فاعلية برنامج قائم على استراتيجية التعلم بالمشروعات في تنمية الوعي بالهوية الجنسية لطفل الروضة

Faculty Specific Education Year: 2022
Type of Publication: ZU Hosted Pages:
Authors:
Journal: مجلة الطفولة (جامعة القاهرة). جامعة القاهرة، كلية التربية للطفولة المبكرة. Volume:
Keywords : فاعلية برنامج قائم , استراتيجية التعلم بالمشروعات    
Abstract:
the research Current aims to develop awareness of gender identity of kindergarten child using a program based on the strategy of learning projects, and achieve the goal of research was used semi-experimental curriculum designed by the same group and using pre and post measurements of the children of the group (research sample) because of its occasion for the nature of the research, and formed the sample of research (30) children and children of the first level children of kindergarten Aged 4-5 years, the research tools were identified in the measure of the gender identity depicted of the kindergarten child (preparing the researcher), and a program based on the strategy of learning projects to develop awareness of the gender identity of the kindergarten child (preparing the researcher), the results have resulted That there are differences between the averages of the pre and post measurements of the members of the experimental group (research sample) in the post measurement, and that there are no differences between the average grades of members of the experimental group (male and female) in the post measurement , and also resulted in the use of the program based on the strategy of learning projects had a positive impact in the development of awareness of the gender identity of the kindergarten child.
   
     
 
       

Author Related Publications

  • Rasha Sayed Ahmed Mohamed Elsaid, "فعالية برنامج لتنمية مهارات الطالبة المعلمة فى توظيف القصة لتعديل بعض سلوكات الطفل المشكل داخل الروضة (ماجستير)", لايوجد, 1900 More
  • Rasha Sayed Ahmed Mohamed Elsaid, " فعالية برنامج لتدريب الطالبة المعلمة برياض الأطفال على بعض أساليب تقديم وتقويم قصص وحكايات الأطفال . (دكتوراة لم تناقش بعد)", لايوجد, 1900 More
  • Rasha Sayed Ahmed Mohamed Elsaid, "فاعلية برنامج قائم على الأنشطة اللاصفية بملعب الروضة في تنمية بعض القيم الأخلاقية لدى طفل الروضة في ضوء أهداف التربية الأخلاقية", جامعة الإسكندرية، كلية التربية للطفولة المبكرة., 2020 More
  • Rasha Sayed Ahmed Mohamed Elsaid, "فاعلية برنامج قائم على الشراكة الأسرية لتنمية الثقافة الصحية لدى طفل الروضة لمواجهة فيروس كورونا و متحوراته", جامعة الإسكندرية، كلية التربية للطفولة المبكرة., 2021 More
  • Rasha Sayed Ahmed Mohamed Elsaid, "فاعلية برنامج قائم علي استراتيجية K.W.L في تنميه الوعي بوظائف أجهزة الجسم الإنساني وأعضائها، وكيفية الحفاظ عليها لدي طفل الروضة", جامعة أسيوط، كلية التربية للطفولة المبكرة., 2022 More

Department Related Publications

  • Mayar Mohamed Mohamed Ali Soliman, "الخبرات الميدانية المبكرة فى تنمية المهارات المهنية للطالبة المعلمة من وجهة نظر كل من الموجهات والمعلمات بمرحلة الروضة The Early Field experiences for the development of the professional skills of the student- trainee teacher , from the point of view the female Chef- supervisors and teachers at the kindergartens level", كلية التربية النوعية -جامعة المنصورة, 2016 More
  • Samia Mokhtar Mohamed Ali Shahbo, "مفهوم الذات لدى عينة من أطفال الروضة في ضوء بعض السمات الشخصية لأمهاتهم.", جامعة القاهرة, 2018 More
  • Rasha Sayed Ahmed Mohamed Elsaid, "دور معلمات رياض الأطفال في تنمية الوعي بالآخر لدى أطفال الروضة ومعوقات ذلك من وجهة نظرهن في ضوء بعض المتغيرات.", جامعة الإسكندرية، كلية التربية للطفولة المبكرة., 2021 More
  • FatimaZahra Mustafa Elsayed Sabbagh, "ااستخدام اسلوب تحليل النظم لزيادة عدد الممارسين الرياضيين بجامعة الزقازيق", لايوجد, 1900 More
  • Fatma Gamal Mahmoud Ahmed, " فعالية الوسائط المعينة فى تنمية الذكاء الاجتماعى واللغوى لدى عينة من أطفال الروضة (دكتوراة لم تناقش بعد)", لايوجد, 1900 More
Tweet