Marketing efficiency of mango crop in Ismailia Governorate

Faculty Technology and Development Year: 2024
Type of Publication: ZU Hosted Pages: 10
Authors:
Journal: مجلة الزقازيق للبحوث الزراعية كلية الزراعة - جامعة الزقازيق Volume: 51
Keywords : Marketing efficiency , mango crop , Ismailia Governorate    
Abstract:
The research aims primarily to estimate the Marketing efficiency of the mango crop in Ismailia Governorate. The problem of the study was the low Marketing efficiency of mangoes in Ismailia Governorate. To achieve its objectives, the research relied on the use of descriptive and quantitative analysis methods, published and unpublished secondary data, and primary data with a random sample estimated at about 100 merchants in the Abu Khalifa and El- Mostaqbal Markets, and it reached The results indicate that the average area, production, and productivity in the Republic during the period (2000-2021) amounted to about 167.9 thousand feddan, 670.38 thousand ton, and 4.11 ton/feddan, respectively, and in the governorate it reached about 68.21 thousand feddan, 201.17 thousand tons, and 3.42 tons/feddan, respectively, and with a study The structure of Marketing costs per ton in Market El-Mustaqbal, Abu Khalifa, and the total study sample for the wholesaler was found to be about 1.46, 1.93, and 1.49 thousand LE, while for the retailer it amounted to about 2.33, 2.25, and 2.23 thousand LE, respectively. By studying the net Marketing return per ton in Market El-Mustaqbal, Abu Khalifa, and the total study sample. It was found that for the wholesaler it amounted to 2.04, 1.97, and 2.01 thousand LE, while for the retailer it amounted to about 3.17, 3.75, and 3.46 thousand LE, respectively. By studying the Marketing difference (producer - consumer) in Market El-Mustaqbal and Abu Khalifa and the total sample of the study, it was found that it amounted to 9, 9.50. 9.25 thousand LE, respectively. A study of Marketing efficiency showed that it reached 33.68%, 28.08%, and 30.78%respectively. The research recommends reducing the number of intermediaries in the Marketing process, which improves the farmer’s income and provides the product to the consumer at acceptable prices.
   
     
 
       

Author Related Publications

  • Mohammed Mahmoud Ragab Alhaddany, "القدرة التنافسية لصادرات البرتقال المصري في دول مجلس التعاون الخليجي (دراسه تطبيقية على اسواق كل من المملكة العربية السعودية ودولة الكويت)", J. Product. & Dev, 2017 More
  • Mohammed Mahmoud Ragab Alhaddany, "التوزيع الجغرافي لصادرات البصل المصري فى الأسواق الخارجية Geographical Distribution of Egyptian Onion Exports in Foreign Markets", مجلة التبادل العلمى - جامعة الاسكندرية, 2024 More
  • Mohammed Mahmoud Ragab Alhaddany, "دراسة تحليلية لإنتاج وتصدير محصول الفاصوليا الخضراء في جمهورية مصر العربية", كلية الزراعة جامعة المنصورة, 2023 More
  • Mohammed Mahmoud Ragab Alhaddany, "التجارة الخارجية المصرية السمكية (أوضاع راهنة، مؤثرات، كفاءة تصديرية)", كلية الثروة السمكية جامعة السويس, 2023 More
  • Mohammed Mahmoud Ragab Alhaddany, "دراسة تحليلية للقدرة التنافسية للصادرات المصرية من محصول الفاصوليا الخضراء فى الاسواق الاوروبية", كلية التكنولوجيا والتنمية - جامعة الزقازيق, 2021 More

Department Related Publications

  • Ahmed Qadry Mokhtar Mohammed Bahloul, "ورقة سياسات التدريب لخطة التنمية العاشرة للمملكة العربية السعودية، (2015-2019)", وزارة الاقتصاد والتخطيط السعودية, 2013 More
  • Ahmed Qadry Mokhtar Mohammed Bahloul, "أثار علاقات دول حوض نهر النيل علي الأمن المائي المصري", الجمعية المصرية للاقتصاد الزراعي, 2010 More
  • Ahmed Qadry Mokhtar Mohammed Bahloul, "اقتصاديات الاستثمار الزراعي بجمهورية مصر العربية في ظل الأزمة العالمية والاستثمار العربي البيني", ملتقي الاستثمار العربي ،دبي, 2009 More
  • Ahmed Qadry Mokhtar Mohammed Bahloul, "تقويم برامج سياسة التشغيل لتخفيف البطالة: دراسة حالة مصر", معهد الكفاية الانتاجية بجامعة الزقازيق, 2008 More
  • Ahmed Qadry Mokhtar Mohammed Bahloul, "The Egyptian Trade Policy Strategy of Development and The Global Trading System in The WTO Era", Egyptian Association Of Agricultural Economics, 2012 More
Tweet