فاعلية كتاب الكترونى بتقنية الواقع المعزز لتنمية مهارات الإدراك السمعى والبصرى لدى أطفال الروضة المعرضين لخطر صعوبات التعلم

Faculty Early childhood education Year: 2024
Type of Publication: ZU Hosted Pages:
Authors:
Journal: المجلة العلمية لكلية التربية للطفولة المبكرة كلية التربية للطفولة المبكرة- جامعة المنصورة Volume:
Keywords : فاعلية كتاب الكترونى بتقنية الواقع المعزز    
Abstract:
The research aims to develop the visual and auditory perception skills of kindergarten children at risk of learning difficulties through the electronic book with augmented reality technology. The research sample consisted of (24) children, their ages ranging from (6-5) years, and they were divided into two groups: the experimental group (12) children, and the control group (12) children. The experimental approach was used, and the research materials and tools were determined in the list of appropriate visual perception skills for kindergarten children at risk of learning difficulties (prepared by the researcher), the list of appropriate auditory perception skills for kindergarten children at risk of learning difficulties (prepared by the researcher), and the electronic book program with augmented reality technology to develop auditory and visual perception skills in kindergarten children at risk of learning difficulties. (Prepared by the researcher). The research tools consisted of the rapid neurological survey test of Moti et al. (translated by Abdel Wahab Mohamed Kamel 2007) and the electronic visual and auditory perception scale for kindergarten children at risk of learning difficulties (prepared by the researcher). The results showed the effectiveness of the e-book-based program with augmented reality technology in developing the auditory and visual perception skills of kindergarten children at risk of learning difficulties.
   
     
 
       

Author Related Publications

  • Sahar Atif Abdul Qadir, "فاعلية استخدام القصص الالكترونية فى تنمية بعض المفاهيم المرتبطة بثقافات الشعوب العربية لدى طفل الروضة", كلية التربية للطفولة المبكرة -جامعة بورسعيد, 2020 More
  • Sahar Atif Abdul Qadir, "برنامج قائم على الرحلات الميدانية والمعرفية لتنمية الذكاء الطبيعى لدى طفل الروضة", كلية التربية للطفولة المبكرة -جامعة المنصورة, 2021 More
  • Sahar Atif Abdul Qadir, "فاعلية برنامج باستخدام إستراتيجية السقالات التعليمية لتنمية بعض مفاهيم علوم الحياة وعمليات العلم الأساسية لدى طفل الروضة", كلية التربية للطفولة المبكرة- جامعة بورسعيد, 2022 More
  • Sahar Atif Abdul Qadir, "فعالية برنامج باستخدام استراتيجية المحطات التعليمية التفاعلية لتنمية بعض المفاهيم التاريخية ومهارات التفكير الناقد لدى طفل الروضة", كلية التربية للطفولة المبكرة- جامعة اسيوط, 2022 More
  • Sahar Atif Abdul Qadir, "فاعلية الجولات الافتراضية باستخدام تطبيقات جوجل الرقمية لتنمية الوعي السياحي ومهارات التعلم الذاتي لدى طفل الروضة", كلية التربية للطفولة المبكرة- جامعة المنيا, 2024 More

Department Related Publications

  • Lamiaa Ahmed Mohamed Elsagheer, "فاعلية استخدام الألعاب التعليمية لتنمية بعض مهارات ما قبل الحساب لأطفال الروضة فى ضوء منهج منتسورى", مجلة دراسات الطفولة كلية الدراسات العليا للطفولة جامعة عين شمس, 2022 More
  • Lamiaa Ahmed Mohamed Elsagheer, "فعالية برنامج قائم على السقالات التعليمية في تنمية المهارات الحياتية لدى طفل الروضة في ضوء منهج 2.0", مجلة التربية وثقافة الطفل كلية التربية للطفولة المبكرة جامعة المنيا, 2019 More
  • Lamiaa Ahmed Mohamed Elsagheer, "فاعلية الأنشطة المسرحية في تنمية بعض مهارات حماية الذات لدى أطفال الروضة "دراسة شبه تجريبية"", مجلة التربية وثقافة الطفل كلية التربية للطفولة المبكرة جامعة المنيا, 2020 More
  • Heba Salah Salem Abdelwahab, "مدى ممارسة الجدارات القيادية لمديري رياض الأطفال في ضوء الرشاقة التنظيمية من وجهه نظر المعلمات", مجلة الطفولة والتربية، كلية التربية للطفولة المبكرة، جامعة الإسكندرية, 2022 More
Tweet