Zagazig University Digital Repository
Home
Thesis & Publications
All Contents
Publications
Thesis
Graduation Projects
Research Area
Research Area Reports
Search by Research Area
Universities Thesis
ACADEMIC Links
ACADEMIC RESEARCH
Zagazig University Authors
Africa Research Statistics
Google Scholar
Research Gate
Researcher ID
CrossRef
A Stylistic – based Pedagogical Practices and Applications Program for Developing English Creative Reading Skills among Secondary Stage Students
Faculty
Specific Education
Year:
2022
Type of Publication:
ZU Hosted
Pages:
Authors:
Mona Salah Abdallah
Staff Zu Site
Abstract In Staff Site
Journal:
مجلة كلية التربية- جامعة بورسعيد مجلة كلية التربية- جامعة بورسعيد
Volume:
Keywords :
, Stylistic , based Pedagogical Practices , Applications Program
Abstract:
The present study attempts to examine how the stylistic aspects of Text World Theory (TWT) can be used in teaching short story in order to help students to improve their creative reading. The pedagogical stylistic application of this theory can enhance ELT students’ creative reading skills . The study focuses initially on the efficacy of the use of short stories for Literature and Language Teaching courses and, then, adapts a sample short story entitled Treasure Island according to the three layers of the Text World Theory which are “discourse world”, “text world”, and “sub-world”. The researcher then offers students pedagogical stylistic applications through a) what are the building blocks of the story which can be identified by the Text World Theory? and b) How do these building blocks enable students to make connections with the text? This latter will help them establish a link between the worlds of the main characters and their own. The results revealed that using this theory in EFL context enhanced creative reading skills in students.
Author Related Publications
Mona Salah Abdallah, "The Impact of a Competitive Learning Strategy on Developing EFL Students’ Translation Skills at the Faculty of Specific Education", - مجلة البحوث في المناهج و طرق التدريس و تكنولوجيا التعليم, 2019
More
Mona Salah Abdallah, "Using Task –Based Language Instruction (TBLI)to Improve Preparatory Stage Pupils’ Communicative Grammar Performance", - المجلة التربوية - كلية التربية-جامعة سوهاج, 2020
More
Mona Salah Abdallah, "Using a Flipped Learning-Based Program for Developing EFL Students’ Speaking Skills and their Attitudes Towards it at the Faculty of Specific Education", كلية التربية- - جامعة بنها -, 2018
More
Mona Salah Abdallah, "An inquiry based learning program for developing reflective writing skills and reducing writing apprehension among EFL Post Graduates", مجلة البحث العلمي في التربية- جامعة عين شمس-, 2021
More
Mona Salah Abdallah, "A program Based on TPACK for Enhancing Prospective Teachers’EFL21st Century Skills", مركز تطوير تدريس اللغة الإنجليزية –جامعة عين شمس-, 2024
More
Department Related Publications
Halaa Ahmed Ibrahiem Mohamed Elgalad, "إنعكاسات إستخدام شبكات التواصل الإجتماعى على إنتشار ظاهرة العنف لدى طلاب الجامعات دراسة ميدانية على طلاب جامعة الزقازيق", كلية التربية -حامعة حلولن, 2014
More
Hanim Khalid Mohamed Mohamed Saleem, "تطوير إعداد معلم التربية الدينية لتحقيق التربية المدنيةالمعاصرة لتلاميذ مرحلة التعليم الأساسي", كلية التربية ، جامعة بني سويف, 2018
More
Hanim Khalid Mohamed Mohamed Saleem, "الأمن التربوي للأسرة المصرية في ظل جائحة كورونا من وجهة نظر النخبة التربوية ( تصور مقترح )", كلية التربية ، جامعة سوهاج, 2021
More
Hanim Khalid Mohamed Mohamed Saleem, "الطريق إلى التغيير التربوي", دار العلم والإيمان - مدينة دسوق, 2017
More
Amro Fathy Abdelwahab Mohamed Elsayed, "Developing EFL Student Teachers' Professional Competence through the Sheltered Instruction Observation Protocol Model", جامعة عين شمس، کلية البنات للاداب والعلوم التربوية, 2021
More
جامعة المنصورة
جامعة الاسكندرية
جامعة القاهرة
جامعة سوهاج
جامعة الفيوم
جامعة بنها
جامعة دمياط
جامعة بورسعيد
جامعة حلوان
جامعة السويس
شراقوة
جامعة المنيا
جامعة دمنهور
جامعة المنوفية
جامعة أسوان
جامعة جنوب الوادى
جامعة قناة السويس
جامعة عين شمس
جامعة أسيوط
جامعة كفر الشيخ
جامعة السادات
جامعة طنطا
جامعة بنى سويف