التعلم المتكامل مع العمل في كلٍ من استراليا وجنوب أفريقيا وإمكان الإفادة منه في تطوير ريادة الاعمال بالجامعات المصرية

Faculty Education Year: 2024
Type of Publication: ZU Hosted Pages:
Authors:
Journal: مجلة كلية التربية جامعة بنى سويف كلية التربية جامعة بنى سويف Volume:
Keywords : التعلم المتكامل , العمل , , , استراليا وجنوب أفريقيا    
Abstract:
The study mainly aims to benefit from Work Integrated Learning in South Africa and Australia in the development of entrepreneurship in Egyptian universities. In order to achieve this goal, the study used the "George Bereday" approach with its four steps (description, interpretation, interview, and comparison). Then the study dealt with the current status of the applications of Work Integrated Learning in each of the universities (South Africa and Australia) in the light of the forces and cultural factors, and this was followed by the step of comparative analysis, which consists of two parts, namely: the first part includes the interview between Work Integrated Learning in South Africa and Australia to reach the real hypothesis of the study, and the second part includes an explanatory comparison to reach the similarities and differences between in South Africa and Australia in light of the axes of the study, and their interpretation in the light of social sciences; To ensure the validity of the real hypothesis of the study, then the study tended after that to analyze the reality of the Egyptian efforts exerted in developing Entrepreneurship in Egyptian universities in the light of the concept of Work integrated learning, and the last step included the proposed procedures for the development of Entrepreneurship in Egyptian universities in the light of benefiting from Work integrated learning in South Africa and Australia, taking into account the Egyptian cultural context.
   
     
 
       

Author Related Publications

  • Israa Abdellatif Mohamed Metwalli, "مجتمعات الممارسة الإلكترونية لتحقيق التنمية المهنية لأعضاء هيئة التدريس بالجامعات المصرية فى ضوء بعض الخبرات الأجنبية", كلية التربية- جامعة بنها, 2020 More
  • Israa Abdellatif Mohamed Metwalli, "برنامج كومر كنموذج لتطوير المدراس الابتدائية في بعض الولايات الأمريكية وإمكان الإفاده منه في مصر", كلية التربية- جامعة الفيوم, 2022 More
  • Israa Abdellatif Mohamed Metwalli, "الجامعات كمجتمعات تعلُّم معيشية: دراسة مقارنة لبعض الخبرات الأجنبية وإمكان الإفادة منها في مصر", الجمعية المصرية للتربية المقارنة والادارة التعليمية, 2023 More
  • Israa Abdellatif Mohamed Metwalli, "إدارة الإبتكار وعلاقتها بتحقيق القدرة التنافسية : دراسة ميدانية على جامعة الزقازيق", كلية التربية- جامعة سوهاج, 2025 More
  • Israa Abdellatif Mohamed Metwalli, "تطبيقات المدارس الجاذبة بالمرحلة الإبتدائية فى الولايات المتحدة الأمريكية وإمكان الإفادة منها فى مصر", كلية التربية - جامعة بنى سويف, 2021 More

Department Related Publications

  • Siham Ahmed Mohammed Alwan, "آليات تمكين المعلمين فى جمهورية مصر العربية في ضوء خبرات بعض الدول", مجلة التربية المقارنة والدولية، مجلة علمية متخصصة تصدرها الجمعية المصرية للتربية المقارنة والإدارة التعليمية . جامعة عين شمس, 2018 More
  • Eman Wasfy Kamel Elsayed Hrab, "مؤشر التعلم المركب لقياس التعلم مدى الحياة فى كندا وإمكانية الإفادة منه فى مصر", الجمعية المصرية للتربية المقارنة والإدارة التعليمية, 2016 More
  • Mohamed Eid Atrees Mohamed Taha, "إدارة المواهب بالتعليم العالى في الولايات المتحدة الأمريكية وإمكانية الإفادة منها في مصر", الجمعية المصرية للتربية المقارنة والادارة التعليمية, 2018 More
  • Ahmed Negmeldien Ahmed Ali Aedarose, "انقيادة انرياديت ودورها في تجىيد آنياث الاستبصار انتنظيمي دراست حانت عن جامعت انسقازيق", الزقازيق, 2015 More
  • Ahmed Negmeldien Ahmed Ali Aedarose, "انقيادة انرياديت ودورها في تجىيد آنياث الاستبصار انتنظيمي دراست حانت عن جامعت انسقازيق", الزقازيق, 2016 More
Tweet