The Impact of a Competitive Learning Strategy on Developing EFL Students’ Translation Skills at the Faculty of Specific Education

Faculty Specific Education Year: 2019
Type of Publication: ZU Hosted Pages:
Authors:
Journal: - مجلة البحوث في المناهج و طرق التدريس و تكنولوجيا التعليم - مجلة البحوث في المناهج و طرق التدريس و تكنولوجيا التعليم Volume:
Keywords : , Impact , , Competitive Learning Strategy , Developing , Students’    
Abstract:
The study was an attempt to investigate the impact of competitive learning on developing translation skills of the first year EFL students at the faculty of Specific Education. The sample of the study consisted of 80 students divided into two groups: An experimental group of 40 students and the control one of 40 students. The groups were randomly chosen from the EFL students at the Faculty of Specific Education. A Competitive learning strategy was used in teaching the experimental group, while the regular method was used in teaching the control one in the first term of the academic year 2017-2018. The study instruments were (a) a translation skills questionnaire which was divided into four parts of translation skills with their sub-ones underneath sub-skills including: reading comprehension, production, researching and analytical skills, (b) a translation test that was designed and validated to be used as a pre-posttest. Having administered the test, data were collected and analyzed. The results of the study revealed that the competitive learning strategy had a positive influence on translation skills.
   
     
 
       

Author Related Publications

  • Mona Salah Abdallah, "Using Task –Based Language Instruction (TBLI)to Improve Preparatory Stage Pupils’ Communicative Grammar Performance", - المجلة التربوية - كلية التربية-جامعة سوهاج, 2020 More
  • Mona Salah Abdallah, "Using a Flipped Learning-Based Program for Developing EFL Students’ Speaking Skills and their Attitudes Towards it at the Faculty of Specific Education", كلية التربية- - جامعة بنها -, 2018 More
  • Mona Salah Abdallah, "An inquiry based learning program for developing reflective writing skills and reducing writing apprehension among EFL Post Graduates", مجلة البحث العلمي في التربية- جامعة عين شمس-, 2021 More
  • Mona Salah Abdallah, "A Stylistic – based Pedagogical Practices and Applications Program for Developing English Creative Reading Skills among Secondary Stage Students", مجلة كلية التربية- جامعة بورسعيد, 2022 More
  • Mona Salah Abdallah, "A program Based on TPACK for Enhancing Prospective Teachers’EFL21st Century Skills", مركز تطوير تدريس اللغة الإنجليزية –جامعة عين شمس-, 2024 More

Department Related Publications

  • Hanim Khalid Mohamed Mohamed Saleem, "تطوير التعليم الجامعي المفتوح في ضوء مبدأ العدالة التربوية والتنمية المهنية " دراسة حالة "", مجلة كلية التربية- جامعة بني سويف, 2013 More
  • Fatma Mohamed Bahgat, "التعليم عن بعد بمدارس التعليم الثانوي فى ظل جائحة كورونا بمحافظة الشرقية "دراسة ميدانية"", مجلة كلية التربية عين شمس, 2021 More
  • Fatma Mohamed Bahgat, "خطة مقترحة لتفعيل إسهامات الاتحادات الطلابية في نشر ثقافة السلام الاجتماعي للطلاب ذوي الإعاقة بكلية التربية النوعية جامعة الزقازيق", مجلة كلية التربية جامعة المنوفية, 2023 More
  • Hanim Khalid Mohamed Mohamed Saleem, "الطموح المهني وعلاقته ببعض المتغيرات الديموجرافية لدى طالبات الدراسات العليا التربوية", كلية التربية النوعية جامعة الزقازيق, 2018 More
  • Rehab Talaat Mahmoud Attia, "أثر الدمج بين إستراتيجيتي المنشطات الإدراكية والتصور الذهني في تنمية الحس اللغوي والدافعية العقلية لدى الطلاب ضعاف السمع في كلية التربية النوعية", مجلو كلية التربية جامعه بنى سويف, 2022 More
Tweet