Zagazig University Digital Repository
Home
Thesis & Publications
All Contents
Publications
Thesis
Graduation Projects
Research Area
Research Area Reports
Search by Research Area
Universities Thesis
ACADEMIC Links
ACADEMIC RESEARCH
Zagazig University Authors
Africa Research Statistics
Google Scholar
Research Gate
Researcher ID
CrossRef
النموذج البنائي للعلاقات بين السعادة الذاتية والشفقة بالذات وكل من الاستراتيجيات الاستباقية والاندماج الوظيفي وبيئة العمل المُدركة لدى المعلم
Faculty
Education
Year:
2023
Type of Publication:
ZU Hosted
Pages:
Authors:
FatimaZahra Mohammed Zahir Ibrahim
Staff Zu Site
Abstract In Staff Site
Journal:
المجلة المصرية للدراسات النفسية الجمعية المصرية للدراسات النفسية
Volume:
Keywords :
النموذج البنائي للعلاقات , السعادة الذاتية والشفقة
Abstract:
This research aimed to identify the nature of the structural model of the relationships between subjective-happiness, self-compassion and each of proactive strategies, Teacher's work engagement and perceived work environment. To achieve that; a total of 316 Teachers in Sharkia and Dakahlia Governorates (122 males-194 females) (Mean ± SD = 39.6 ±13.7) completed scales of subjective-happiness, self-compassion, proactive strategies, Teacher's work engagement and perceived work environment. Results showed that there are no statistically significant differences between the mean scores of teachers in the research variables according to the gender (male-female) or the education style (governmental-private), while there were statistically significant differences at (0.05) between the mean scores of teachers in subjective-happiness and Proactive strategies according to the years of experience, and at (0.01) between the mean scores of teachers in the perceived work environment, however there were no statistically significant differences between the mean scores of teachers in both self-compassion and work engagement according to years of experience.In addition the subjective-happiness was found to be predictive of each proactive strategies, work engagement and the perceived work environment. It was also possible to reach a structural-causal model that clarifies the relationships between subjective-happiness, self-compassion, proactive strategies, work engagement, and the teacher's perceived work environment. Key words: Subjective-happiness, self-compassion, proactive strategies, work engagement, and perceived work environment
Author Related Publications
FatimaZahra Mohammed Zahir Ibrahim, "المعارف الصحية والمعتقدات الميتامعرفية كوسيط في العلاقة بين قلق الصحة والسايبركوندريا لطلبة البرامج المميّزة بكلية التربية", كلية التربية جامعة طنطا, 2024
More
FatimaZahra Mohammed Zahir Ibrahim, "الدور الوسيط والمعدل لإدارة الغضب في العلاقة بين تنظيم الانفعال وتقدير الذات لدى عينة من طلبة الثانوية العامة", كلية التربية جامعة سوهاج, 2024
More
FatimaZahra Mohammed Zahir Ibrahim, "الإسهام النسبي للمخططات المعرفية اللاتكيفية المبكرة وأنماط التعلُّق في التنبؤ بالالتزام الزواجي لدى المتزوجين", كليةالتربية جامعة بني سويف, 2024
More
FatimaZahra Mohammed Zahir Ibrahim, "اضطراب الشخصية النرجسية وعلاقته بالطموح المهني لدى طلاب الجامعة (دراسة سيكومترية كلينيكية)", كلية التربية جامعة بنها, 2020
More
FatimaZahra Mohammed Zahir Ibrahim, "فعالية العلاج بالقبول والالتزام في تعديل استراتيجيات ضبط الفكر وخفض اضطراب الوسواس القهري لدى طلاب الدراسات العليا"", كلية التربية جامعة سوهاج, 2021
More
Department Related Publications
Ereny Samir Awad Gobrial, "). Comorbid psychopathology in children with Autism Spectrum Disorder in Egypt", UK, 2018
More
Hisham Ibrahim Abdallah Mohammed, "الإرشاد المعرفى السلوكى ومدى فاعليته فى خفض بعض الاضطرابات الانفعالية لدى الأفراد ذوي الحاجات الخاصة .", جامعة الخليج العربي ، مسقط 19-21 إبريل 1999م, 1999
More
جامعة المنصورة
جامعة الاسكندرية
جامعة القاهرة
جامعة سوهاج
جامعة الفيوم
جامعة بنها
جامعة دمياط
جامعة بورسعيد
جامعة حلوان
جامعة السويس
شراقوة
جامعة المنيا
جامعة دمنهور
جامعة المنوفية
جامعة أسوان
جامعة جنوب الوادى
جامعة قناة السويس
جامعة عين شمس
جامعة أسيوط
جامعة كفر الشيخ
جامعة السادات
جامعة طنطا
جامعة بنى سويف