كفايات أعضاء هيئة التدريس للقيام بدورهم في إعداد المعلمين والقيادات التربوية في مدارس المتفوقين الثانوية STEM

Faculty Education Year: 2022
Type of Publication: ZU Hosted Pages:
Authors:
Journal: مجلة كلية التربية جامعة طنطا المجلد (88) كلية التربية - جامعة طنطا Volume:
Keywords : كفايات أعضاء هيئة التدريس للقيام بدورهم    
Abstract:
Secondary STEM schools are considered one of the educational establishment that cares about Learning of outstanding and talented students, this preparation of these students and the educational leaders is in the faculties of education. This current research seeks for knowing the special competencies the professors for preparing the teachers and educational leaders of STEM schools. To this end, a questionnaire was applied to a sample of (45) STEM students of the first year of the Faculty of Education in Zagazig, also another sample of STEM professional diploma students of (4) students was applied, a sample of (32) members of teaching professors in the Faculty of Education of Zagazig . the results of these samples revealed that the Teaching professors in STEM programs have educational competencies, including: mastery of the scientific material and they deal with their students objectively, and provide them with assistance to obtain the scientific material in a rate of (94‚4%) percent and this was according to the opinions of STEM professional diploma students. The members of teaching of the Faculty of Education also have social competencies, including that they encourage their students to teach through a group team, they teach them the values of social peace, and a commitment to human rights ethics in arate of (93‚33%) this is according to the opinions of the first-year students. The most important recommendations of the research are : the decision-makers who are in charge of the university should work on providing the necessary material and moral support for STEM programs, and strengthening the internet within the College of Education. Providing the opportunity for STEM students to pay their tuition fees in installments, reduce the burden of the teaching for the members staff who teaches in STEM programmers.
   
     
 
       

Author Related Publications

  • Fatma Abdelghany Abdallah Abdeldaiem, "التنشئة السياسية لتلاميذ الحلقة الثانية من التعليم الأساسي في ظل الأوضاع المجتمعية الراهنة " دراسة تقويمية "", منشور في مجلة كلية التربية ، جامعة المنوفية ، السنة الثانية والثلاثون ، العدد الأول ، 2017م., 2017 More
  • Fatma Abdelghany Abdallah Abdeldaiem, "المشاركة المجتمعية لطلاب الجامعة وعلاقتها بالانتماء والأمن النفسي لديهم (جامعة الزقازيق نموذجاً)", مقبول للنشر في مجلة كلية التربية ، جامعة طنطا، المجلد (68) ، العدد الرابع ، أكتوبر 2017م, 2017 More
  • Fatma Abdelghany Abdallah Abdeldaiem, "جهود الأكاديمية المهنية للمعلمين للتأهيل التربوي لمعلمي التعليم قبل الجامعي : دراسة تقويمية", مقبول للنشر في دراسات تربوية ونفسية ، مجلة كلية التربية بالزقازيق ،يناير 2018م, 2018 More
  • Fatma Abdelghany Abdallah Abdeldaiem, "تربية الإرادة في الفكر الإسلامي .", منشور في مجلة العلوم التربوية ، معهد الدراسات التربوية ، جامعة القاهرة ، المجلد (21) ، العدد (1) ، يناير 2013م, 2013 More
  • Fatma Abdelghany Abdallah Abdeldaiem, "دور معلمة رياض الأطفال في تنمية الإبداع لدى الطفل (دراسة ميدانية)", منشور في مجلة كلية التربية ، جامعة المنصورة ، العدد (91) ، إبريل 2015م., 2015 More

Department Related Publications

  • Mai Mohamed Monir, "متطلبات تفعيل دور الجامعة فى تنمية المسئولية الاجتماعية لدى الطلاب من خلال ممارسة الأنشطة الطلابية", دراسات تربوية ونفسية (كلية التربية ـ جامعة الزقازيق ), 2018 More
  • Shaymaa Elsayed Mohamed Attia Abdelhady, "منظمات التعلم كمدخل لتطويرالجامعات المصرية", كلية التربية / جامعة الزقازيق, 2015 More
  • Ahmed Mahmoud elzonfoly, "الإنفاق الحكومى على التعليم قبل الجامعى: الكفاية والكفاءة والعدالة (دراسة تحليلية)", دراسات تربوية ونفسية (مجلة كلية التربية بالزقازيق), 2017 More
  • Talaat Hosseini Ismail AbdelAal, "الخطة الإستراتيجية للتعليم قبل الجامعى 2014/2030 دراسة تحليلية نقدية", كلية التربية جامعة الزقازيق, 2017 More
  • Talaat Hosseini Ismail AbdelAal, "السياسات الاجتماعية وعلاقتها بالخطاب الرسمي للسياسة التعليمية في مصر (دراسة تحليلية)", كلية التربية جامعة الزقازيق, 2006 More
Tweet