تأثير استخدام الجرافيك ديزاين علي التحصيل المعرفي ومستوي أداء الهجوم الخاطف في كرة اليد

Faculty Physical Education for Girls Year: 2023
Type of Publication: ZU Hosted Pages:
Authors:
Journal: مجلة بحوث التربية الشاملة مجلة بحوث التربية الشاملة Volume:
Keywords : تأثير استخدام الجرافيك ديزاين , التحصيل المعرفي    
Abstract:
Research Objective: - To identify the impact of the use of graphic design software on the cognitive attacking of the handball. - Identify the impact of the use of graphic design software on the performance of the blitz in the handball. Search Assumptions: - Graphic Design positively affects the level of performance of the handball blitz. - Graphic Design positively affects the cognitive attainment of the blitz in the handball. Research Community & Sample: - The research community: The research community included female students of the third division of the Faculty of Sports Education - University of Zagaziq for the university year (2022-2023). - Sample Search: The sample of research was chosen in a deliberate manner from the 3rd Division Students of the Faculty of Sports Education Girls - University of Zagaziq (220) Student, and the number of (20) student surveys to conduct scientific transactions for the tests in question was withdrawn, thus becoming the basic research sample 200 students divided into two groups, one experimental and the other female officers, each (100) students, table (1) showing the classification of the search sample. Conclusions and recommendations: Extracts: Based on the results of the research and within the limits of the sample and procedures, the following conclusions were reached: - The proposed graphic design educational programme has contributed in a positive and effective manner to the performance of the handball blitz of the pilot group. - The pilot group that used the proposed graphic design tutorial outperformed the control group that used the traditional handball blitz program. - The experimental group outperformed the control group in rates of improvement and increased rates of improvement of the experimental group in remote measurements of both tribal and intercountry measurements and increased intercountry measurements of tribal measurements in cognitive, physical and skill variables. - There are statistically significant differences between the experimental and control groups in all cognitive, physical and skill variables for the experimental group's benefit from the control group in dimensional measurements.
   
     
 
       

Author Related Publications

    Department Related Publications

    • Amal Anwar Abdelsallam, "تأثير برنامج تعليمي بصري نوعي علي بعض المهارات الأساسية في تنس الطاولة *د/ أمل أنور عبد السلام", كلية التربية الرياضية جامعة أسيوط, 2009 More
    • Amal Anwar Abdelsallam, "ملخص البحث الأول أثر العصف الذهني علي السيادة النمطية لجانبي الدماغ والتفكير الإبداعي وتعلم بعض المهارات الأساسية في تنس الطاولة * أ.م.د/ أمل أنور عبد السلام حسن إن مستقبل الأمم مرهون بالكم والكيف في العملية التعليمية وقد تزايد الأهتمام بدراسة وظائف النصفين الكرووين للدماغ كموضع للقدرات العقلية كما أن الاهتمام بتنمية الإبداع كقدرة عقلية أصبح ضرورة من الضرورات الملحة ويشير مفهوم السيادة الدماغية إلي إستخدام أحد النصفين الكرويين للمخ في العمليات العقلية الخاصة بمعالجة وتجهيز المعلومات يهدف البحث إلى التعرف على أثر استخدام العصف الذهني علي السيادة النمطية لجانبي الدماغ، التفكير الإبداعي وتعلم بعض المهارات الأساسية في تنس الطاولة. استخدمت الباحثة المنهج التجريبي ذو القياس القبلي البعدي، تمثلت عينة البحث في (60) طالبة من طالبات الفرقة الأولي بكلية التربية الرياضية جامعة الزقازيق للعام الجامعي 2014 / 2015 تم تقسيمهم إلي أربع مجموعات مجموعة تجريبة (2،1) ( نمط مسيطر أيسر، نمط مسيطر أيمن) ومجموعة ضابطة (2،1) ( نمط مسيطر أيسر، نمط مسيطر أيمن). كأدوات لجمع البيانات استخدمت الباحثة: برنامج تعليمي وإختبارات بدنية ومهارية ومقياس لأنماط السيادة الدماغية ومقياس للتفكير الإبداعي. وإستخدمت الباحثة الأساليب الأحصائية التالية: المتوسط الحسابى – الإنحراف المعيارى – الوسيط – معامل الإلتواء – معامل الإرتباط البسيط – إختبار"ت" - نسب التحسن – تحليل التباين إختبار أقل فرق معنوى L.S.D. أهم النتائج: 1- استخدام العصف الذهني أثر علي السيادة النمطية لجانبي الدماغ، التفكير الإبداعي وتعلم بعض المهارات الأساسية في تنس الطاولة تأثيرا إيجابيا. أهم التوصيات: 1- إستخدام العصف الذهني لتعلم بعض مهارات تنس الطاولة لما له من أثر إيجابي علي السيادة النمطية لجانبي الدماغ، التفكير الإبداعي وتعلم بعض المهارات الأساسية في تنس الطاولة. * أستاذ مساعد بقسم الألعاب – كلية التربية الرياضية - جامعة الزقازيق", كلية التربية الرياضية للبنين – جامعة بنها, 2016 More
    • Samar Hassan Ahmed Manea, "إستراتيجية الخرائط الذهنية الإلكترونية وفاعليتها لتحسين التحصيل المعرفى ومستوى أداء بعض المهارات الأساسية فى التنس", المؤتمر العلمى الدولى الرابع لكلية التربية الرياضية للبنين ـ جامعة الزقازيق., 2017 More
    • Samar Hassan Ahmed Manea, "تأثير إستراتيجية التعلم المقلوب المدعمة بتقنية الجيل الثانى من الويب Web2.0 على التحصيل المعرفى وتعلم بعض المهارات في التنس", كلية التربية الرياضية بنات ـ جامعة الزقازيق., 2018 More
    • Azza Ahmed Alsaid Shehata , "تصميم بيئة تعلمية تشاركية عبر الانترنت وتاثيرها على التدفق النفسى ومستوى اداء الضرب الساحق لتخصص الكرة الطائرة", كلية التربية الرياضية – جامعة المنيا, 2017 More
    Tweet