The Impact of a Competitive Learning Strategy on Developing EFL Students’ Translation Skills at the Faculty of Specific Education

Faculty Specific Education Year: 2019
Type of Publication: ZU Hosted Pages:
Authors:
Journal: - مجلة البحوث في المناهج و طرق التدريس و تكنولوجيا التعليم - مجلة البحوث في المناهج و طرق التدريس و تكنولوجيا التعليم Volume:
Keywords : , Impact , , Competitive Learning Strategy , Developing , Students’    
Abstract:
The study was an attempt to investigate the impact of competitive learning on developing translation skills of the first year EFL students at the faculty of Specific Education. The sample of the study consisted of 80 students divided into two groups: An experimental group of 40 students and the control one of 40 students. The groups were randomly chosen from the EFL students at the Faculty of Specific Education. A Competitive learning strategy was used in teaching the experimental group, while the regular method was used in teaching the control one in the first term of the academic year 2017-2018. The study instruments were (a) a translation skills questionnaire which was divided into four parts of translation skills with their sub-ones underneath sub-skills including: reading comprehension, production, researching and analytical skills, (b) a translation test that was designed and validated to be used as a pre-posttest. Having administered the test, data were collected and analyzed. The results of the study revealed that the competitive learning strategy had a positive influence on translation skills.
   
     
 
       

Author Related Publications

  • Mona Salah Abdallah, "Using Task –Based Language Instruction (TBLI)to Improve Preparatory Stage Pupils’ Communicative Grammar Performance", - المجلة التربوية - كلية التربية-جامعة سوهاج, 2020 More
  • Mona Salah Abdallah, "Using a Flipped Learning-Based Program for Developing EFL Students’ Speaking Skills and their Attitudes Towards it at the Faculty of Specific Education", كلية التربية- - جامعة بنها -, 2018 More
  • Mona Salah Abdallah, "An inquiry based learning program for developing reflective writing skills and reducing writing apprehension among EFL Post Graduates", مجلة البحث العلمي في التربية- جامعة عين شمس-, 2021 More
  • Mona Salah Abdallah, "A Stylistic – based Pedagogical Practices and Applications Program for Developing English Creative Reading Skills among Secondary Stage Students", مجلة كلية التربية- جامعة بورسعيد, 2022 More
  • Mona Salah Abdallah, "A program Based on TPACK for Enhancing Prospective Teachers’EFL21st Century Skills", مركز تطوير تدريس اللغة الإنجليزية –جامعة عين شمس-, 2024 More

Department Related Publications

  • Salah Sheref Abdelwahab Ali, "تشخيص ذوى صعوبات التعلم باستخدام الاختبارات التحصيلية مرجعية المحك فى ضوء نظرية الاستجابة للمفردة لتلاميذ المرحلة الابتذائية فى مادتى الرياضيات والعلوم", مجلة كلية التربية جامعة بنى سويف 2007, 2007 More
  • Salah Sheref Abdelwahab Ali, "اثر استخام التعلم الالكترونى فى تنمية كل من المعتقدات المعرفية والتنظيم الذاتى للتعلم والتحصيل لدى طلاب الجامعة", كلية الربية جامعة بنى سويف, 2010 More
  • Akram Abdelsatar Mohamed Deab Ghaniem, "دراسة مقارنة لتطبيقات النموذج الأوروبي للتميز في مؤسسات التعليم العالي ببعض الدول وإمكانية الإفادة منها في مصر", مجلة الجمعية المصرية للتربية المقارنة ( مجلة التربية المقارنة والدولية ), 2017 More
  • Amro Fathy Abdelwahab Mohamed Elsayed, "The Effect of Content and Language Integrated Learning (CLIL) on Developing English Majors' Linguistic Competence and Critical Cultural Awareness", مجلة البحث العلمى فى التربية- كلية تربية بنات عين شمس, 2021 More
  • Eman Ahmed Hany, "تطوير شعبة معلم الفصل والتعليم المجتمعي في ضوء مؤشرات جودة الحياة التعليمية : دراسة حالة كلية التربية النوعية جامعة الزقازيق", كلية التربية بالإسماعيلية جامعة قناة السويس, 2019 More
Tweet