برنامج قائم على التدريس الاستراتيجي لتنمية الكفاءة اللغوية ومهارات التفكير الناقد لدى الطالب المعلم

Faculty Specific Education Year: 2022
Type of Publication: ZU Hosted Pages:
Authors:
Journal: مجلو كلية التربية جامعه بنى سويف مجلو كلية التربية جامعه بنى سويف Volume:
Keywords : برنامج قائم , التدريس الاستراتيجي لتنمية الكفاءة    
Abstract:
The study aimed to prepare a program based on strategic teaching to develop language proficiency and critical thinking skills among students teachers, and to measure its effectiveness in developing language proficiency and thinking skills for them. The experimental method based on the quasi-experimental design with one group was used, where the study group consisted of (60) students. In order to measure the impact of the program on developing language proficiency and thinking skills for the students of the study group, a language proficiency test and a critical thinking test were prepared, and after they were applied to students before and after, It was found that there was a statistically significant difference between the averages of degrees for these students in the pre and post measurements of the language proficiency test as a whole and its skills separately in favor of the post measurement, and the study concluded by presenting a number of recommendations and proposed research.
   
     
 
       

Author Related Publications

  • Rehab Talaat Mahmoud Attia, "كفاءة نموذج تدريسي مقترح على ضوء نظرية نحو النص في تنمية مهارات التحليل الأدبي والتذوق البلاغي لدى طلاب المرحلة الثانوية", مجلو كلية التربية جامعه سوهاج, 2021 More
  • Rehab Talaat Mahmoud Attia, "أثر الدمج بين إستراتيجيتي المنشطات الإدراكية والتصور الذهني في تنمية الحس اللغوي والدافعية العقلية لدى الطلاب ضعاف السمع في كلية التربية النوعية", مجلو كلية التربية جامعه بنى سويف, 2022 More
  • Rehab Talaat Mahmoud Attia, "فاعلية برنامج قائم على الدمج بين مدخل الطرائف اللغوية وإستراتيجية ميردر(M.U.R.D.E.R) لتنمية المفاهيم البلاغية ومهارات التعبير الكتابي الإبداعي لدى طلاب الصف الأول الثانوي", مجلو كلية التربية جامعه الازهر, 2024 More
  • Rehab Talaat Mahmoud Attia, "برنامج قائم على نموذج (VARK) في تدريس اللغة العربية لتنمية الخيال الأدبي الإبداعي والذكاء اللغوي لدي طلاب الفرقة الثانية بكلية التربية النوعية", مجلو كلية التربية جامعه الفيوم, 2023 More
  • Rehab Talaat Mahmoud Attia, "برنامج قائم على نظرية المرونة المعرفية لتنمية مهارات القراءة المتعمقة(SQ3R) والاتجاه نحوها لدى تلاميذ المرحلة الإعدادية.", مجلو كلية التربية جامعه طنطا, 2024 More

Department Related Publications

  • Fatma Mohamed Bahgat, "دور المؤسسات التربوية في التوعية بظاهرة التغيرات المناخية", مجلة كلية التربية بنى سويف, 2023 More
  • Hanim Khalid Mohamed Mohamed Saleem, "تصور مستقبلي لدور التعليم الالكتروني في تحقيق تكافؤ الفرص التعليمية في التعليم العام بمصر", 2024 More
  • Eman Ahmed Hany, "نموذج بنائى للعلاقة بين الذكاء الوجدانى والصمود النفسى والاتجاه نحو المهنة لدى الطلاب المعلمين بكلية التربية النوعية", 2024 More
  • Mona Salah Abdallah, "A program Based on TPACK for Enhancing Prospective Teachers’EFL21st Century Skills", مركز تطوير تدريس اللغة الإنجليزية –جامعة عين شمس-, 2024 More
  • Rehab Talaat Mahmoud Attia, "فاعلية استخدام أنماط التعلم المفضلة لتنمية الوعى الصوتي ومهارات القراءة الوظيفية لدى تلاميذ المرحلة الابتدائية ذوي صعوبات التعلم.", مجلو كلية التربية جامعه طنطا, 2025 More
Tweet