تأثير التعلم النقال باستخدام الواتس آب على الفاعلية الذاتية الأكاديمية ومستوى الأداء الفنى والرقمى فى دفع الجلة بطريقة الزحف

Faculty Physical Education for Girls Year: 2020
Type of Publication: ZU Hosted Pages:
Authors:
Journal: مجلة بحوث التربية الشاملة، كلية التربية الرياضية للبنات بالزقازيق، جامعة الزقازيق مجلة بحوث التربية الشاملة، كلية التربية الرياضية للبنات بالزقازيق، جامعة الزقازيق Volume:
Keywords : تأثير التعلم النقال باستخدام الواتس , , الفاعلية    
Abstract:
The research aimed to develop an educational program using mobile learning supported by WhatsApp messages What's App and to know its impact on academic self-efficacy and the level of technical and digital performance in paying the shot for first-level students in the Department of Sports Sciences at the College of Education - Taif University - Saudi Arabia, and the researcher used the experimental method on a sample of (24) A female student at the first level at the Department of Sports Sciences at the College of Education - Taif University, and they were divided into two groups, one experimental and the other controlling, each of them consisted of (12) students, and among the research tools: physical tests - academic self-efficacy scale - high intelligence test - a level assessment form Technical performance in shot put - the educational program using mobile learning. Among the most important results: 1-The use of mobile learning supported by WhatsApp messages What's App has a positive, statistically significant effect at the level of (0.05) on academic self-efficacy and the level of technical and digital performance in paying the shot to first-level students in the Department of Sports Sciences, College of Education - Taif University - Saudi Arabia. 2-The use of the learning method with matter (the traditional method) has a statistically significant positive effect at the level of (0.05) on the level of technical and digital performance in paying the shot to first-level students in the Department of Sports Sciences, Faculty of Education - Taif University - Saudi Arabia. 3-The method of learning by matter (the traditional method) has no statistically significant positive effect at the level of (0.05) on academic self-efficacy. 4-Increasing the effectiveness of mobile learning supported by WhatsApp messages What's App on learning the matter in academic self-efficacy and the level of technical and digital performance in pushing the shot.
   
     
 
       

Author Related Publications

  • Nashwa Ahmed Elsayed Kamel, "فاعلية استخدام أسلوب الواجبات الحركية متعدد الأشكال فى تعلم مهارة رمى الرمح لطالبات كلية التربية الرياضية بالزقازيق", مجلة اسيوط للعلوم والفنون, 2015 More
  • Nashwa Ahmed Elsayed Kamel, "Research Summary The Effect of Using Mastery Learning Strategy on the Level of Technical and Quantitative Performance of Long Jumping Skill for Beginners", اسيوط للعلوم والفنون, 2015 More
  • Nashwa Ahmed Elsayed Kamel, "فاعلية استخدام التعلم المدمج علي تعليم مسابقة دفع الجلة بالدوران", كلية التربية الرياضية بنات جامعة الزقازيق, 2013 More
  • Nashwa Ahmed Elsayed Kamel, "Obstacles to employing e-learning from the perspective of faculty members In the sections of field and field competitions in physical education colleges", مجلة كلية التربية جامعة حلوان, 2018 More
  • Nashwa Ahmed Elsayed Kamel, "The Efficiency of Using Multi-Forms Motor Tasks Style in Learning Javelin Throwing Skills for the Students of the Faculty of Physical Education at Zagazig University", مجلة اسيوط للعلوم والفنون, 2015 More

Department Related Publications

  • Eman Mohamed Nasr Abdallah , "الصدق التجريبى للنعالجات النظرية باستخدام نموذج مسارات الطاقة فى القفز بالزانة لللسيدات", لايوجد, 1900 More
  • Eman Mohamed Nasr Abdallah , "المححدات البيوميكانيكية كدالة لوضع التمرينات الغرضية الخاصة بتحسين مستوى أداء القفز بالزانه", لايوجد, 1900 More
  • Eman Mohamed Nasr Abdallah , "تأثير المجهود البدنى متغير الشدة على بعض المتغيرات المرتبطة بالتمثيل الغذائى", لايوجد, 1900 More
  • Gehan Hamed Abdelrahman Handok, "البحث الآول/الضغوط المهنية وعلاقتها بأعراض الآحتراق النفسى لدى مدربى ألعاب القوى", بمجلة بحوث التربية الرياضية-كلية التربية الرياضية للبنين-جامعة الزقازيق, 2003 More
  • Gehan Hamed Abdelrahman Handok, "البحث الخامس/تأثير استخدام الهيرميديا على تعلم مهارتى الوثب الطويل وعدو 100 متر بالجزء الرئيسى لدرس التربية الرياضية لطالبات الحلقة الآولى من التعليم الآساسى", بالمجلة العلمية لعلوم التربية البدنية والرياضية-كلية التربية الرياضية -جامعة المنصورة, 2006 More
Tweet