تـأثير برنامج تعليمى قائم على أدوات الجيل الثانى للويب Web 2.0 على الإنجاز الأكاديمى ومستوى الأداء الفنى والرقمى فى مسابقة قذف القرص

Faculty Physical Education for Girls Year: 2022
Type of Publication: ZU Hosted Pages:
Authors:
Journal: مجلة بحوث التربية الرياضية، كلية التربية الرياضية بنين، جامعة الزقازيق مجلة بحوث التربية الرياضية، كلية التربية الرياضية بنين، جامعة الزقازيق Volume:
Keywords : تـأثير برنامج تعليمى قائم , أدوات الجيل    
Abstract:
The research aimed to identify the effect of the educational program based on the second generation Web 2.0 tools (educational blogs) on the level of academic achievement and the level of technical and digital performance in the disc throwing competition. - Taif University - Saudi Arabia They were divided into two groups, one experimental and the other controlling, each of (20) students, and among the research tools: academic achievement scale - physical tests - intelligence test - assessment of the level of technical and digital performance in the disc throwing competition - educational blogs - Tutorial based on second generation web tools. Statistical treatments used: Arithmetic mean - standard deviation - median - skew coefficient - simple correlation coefficient - t-test - improvement ratios. Among the most important results: 1- The use of the educational program based on the second generation Web 2.0 tools (educational blogs) has a positive, statistically significant effect at the level (0.05) on the academic achievement and the level of technical and digital performance in the disc throwing competition for fifth-level students in the Department of Sports Sciences, College of Education - Taif University - Kingdom Saudi Arabia. 2- The use of the learning method by command (the usual method) has a positive, statistically significant effect at the level (0.05) on the level of technical and digital performance in the disc throwing competition for fifth-level students in the Department of Sports Sciences, College of Education - Taif University - Saudi Arabia, while it has no positive effect. Statistically significant at the level of academic achievement. 3- Using the educational program based on the second generation Web 2.0 tools (educational blogs) achieved higher and more effective results in academic achievement, technical and digital performance in the disc-throwing competition than using the command-based learning method
   
     
 
       

Author Related Publications

  • Nashwa Ahmed Elsayed Kamel, "فاعلية استخدام أسلوب الواجبات الحركية متعدد الأشكال فى تعلم مهارة رمى الرمح لطالبات كلية التربية الرياضية بالزقازيق", مجلة اسيوط للعلوم والفنون, 2015 More
  • Nashwa Ahmed Elsayed Kamel, "Research Summary The Effect of Using Mastery Learning Strategy on the Level of Technical and Quantitative Performance of Long Jumping Skill for Beginners", اسيوط للعلوم والفنون, 2015 More
  • Nashwa Ahmed Elsayed Kamel, "فاعلية استخدام التعلم المدمج علي تعليم مسابقة دفع الجلة بالدوران", كلية التربية الرياضية بنات جامعة الزقازيق, 2013 More
  • Nashwa Ahmed Elsayed Kamel, "Obstacles to employing e-learning from the perspective of faculty members In the sections of field and field competitions in physical education colleges", مجلة كلية التربية جامعة حلوان, 2018 More
  • Nashwa Ahmed Elsayed Kamel, "The Efficiency of Using Multi-Forms Motor Tasks Style in Learning Javelin Throwing Skills for the Students of the Faculty of Physical Education at Zagazig University", مجلة اسيوط للعلوم والفنون, 2015 More

Department Related Publications

  • Reda Abdelsalam Abdelhamied Ragab , "تأثير استخدام الالعاب الالكترونية علي تنمية بعض القدرات التوافقية وتحسين عملية التسليم والتسلم لسباق التتابع", اسكندرية, 2013 More
  • Reda Abdelsalam Abdelhamied Ragab , "فاعلية استخدام التعلم الالكتروني التشاركي علي دافعية الانجاز ومستوي الاداء الفني والرقمي في مسابقة دفع الجلة بالدوران", كلية التربية الرياضية بنات, 2014 More
  • Reda Abdelsalam Abdelhamied Ragab , "فاعلية استخدام استراتيجية التعليم المتمايز علي مستوي الاداء الفني والرقمي في مسابقة قذف القرص", كلية التربية الرياضية بنين, 2016 More
  • Nashwa Ahmed Elsayed Kamel, "فاعلية استخدام أسلوب الواجبات الحركية متعدد الأشكال فى تعلم مهارة رمى الرمح لطالبات كلية التربية الرياضية بالزقازيق", مجلة اسيوط للعلوم والفنون, 2015 More
  • Nashwa Ahmed Elsayed Kamel, "Research Summary The Effect of Using Mastery Learning Strategy on the Level of Technical and Quantitative Performance of Long Jumping Skill for Beginners", اسيوط للعلوم والفنون, 2015 More
Tweet