأ وتنمية متعة التعلم لدى طلبة الفرقة الأولى STEM بكلية التربية
Faculty
Education
Year:
2022
Type of Publication:
ZU Hosted
Pages:
Authors:
Fawkia Ragab Abdelaziz Soliman
Staff Zu Site
Abstract In Staff Site
Journal:
المجلة التربوية لكلية التربية بسوهاج كلية التربية - جامعة سوهاج
Volume:
Keywords :
برنامج مقترح , التغير المناخي قائم , مدخل
Abstract:
The current research aimed to correct some of the misconceptions related to climate change and to develop the Learning Enjoyment among students of the first year STEM at the College of Education, and in order to achieve this, a program in climate change was proposed based on Active Deep Learning Approach, and in light of that a research group was selected consisting of (31 ) male and female students from the two divisions (Biology - Chemistry) of the first year STEM at the Faculty of Education - Zagazig University, the second semester of the academic year 2021-2022. The two research tools were (Misconceptions related to climate change test, and the Learning Enjoyment scale). The research relied on the quasi-experimental design with a single group, where the two research tools were applied to the research group first, then the proposed program was presented to the group, and after completion, the two research tools were applied afterwards. The results indicated that the students of the research group excelled in the post application over the tribal application with a statistically significant difference at the level (0.01) in terms of correcting Misconceptions related to climate change and developing their learning Enjoyment. The results also showed the effectiveness of the proposed program in correcting Misconceptions related to climate change and developing the learning Enjoyment. The research presented its recommendations and suggestions in the light of the results that have been reached, including the interest in training teachers before and during service to use the active deep learning approach to help them correct their wrong perceptions, and interest in creating happiness and pleasure for learners while learning science.
Author Related Publications
Fawkia Ragab Abdelaziz Soliman, "فاعلية برنامج أنشطة مقترح قائم على الاستقصاء الشبكي WebQuests في خفض العبء المعرفي وتنمية التفكير التحليلي الناقد لدى طلبة التدريب الميداني تخصص العلوم بكلية التربية", كلية التربية- جامعة الزقازيق, 2020
More
Fawkia Ragab Abdelaziz Soliman, "وحدة مقترحة في ضوء التنمية المستدامة والاقتصاد الأخضر لإكساب طلبة الشعب العلمية بكلية التربية بعض المفاهيم المرتبطة بالاقتصاد الأخضر والاتجاهات المستدامة", كلية التربية- جامعة الزقازيق, 2020
More
Fawkia Ragab Abdelaziz Soliman, "برنامج تدريبي مقترح قائم على كفايات القرن الحادي والعشرين ورؤية مصر للتعليم 2030 لتنمية مهارات إدارة المعرفة ومعتقدات الكفاءة الذاتية لدى الطلبة معلمي العلوم بكلية التربية", كلية التربية - جامعة سوهاج, 2022
More
Fawkia Ragab Abdelaziz Soliman, "فاعلية تدريس برنامج مقترح في العلوم البيئية باستخدام بعض استراتيجيات التعلم الرقمي في تنمية مهارات التفكير المستقبلي والقابلية للتعلم الذاتي لدى طلاب شعبة البيولوجي بكلية التربية", كلية التربية - جامعة الفيوم, 2023
More
Fawkia Ragab Abdelaziz Soliman, "برنامج تدريبي قائم على نموذج مساعد التعلم LA لتنمية الممارسات التأملية وتحسين العقلية النامية لدى طلاب الشعب العلمية STEM بكلية التربية", الجمعية المصرية للتربية العلمية, 2023
More
Department Related Publications
Khaled Gouda Mohamed Mohamed, ""فعالية التعليم الالكتروني في تنمية مهارات اعداد الدروس الالكترونية والاتجاه نحو استخدام التعليم الالكتروني في التدريس لدى معلمي التعليم الثانوي الصناعي"", مجلة كلية التربية - جامعة بني سويف, 2010
More
Nahla Abdelmoaty Alsadek Gadelhak, "المدخل الجدلى التجريبيى لتنمية التفكير المتشعب والمهارات العملية فى العلوم لدى تلاميذ المرحلة الإعدادية", محلة التربية العلمية, 2017
More
Nahla Abdelmoaty Alsadek Gadelhak, "فاعلية النمذجة لتدريس الفيزياء فى تنمية مهارات التفكير المنظومى والتحصيل لدى طلاب الصف الأول الثانوى.", مجلة التربية العلمية, 2013
More
Nahla Abdelmoaty Alsadek Gadelhak, "التنظيم الذاتى فى تدريس العلوم لتنمية الحل الابداعى للمشكلات لدى تلاميذ المرحلة الإعدادية", مجلة دراسات فى المناهج وطرق التدريس, 2013
More
Rania Mohamed Ibrahim Mohamed, "فاعلية استخدام استراتيجية REACT في تنمية مهارات التفكير المستقبلي ودافعية الإنجاز الأكاديمي لدى تلاميذ الصف الثاني الإعدادي", كلية التربية- جامعة بنها, 2019
More
جامعة المنصورة
جامعة الاسكندرية
جامعة القاهرة
جامعة سوهاج
جامعة الفيوم
جامعة بنها
جامعة دمياط
جامعة بورسعيد
جامعة حلوان
جامعة السويس
شراقوة
جامعة المنيا
جامعة دمنهور
جامعة المنوفية
جامعة أسوان
جامعة جنوب الوادى
جامعة قناة السويس
جامعة عين شمس
جامعة أسيوط
جامعة كفر الشيخ
جامعة السادات
جامعة طنطا
جامعة بنى سويف