الرُهاب الإجتماعي واليقظة العقلية لدي الطالبات الممارسات وغير الممارسات للرياضة.

Faculty Physical Education for Girls Year: 2021
Type of Publication: ZU Hosted Pages:
Authors:
Journal: المجلة العلمية لعلوم وفنون الرياضة جامعة حلوان - كلية التربية الرياضية للبنات Volume:
Keywords : الرُهاب الإجتماعي واليقظة العقلية , الطالبات الممارسات    
Abstract:
The aim of the research is to identify the role of enjoying a level of physical fitness and practicing sports activity in reducing the phenomenon of social phobia and stimulating mental alertness among new students of the Faculty of Physical Education, and the research sample was chosen randomly from the female students of the first year and their number was (310) students, representing a percentage of (42.46%) of the total community for the research, and (19) female students who were not interested in participating were excluded, so the actual number of the basic research sample became (291) female students, representing 39.86%. Then the researcher divided the research sample into two groups based on the answer An exploratory question, the first group is still practicing sports activity and before enrolling in the college, and the second group has not practiced any kind of sporting activities before, in order to identify the level of social phobia and mental alertness for each group, and (120) students were selected from within the research community and outside the basic sample To conduct the exploratory study, and to exclude (11) students who did not interest in participating, and the most important conclusions were: • The practice of sports activities for female students plays an important role in enjoying a physical fitness that distinguishes them from other non-practicing sports activities. • Female students who practice sports activities are characterized by a low level of social phobia compared to other students who do not practice sports activity. • Female students who practice sports activity are characterized by a high level of mental alertness compared to other students who do not practice sports activities.
   
     
 
       

Author Related Publications

  • Shimaa Abdelhamied Abdelsalam, "تأثير برنامج انشطة حركية على تنمية مهارات التواصل الاجتماعي وبعض الاداءات الحركية لدى اطفال طيف التوحد", جامعة المنيا - كلية التربية الرياضية, 2018 More
  • Shimaa Abdelhamied Abdelsalam, "الثقافة الرياضية المرتبطة بشبكات التواصل الإجتماعي والاتجاه نحو ممارسة النشاط الرياضي لدى بعض طالبات التعليم الجامعي بالزقازيق", جامعة العريش - كلية التربية الرياضية بنين/ بنات, 2019 More
  • Shimaa Abdelhamied Abdelsalam, "بعض أساليب الضبط الإجتماعي الأكاديمي ودورها في الكفاءة البدنية والتحصيل الدراسي لطالبات كلية التربية الرياضية", جامعة الزقازيق - كلية التربية الرياضية بنين, 2021 More
  • Shimaa Abdelhamied Abdelsalam, "الحراك الإجتماعي وعلاقته بالتكيف الإجتماعي للطالبة المعلمة المغتربة بكلية التربية الرياضية للبنات - جامعة الأزهر", جامعة بني سويف - كلية التربية الرياضية, 2021 More
  • Shimaa Abdelhamied Abdelsalam, "الإرشاد الأسري ودوره في الفاعلية الذاتية الأكاديمية ومستوى الطموح لطالبات بكالوريوس التربية الرياضية الممتحنات دون غيرهن في ظل جائحة كورونا", جامعة حلوان - كلية التربية الرياضية للبنات, 2021 More

Department Related Publications

  • Kariman Abdelmoniem Soror, "دور اللجان الأهلية في تنظيم الأسرة", كلية التربية الرياضية بنات - جامعة الزقازيق, 1992 More
  • Kariman Abdelmoniem Soror, "الدراسات العليا في التربية الرياضية - دراسة تحليلة في ضوء متغيرات الجودة واحتياجات سوق العمل", المؤتمر العلمى الدولى الثالث - كلية التربية الرياضية للبنات - جامعة الزقازيق, 2008 More
  • Laila Hamed Ibrahiem Swan, "بناء مقياس الضغوط والاحتراق النفسى لمدرسى التربية الرياضية ", مجلة بحوث التربية الشاملة - كلية التربية الرياضية بنات - جامعة الزقازيق, 1997 More
  • Laila Hamed Ibrahiem Swan, "تأثير بعض الاعاقات على اللياقة البدنية للتلاميذ من 6-9 سنوات مقارنة بالأسوياء ", المؤتمر العلمى السادس لاتحاد وهيئات رعاية الفئات الخاصة والمعاقين, 1994 More
  • Laila Hamed Ibrahiem Swan, "الضغوط النفسية لدى الرياضيين المعاقين حركيا. ", مجلة بحوث التربية الشاملة - كلية التربية الرياضية بنات - جامعة الزقازيق, 2002 More
Tweet