Zagazig University Digital Repository
Home
Thesis & Publications
All Contents
Publications
Thesis
Graduation Projects
Research Area
Research Area Reports
Search by Research Area
Universities Thesis
ACADEMIC Links
ACADEMIC RESEARCH
Zagazig University Authors
Africa Research Statistics
Google Scholar
Research Gate
Researcher ID
CrossRef
A program Based on TPACK for Enhancing Prospective Teachers’EFL21st Century Skills
Faculty
Specific Education
Year:
2024
Type of Publication:
ZU Hosted
Pages:
Authors:
Mona Salah Abdallah
Staff Zu Site
Abstract In Staff Site
Journal:
مركز تطوير تدريس اللغة الإنجليزية –جامعة عين شمس- مركز تطوير تدريس اللغة الإنجليزية –جامعة عين شمس-
Volume:
Keywords :
, program Based , TPACK , Enhancing Prospective Teachers’EFL21st
Abstract:
The purpose of this research is to illustrate the effect of a program based on Technological Pedagogical and Content Knowledge (TPACK) to enhance prospective teachers’ EFL 21st century skills at the faculty of Specific Education. The participants of the study consisted of 30 students divided into two groups: An experimental group of 15 students and the control one of 15students. The groups were randomly chosen from the EFL students at the Faculty of Specific Education, Zagazig University, Egypt. A program based on TPACK was used in teaching the experimental group, while the regular instruction was used in teaching the control one in the second term of the academic year 2022-2023. The study instruments were (a) an EFL 21st century skills checklist which was divided into four parts of EFL 21st century skills with their sub-skills including: critical thinking, creativity, communication and collaboration skills (4Cs), (b) an EFL 21st century test that was designed and validated to be used as a pre-posttest and (c) an observation sheet to observe whether the prospective teachers use the EFL 21st century skills (4Cs) in their teaching or not. Having administered the test and the observation sheet to both groups after the treatment. Data were collected and statistically analyzed. The results of the study revealed that the program based on TPACK had a large effect on developing EFL 21st century skills among prospective teachers of English Language.
Author Related Publications
Mona Salah Abdallah, "The Impact of a Competitive Learning Strategy on Developing EFL Students’ Translation Skills at the Faculty of Specific Education", - مجلة البحوث في المناهج و طرق التدريس و تكنولوجيا التعليم, 2019
More
Mona Salah Abdallah, "Using Task –Based Language Instruction (TBLI)to Improve Preparatory Stage Pupils’ Communicative Grammar Performance", - المجلة التربوية - كلية التربية-جامعة سوهاج, 2020
More
Mona Salah Abdallah, "Using a Flipped Learning-Based Program for Developing EFL Students’ Speaking Skills and their Attitudes Towards it at the Faculty of Specific Education", كلية التربية- - جامعة بنها -, 2018
More
Mona Salah Abdallah, "An inquiry based learning program for developing reflective writing skills and reducing writing apprehension among EFL Post Graduates", مجلة البحث العلمي في التربية- جامعة عين شمس-, 2021
More
Mona Salah Abdallah, "A Stylistic – based Pedagogical Practices and Applications Program for Developing English Creative Reading Skills among Secondary Stage Students", مجلة كلية التربية- جامعة بورسعيد, 2022
More
Department Related Publications
Rehab Talaat Mahmoud Attia, "فاعلية استراتيجية التدريس التبادلي في تنمية مهارات التواصل الشفهي لدى تلاميذ المرحلة الإعدادية", مجلة كلية التربية بالاسماعيلية - جامعة قناة السويس, 2016
More
Fatma Mohamed Bahgat, "دور المؤسسات التربوية في التوعية بظاهرة التغيرات المناخية", مجلة كلية التربية بنى سويف, 2023
More
Hanim Khalid Mohamed Mohamed Saleem, "تصور مستقبلي لدور التعليم الالكتروني في تحقيق تكافؤ الفرص التعليمية في التعليم العام بمصر", 2024
More
Eman Ahmed Hany, "نموذج بنائى للعلاقة بين الذكاء الوجدانى والصمود النفسى والاتجاه نحو المهنة لدى الطلاب المعلمين بكلية التربية النوعية", 2024
More
Halaa Ahmed Ibrahiem Mohamed Elgalad, "إنعكاسات إستخدام شبكات التواصل الإجتماعى على إنتشار ظاهرة العنف لدى طلاب الجامعات دراسة ميدانية على طلاب جامعة الزقازيق", كلية التربية -حامعة حلولن, 2014
More
جامعة المنصورة
جامعة الاسكندرية
جامعة القاهرة
جامعة سوهاج
جامعة الفيوم
جامعة بنها
جامعة دمياط
جامعة بورسعيد
جامعة حلوان
جامعة السويس
شراقوة
جامعة المنيا
جامعة دمنهور
جامعة المنوفية
جامعة أسوان
جامعة جنوب الوادى
جامعة قناة السويس
جامعة عين شمس
جامعة أسيوط
جامعة كفر الشيخ
جامعة السادات
جامعة طنطا
جامعة بنى سويف