القدرة التنبؤية لليقظة العقلية بالتنظيم الانفعالي لدى طلاب الجامعة (دراسة سيكومترية كلينيكية)

Faculty Education Year: 2020
Type of Publication: ZU Hosted Pages: 141-244
Authors:
Journal: مجلة كلية التربية جامعة بنها مجلة كلية التربية جامعة بنها Volume:
Keywords : القدرة التنبؤية لليقظة العقلية بالتنظيم الانفعالي    
Abstract:
The predictive ability of Mindfulness in determining The Emotion Regulation of university students The research aimed to reveal the contributions of Mindfulness (dimensions - total score) in predicting Emotional Regulation among university students, in addition to revealing the distinct personality dynamics of both high and low Mindfulness. To achieve this goal, the research was conducted on a sample of (219) male and female students in Zagazig University aged between (19-22) years old, with an average age of (20.59) and a standard deviation of (1.077). The research applied the Philadelphia Mindfulness Scale, Emotion Regulation Scale, clinical interview form and the Sachs test to complete sentences. The most important results were that the combined dimensions of Mindfulness (The assessment of the present moment awareness + acceptance) contributed to predicting the dimensions of the internal functional emotional regulation, while the present moment awareness contributed solely in predicting the dimension of the external functional emotional regulation, whereas acceptance was not indicative. The research also revealed that the personal dynamics of university students with low Mindfulness differed from those of high Mindfulness.
   
     
 
       

Author Related Publications

  • Nesreen Alsayed Hassan Abdallah Soued, "النموذج البنائي للعلاقات بين التفاؤل الأكاديمي والاتجاه نحو التعليم الهجين ودافعية الانجاز لدى طلبة الفرقة الرابعة بكلية التربية جامعة الزقازيق", مجلة كلية التربية جامعة بنها, 2021 More
  • Nesreen Alsayed Hassan Abdallah Soued, "الكمالية العصابية وعلاقتها بالطلاق النفسي لدى المتزوجين من طلاب الدراسات العليا بجامعة الزقازيق", المجلة العربية للقياس والتقويم, 2022 More
  • Nesreen Alsayed Hassan Abdallah Soued, "نموذج بنائى للإسهام النسبى لإجترار الأفكار وتقدير الذات على صورة الجسم لدى عينة من طلاب الجامعة", المجلة التربوية لكلية التربية- جامعة سوهاج, 2023 More
  • Nesreen Alsayed Hassan Abdallah Soued, "فعالية العلاج الجدلي السلوكي لتحسين ضبط الذات في خفض التمرد النفسي لدي طالبات المرحلة الثانوية", المجلة التربوية لكلية التربية - جامعة سوهاج, 2023 More
  • Nesreen Alsayed Hassan Abdallah Soued, "الدلالات الكلينيكية لاختبار تفهم الأسرة (FAT) في الكشف عن العوامل الدينامية لهوس السرقة لدى تلاميذ المرحلة الابتدائية", المجلة العربية للقياس والتقويم, 2024 More

Department Related Publications

  • Ereny Samir Awad Gobrial, "). Comorbid psychopathology in children with Autism Spectrum Disorder in Egypt", UK, 2018 More
  • Hisham Ibrahim Abdallah Mohammed, "الإرشاد المعرفى السلوكى ومدى فاعليته فى خفض بعض الاضطرابات الانفعالية لدى الأفراد ذوي الحاجات الخاصة .", جامعة الخليج العربي ، مسقط 19-21 إبريل 1999م, 1999 More
Tweet