دراسة مقارنة لدمج الجامعات فى كل من جمهوريةالصين الشعبية والولايات المتحدة الأمريكية وإمكان الإفادة منها فى الجامعات المصرية

Faculty Education Year: 2022
Type of Publication: ZU Hosted Pages:
Authors:
Journal: المجلة التربوية جامعة سوهاج كلية التربية جامعة سوهاج Volume:
Keywords : دراسة مقارنة لدمج الجامعات , , , جمهوريةالصين الشعبية    
Abstract:
the Study Aims Mainly to Benefit From Comparative Study of University Merger in China and United State of America in Solving Some of theProblem of Egyptian Universities.in Order to Achieve this Goal the Study Used George Bereday Approach with its Four Steps(Description,Interpretation,Juxtaposition,and Comparison)the Study Proceeded According to this Approach in a Set of Steps, Starting with the General Frame Work of the Study,then Clarifying the Theoretical Framework of University merger in contemporary educational literature,then the study presented the most Prominement Features of Universities Merger in China and United State of America followed by a Comparative Analysis ,Which Consists of Two Parts :the First Part Includes the Juxtaposition Between the Two Countries of Comparison to Determine the Real Hypothesis of the Study and the Second Part Includes an Explanatory of Comparison to Determine the Similarities and Differences Between the Two Countries and the Interpretation of this in the Light of Social Sciences to Ensure the Validity of the True Hypothesis of the Study, Followed by an Analysis of the Reality of the Quality and Efficiency of Egyptian Universities. The Last Step Included the Proposed Procedures to Implement Merger in Egyptian Universities in Light of Benefiting from the Comparative Study of the Universitiy Merger inChina and the United States of America Taking into Account the Egyptian Context.
   
     
 
       

Author Related Publications

  • Engy Talaat Nasif Mekhael, "التعلم التنظيمى كمدخل لتحويل الجامعة المصرية الى منظمة تعلم", جامعة بنها, 2015 More
  • Engy Talaat Nasif Mekhael, "البحث العلمى كآلية لدعم ريادة الأعمال بالتعليم الجامعى المصرى فى ضوء خبرة كوريا الجنوبية", كلية التربية جامعة بنى سويف, 2021 More
  • Engy Talaat Nasif Mekhael, "مدارس مختبر تنمية الطفل في كل من الولايات المتحدة وكندا وإمكان الإفادة منها في مصر", كلية التربية جامعة سوهاج, 2023 More
  • Engy Talaat Nasif Mekhael, "التعلم الموسع بالتعليم قبل الجامعي في ولايتي كاليفورنيا وماساتشوستس بالولايات المتحدة الأمريكية وإمكانية الإفادة منه في مصر", جامعة الزقازيق, 2024 More
  • Engy Talaat Nasif Mekhael, "التنمية المهنية للمعلمين فى ضوء مجتمعات الممارسة بالولايات المتحدة الأمريكية واستراليا وإمكان الإفادة منها فى مصر", كلية التربية بسوهاج, 2021 More

Department Related Publications

  • Eman Wasfy Kamel Elsayed Hrab, "مؤشر التعلم المركب لقياس التعلم مدى الحياة فى كندا وإمكانية الإفادة منه فى مصر", الجمعية المصرية للتربية المقارنة والإدارة التعليمية, 2016 More
  • Eman Wasfy Kamel Elsayed Hrab, "دراسة مقارنة لمجتمعات الممارسة في جامعات بعض الدول الأجنبية وإمكانية الإفادة منها في مصر.", كلية التربية ، جامعة سوهاج, 2020 More
  • Eman Wasfy Kamel Elsayed Hrab, "المدارس الجاذبة وتطبيقاتها في التعليم الثانوي في بعض الولايات المتحدة الأمريكية وإمكان الإفادة منها في مصر.", كلية التربية بجامعة سوهاج, 2020 More
  • Viola Monier Abdou Mansour, "ممارسات التربية الخاصة للأطفال الذين يعانون من اضطرابات طيف التوحد في المملكة المتحدة ومصر: دراسة مقارنة", المؤسسة الدولية لآفاق المستقبل, 2021 More
  • Viola Monier Abdou Mansour, "دراسة مقارنة لتطبيقات التعليم عبر الوطني في جامعات كل من الصين و استراليا وإمكان الإفادة منها في مصر.", كلية التربية - جامعة سوهاج, 2021 More
Tweet