إدارة الاحتواء العالي كمدخل لتحقيق السعادة المؤسسية لأعضاء هيئة التدريس بجامعة الزقازيق (دراسة تحليلية)

Faculty Education Year: 2022
Type of Publication: ZU Hosted Pages:
Authors:
Journal: مجلة جامعة الفيوم للعلوم التربوية والنفسية Fayoum University, Faculty of Education Volume:
Keywords : إدارة الاحتواء العالي , كمدخل لتحقيق السعادة    
Abstract:
The aim of the current research is to develop a proposed scenario to achieve Organizational happiness at Zagazig University through the practices of the approach to the administration of High-Involvement Management: - Absence of high containment management practices in their colleges, as it was found that there are shortcomings and weaknesses in providing opportunities for promotion, and shortcomings in the availability of modern communication tools, technologies and programs, and they were also found to have a desire to leave the university institution. With a weakness in achieving a sense of Organizational Happiness among faculty members at the university, with the absence of institutional interest in measuring the level of happiness among its members, as it does not care about implementing policies and programs that achieve Organizational Happiness for its members, nor does it meet their different needs. In addition to the existence of a positive and statistically significant correlation at the level (0.01) between High-Involvement Management and the achievement of Organizational Happiness among faculty members at Zagazig University.
   
     
 
       

Author Related Publications

  • Siham Ahmed Mohammed Alwan, "جامعات الشركات و تلبية متطلبات سوق العمل فى كل من الهند وروسيا والولايات المتحدة الأمريكية وإمكانية الإفادة منها فى مصر", مجلة التربية المقارنة والدولية، مجلة علمية متخصصة تصدرها الجمعية المصرية للتربية المقارنة والإدارة التعليمية .جامعة عين شمس, 2016 More
  • Siham Ahmed Mohammed Alwan, "آليات تمكين المعلمين فى جمهورية مصر العربية في ضوء خبرات بعض الدول", مجلة التربية المقارنة والدولية، مجلة علمية متخصصة تصدرها الجمعية المصرية للتربية المقارنة والإدارة التعليمية . جامعة عين شمس, 2018 More
  • Siham Ahmed Mohammed Alwan, "العقد النفسى كمدخل لتفعيل الهوية التنظيمية لدى أعضاء هيئة التدريس (دراسة تطبيقية على جامعة الزقازيق)", مجلة دراسات تربوية واجتماعية، كلية التربية جامعة حلوان, 2019 More
  • Siham Ahmed Mohammed Alwan, "إدارة الذكاء التنافسي كآلية استراتيجية لتحقيق الميزة التنافسية المستدامة بالجامعات المصرية ومواجهة تحديات فيروس كورونا (covid 19)", جامعة سوهاج، کلية التربية وحدة النشر العلمي, 2021 More
  • Siham Ahmed Mohammed Alwan, "تفعيل الممارسات القيادية الداعمة لحشد الطاقة التنظيمية بالمدارس الثانوية العامة في مصر (سيناريوهات مقترحة)", جامعة عين شمس، کلية التربية, 2021 More

Department Related Publications

  • Ali Saied Ali Ibrahiem, "Review of the book Educational reform in Egyptian primary schools since the 1990s: A study of the political values and behavior of sixth grade students by N. M. Sika,", Comparative Education Review, 2012 More
  • Ali Saied Ali Ibrahiem, "The learning needs of novice teachers in the United Arab Emirates", Journal of Education for Teaching, 2012 More
  • Ali Saied Ali Ibrahiem, "Reshaping the attitudes of university students toward private sector employment", UAEU Innovation Conference, 2015 More
  • Ahmed Negmeldien Ahmed Ali Aedarose, "إدارة التربية الخاصة في كلٍ من ولاية أونتاريو الكندية وولاية فيكتوريا الأُسترالية وإمكان الإفادة منهما في مصر", الزقازيق, 2016 More
  • Eman Wasfy Kamel Elsayed Hrab, "مدارس المختبر في كلٍّ من الولايات المتحدة الأمريكية وكندا وإمكان الإفادة منها في مصر", كلية التربية ، جامعة سوهاج, 2021 More
Tweet