Zagazig University Digital Repository
Home
Thesis & Publications
All Contents
Publications
Thesis
Graduation Projects
Research Area
Research Area Reports
Search by Research Area
Universities Thesis
ACADEMIC Links
ACADEMIC RESEARCH
Zagazig University Authors
Africa Research Statistics
Google Scholar
Research Gate
Researcher ID
CrossRef
النموذج البنائي للعلاقات بين التفاؤل الأكاديمي والاتجاه نحو التعليم الهجين ودافعية الانجاز لدى طلبة الفرقة الرابعة بكلية التربية جامعة الزقازيق
Faculty
Education
Year:
2021
Type of Publication:
ZU Hosted
Pages:
550-620
Authors:
Nesreen Alsayed Hassan Abdallah Soued
Staff Zu Site
Abstract In Staff Site
Journal:
مجلة كلية التربية جامعة بنها مجلة كلية التربية جامعة بنها
Volume:
Keywords :
النموذج البنائي للعلاقات , التفاؤل الأكاديمي والاتجاه
Abstract:
Abstract: The research aimed to recognize direct and indirect effects between academic optimism, attitude towards blending learning, and achievement motivation, and also to identify the level of academic optimism and attitude towards blending learning among fourth year Faculty of Education – Zagazig University students, as well as to recognize the relationships between academic optimism, attitude towards blending learning, and achievement motivation. Research sample consisted of (546) male and female students in fourth year Faculty of Education Zagazig University. Academic optimism and Achievement motivation measures (prepared by the researchers) and Attitude towards blending learning measure (translated and arabitized by the researchers) were applied. By using averages, weighted averages, Pearson's correlation coefficient and structural equation model, results were: there is a high level of academic optimism, as well as a high level of attitude towards blending learning for students of the fourth year, Faculty of Education- Zagazig University, there is a statistically significant relationship between academic optimism and attitude towards blending learning, also there is a statistically significant relationship between academic optimism and achievement motivation, also there is a statistically significant relationship between attitude towards blending learning and achievement motivation, finally there is statistically significant positive direct and total effects of academic optimism on attitude towards blending learning, also there is statistically significant positive direct and total effects of academic optimism on achievement motivation.
Author Related Publications
Nesreen Alsayed Hassan Abdallah Soued, "القدرة التنبؤية لليقظة العقلية بالتنظيم الانفعالي لدى طلاب الجامعة (دراسة سيكومترية كلينيكية)", مجلة كلية التربية جامعة بنها, 2020
More
Nesreen Alsayed Hassan Abdallah Soued, "الكمالية العصابية وعلاقتها بالطلاق النفسي لدى المتزوجين من طلاب الدراسات العليا بجامعة الزقازيق", المجلة العربية للقياس والتقويم, 2022
More
Nesreen Alsayed Hassan Abdallah Soued, "نموذج بنائى للإسهام النسبى لإجترار الأفكار وتقدير الذات على صورة الجسم لدى عينة من طلاب الجامعة", المجلة التربوية لكلية التربية- جامعة سوهاج, 2023
More
Nesreen Alsayed Hassan Abdallah Soued, "فعالية العلاج الجدلي السلوكي لتحسين ضبط الذات في خفض التمرد النفسي لدي طالبات المرحلة الثانوية", المجلة التربوية لكلية التربية - جامعة سوهاج, 2023
More
Nesreen Alsayed Hassan Abdallah Soued, "الدلالات الكلينيكية لاختبار تفهم الأسرة (FAT) في الكشف عن العوامل الدينامية لهوس السرقة لدى تلاميذ المرحلة الابتدائية", المجلة العربية للقياس والتقويم, 2024
More
Department Related Publications
Ereny Samir Awad Gobrial, "). Comorbid psychopathology in children with Autism Spectrum Disorder in Egypt", UK, 2018
More
Hisham Ibrahim Abdallah Mohammed, "الإرشاد المعرفى السلوكى ومدى فاعليته فى خفض بعض الاضطرابات الانفعالية لدى الأفراد ذوي الحاجات الخاصة .", جامعة الخليج العربي ، مسقط 19-21 إبريل 1999م, 1999
More
جامعة المنصورة
جامعة الاسكندرية
جامعة القاهرة
جامعة سوهاج
جامعة الفيوم
جامعة بنها
جامعة دمياط
جامعة بورسعيد
جامعة حلوان
جامعة السويس
شراقوة
جامعة المنيا
جامعة دمنهور
جامعة المنوفية
جامعة أسوان
جامعة جنوب الوادى
جامعة قناة السويس
جامعة عين شمس
جامعة أسيوط
جامعة كفر الشيخ
جامعة السادات
جامعة طنطا
جامعة بنى سويف