Using a Flipped Learning-Based Program for Developing EFL Students’ Speaking Skills and their Attitudes Towards it at the Faculty of Specific Education

Faculty Specific Education Year: 2018
Type of Publication: ZU Hosted Pages:
Authors:
Journal: - مجلة كلية التربية- - جامعة بنها - كلية التربية- - جامعة بنها - Volume:
Keywords : Using , Flipped Learning-Based Program , Developing , Students’    
Abstract:
The research attempted to investigate the effectiveness of a flipped learning-based program in developing EFL students’ speaking skills and their attitudes towards it at the Faculty of Specific Education. The sample of the study consisted of (40) students divided into two groups. One of them was a control group (n=20) and the other was an experimental one (n=20). The two groups were chosen from the 3rd year EFL students at the Faculty of Specific Education, Zagazig University. A program based on flipped learning was used in teaching the experimental group, while the regular method was used in teaching the control one in the second semester of the academic year (2017- 2018). The study instruments were (1) a speaking skills questionnaire - which was divided mainly into four dimensions including: fluency and coherence, lexical resource, pronunciation skills and grammatical range and accuracy , (2) a speaking skills test, and (3) an attitude scale. Having applied the instruments and teaching the program, data were collected and analyzed statistically using SPSS. The results of the research revealed that flipped learning is positively effective in speaking skills and attitudes towards flipped learning. Keywords: flipped learning – speaking skills - attitudes – EFL.
   
     
 
       

Author Related Publications

  • Mona Salah Abdallah, "The Impact of a Competitive Learning Strategy on Developing EFL Students’ Translation Skills at the Faculty of Specific Education", - مجلة البحوث في المناهج و طرق التدريس و تكنولوجيا التعليم, 2019 More
  • Mona Salah Abdallah, "Using Task –Based Language Instruction (TBLI)to Improve Preparatory Stage Pupils’ Communicative Grammar Performance", - المجلة التربوية - كلية التربية-جامعة سوهاج, 2020 More
  • Mona Salah Abdallah, "An inquiry based learning program for developing reflective writing skills and reducing writing apprehension among EFL Post Graduates", مجلة البحث العلمي في التربية- جامعة عين شمس-, 2021 More
  • Mona Salah Abdallah, "A Stylistic – based Pedagogical Practices and Applications Program for Developing English Creative Reading Skills among Secondary Stage Students", مجلة كلية التربية- جامعة بورسعيد, 2022 More
  • Mona Salah Abdallah, "A program Based on TPACK for Enhancing Prospective Teachers’EFL21st Century Skills", مركز تطوير تدريس اللغة الإنجليزية –جامعة عين شمس-, 2024 More

Department Related Publications

  • Hanim Khalid Mohamed Mohamed Saleem, "تطوير التعليم الجامعي المفتوح في ضوء مبدأ العدالة التربوية والتنمية المهنية " دراسة حالة "", مجلة كلية التربية- جامعة بني سويف, 2013 More
  • Rehab Talaat Mahmoud Attia, "فعالية استراتيجية تجهيز المعلومات في تنمية مهارات القراءة الإلكترونية والقراءة التوسعية لدي تلاميذ المرحلة الثانوية", مجلة الدراسات التربوية والانسانية لكلية التربية جامعة دمنهور, 2017 More
  • Rehab Talaat Mahmoud Attia, "استراتيجية قائمة على التعلم التوليدي لتنمية مهارات الكتابةالابداعية والوعي بعملياتها لدى طلاب المرحلة الثانوية الموهوبين", مجلة كلية التربية جامعة المنوفية, 2018 More
  • Fatma Mohamed Bahgat, "التعليم عن بعد بمدارس التعليم الثانوي فى ظل جائحة كورونا بمحافظة الشرقية "دراسة ميدانية"", مجلة كلية التربية عين شمس, 2021 More
  • Fatma Mohamed Bahgat, "خطة مقترحة لتفعيل إسهامات الاتحادات الطلابية في نشر ثقافة السلام الاجتماعي للطلاب ذوي الإعاقة بكلية التربية النوعية جامعة الزقازيق", مجلة كلية التربية جامعة المنوفية, 2023 More
Tweet