الرضا عن التدريب الميداني وعلاقته بالاتجاه المهني لدي الطالبات المعلمات بكلية التربية للطفولة المبكرة – جامعة الزقازيق

Faculty Early childhood education Year: 2022
Type of Publication: ZU Hosted Pages: 77
Authors:
Journal: المجلة العلمية لكلية التربية للطفولة المبكرة، جامعة المنصورة المجلة العلمية لكلية التربية للطفولة المبكرة، جامعة المنصورة Volume:
Keywords : الرضا , التدريب الميداني وعلاقته بالاتجاه المهني    
Abstract:
The aim of the present (recent) study was to measure the satisfaction towards field training and its relationship to the Career direction among the female students at the Faculty of Education for Early Childhood . In order to achieve the study aim, the descriptive curriculum was used to achieve the study results. The study participants (sample) consisted of (177) female students at the third year, and (139) at the fourth year. The study instruments were delimited to the satisfaction towards field training scale(prepared by the researcher), the career direction scale (prepared by the researcher). The study results were that the majority of participants' satisfaction level towards the field training office was high, their satisfaction towards the internal supervisor (staff member) was high, their satisfaction towards the nursery training and the director was between high and medium, their satisfaction towards the exterior supervisor was between high and medium. It was illustrated that there were statistically significant differences between the third and fourth year female students in the satisfaction towards field training scale in favor of the fourth year, and that there were statistically significant differences between the third and fourth year female students towards the career direction in favor of the fourth year
   
     
 
       

Author Related Publications

  • Heba Salah Salem Abdelwahab, "مدى ممارسة الجدارات القيادية لمديري رياض الأطفال في ضوء الرشاقة التنظيمية من وجهه نظر المعلمات", مجلة الطفولة والتربية، كلية التربية للطفولة المبكرة، جامعة الإسكندرية, 2022 More
  • Heba Salah Salem Abdelwahab, "التجديد التربوي كمدخل لزيادة القدرة التنافسية في مؤسسات رياض الأطفال", مجلة الطفولة والتربية، كلية التربية للطفولة المبكرة، جامعة الإسكندرية, 2024 More
  • Heba Salah Salem Abdelwahab, "دور المهارات التربوية لموجهات رياض الأطفال في تحسين الكفاية المهنية للمعلمات", المجلة العلمية لكلية التربية للطفولة المبكرة، جامعة بورسعيد, 2023 More
  • Heba Salah Salem Abdelwahab, "دور إدارة رياض الأطفال في تنمية الوعي بالأزمات والكوارث لطفل الروضة في ضوء المتغيرات البيئية", مجلة التربية وثقافة الطفل، كلية التربية للطفولة المبكرة (كلية معتمدة) جامعة المنيا, 2023 More
  • Heba Salah Salem Abdelwahab, "النضج الوظيفي وعلاقته بفاعلية اتخاذ القرار لدي مديري رياض الأطفال في ضوء تحديات العصر الرقمي من وجهه نظر المعلمات", مجلة الطفولة والتربية، كلية التربية للطفولة المبكرة، جامعة القاهرة, 2024 More

Department Related Publications

  • Lamiaa Ahmed Mohamed Elsagheer, "فاعلية استخدام الألعاب التعليمية لتنمية بعض مهارات ما قبل الحساب لأطفال الروضة فى ضوء منهج منتسورى", مجلة دراسات الطفولة كلية الدراسات العليا للطفولة جامعة عين شمس, 2022 More
  • Lamiaa Ahmed Mohamed Elsagheer, "فعالية برنامج قائم على السقالات التعليمية في تنمية المهارات الحياتية لدى طفل الروضة في ضوء منهج 2.0", مجلة التربية وثقافة الطفل كلية التربية للطفولة المبكرة جامعة المنيا, 2019 More
  • Lamiaa Ahmed Mohamed Elsagheer, "فاعلية الأنشطة المسرحية في تنمية بعض مهارات حماية الذات لدى أطفال الروضة "دراسة شبه تجريبية"", مجلة التربية وثقافة الطفل كلية التربية للطفولة المبكرة جامعة المنيا, 2020 More
  • Heba Salah Salem Abdelwahab, "مدى ممارسة الجدارات القيادية لمديري رياض الأطفال في ضوء الرشاقة التنظيمية من وجهه نظر المعلمات", مجلة الطفولة والتربية، كلية التربية للطفولة المبكرة، جامعة الإسكندرية, 2022 More
Tweet