A Stylistic – based Pedagogical Practices and Applications Program for Developing English Creative Reading Skills among Secondary Stage Students

Faculty Specific Education Year: 2022
Type of Publication: ZU Hosted Pages:
Authors:
Journal: مجلة كلية التربية- جامعة بورسعيد مجلة كلية التربية- جامعة بورسعيد Volume:
Keywords : , Stylistic , based Pedagogical Practices , Applications Program    
Abstract:
The present study attempts to examine how the stylistic aspects of Text World Theory (TWT) can be used in teaching short story in order to help students to improve their creative reading. The pedagogical stylistic application of this theory can enhance ELT students’ creative reading skills . The study focuses initially on the efficacy of the use of short stories for Literature and Language Teaching courses and, then, adapts a sample short story entitled Treasure Island according to the three layers of the Text World Theory which are “discourse world”, “text world”, and “sub-world”. The researcher then offers students pedagogical stylistic applications through a) what are the building blocks of the story which can be identified by the Text World Theory? and b) How do these building blocks enable students to make connections with the text? This latter will help them establish a link between the worlds of the main characters and their own. The results revealed that using this theory in EFL context enhanced creative reading skills in students.
   
     
 
       

Author Related Publications

  • Mona Salah Abdallah, "The Impact of a Competitive Learning Strategy on Developing EFL Students’ Translation Skills at the Faculty of Specific Education", - مجلة البحوث في المناهج و طرق التدريس و تكنولوجيا التعليم, 2019 More
  • Mona Salah Abdallah, "Using Task –Based Language Instruction (TBLI)to Improve Preparatory Stage Pupils’ Communicative Grammar Performance", - المجلة التربوية - كلية التربية-جامعة سوهاج, 2020 More
  • Mona Salah Abdallah, "Using a Flipped Learning-Based Program for Developing EFL Students’ Speaking Skills and their Attitudes Towards it at the Faculty of Specific Education", كلية التربية- - جامعة بنها -, 2018 More
  • Mona Salah Abdallah, "An inquiry based learning program for developing reflective writing skills and reducing writing apprehension among EFL Post Graduates", مجلة البحث العلمي في التربية- جامعة عين شمس-, 2021 More
  • Mona Salah Abdallah, "A program Based on TPACK for Enhancing Prospective Teachers’EFL21st Century Skills", مركز تطوير تدريس اللغة الإنجليزية –جامعة عين شمس-, 2024 More

Department Related Publications

  • Salah Sheref Abdelwahab Ali, "تشخيص ذوى صعوبات التعلم باستخدام الاختبارات التحصيلية مرجعية المحك فى ضوء نظرية الاستجابة للمفردة لتلاميذ المرحلة الابتذائية فى مادتى الرياضيات والعلوم", مجلة كلية التربية جامعة بنى سويف 2007, 2007 More
  • Salah Sheref Abdelwahab Ali, "اثر استخام التعلم الالكترونى فى تنمية كل من المعتقدات المعرفية والتنظيم الذاتى للتعلم والتحصيل لدى طلاب الجامعة", كلية الربية جامعة بنى سويف, 2010 More
  • Akram Abdelsatar Mohamed Deab Ghaniem, "دراسة مقارنة لتطبيقات النموذج الأوروبي للتميز في مؤسسات التعليم العالي ببعض الدول وإمكانية الإفادة منها في مصر", مجلة الجمعية المصرية للتربية المقارنة ( مجلة التربية المقارنة والدولية ), 2017 More
  • Amro Fathy Abdelwahab Mohamed Elsayed, "The Effect of Content and Language Integrated Learning (CLIL) on Developing English Majors' Linguistic Competence and Critical Cultural Awareness", مجلة البحث العلمى فى التربية- كلية تربية بنات عين شمس, 2021 More
  • Eman Ahmed Hany, "تطوير شعبة معلم الفصل والتعليم المجتمعي في ضوء مؤشرات جودة الحياة التعليمية : دراسة حالة كلية التربية النوعية جامعة الزقازيق", كلية التربية بالإسماعيلية جامعة قناة السويس, 2019 More
Tweet